ikke ook nieuw zijn !!!

U is een rare vogel!

Heb geen Z1,CS80 maar wel ook een EX5.
En ben blij dat het niet voormalige vrouw #5 is. :)
Alhoewel dat apparaat wel vrouwlijke trekjes heeft.

En over vrouwen gesproken. Heb nog een orgineel oezbeeks gezichthaar behandelkitje voor vrouwen in de aanbieding.
Evt. te ruilen voor een kookwekker van het Paaseiland.

Ghhhhhhh

Doe effeuh normaal man! Weer zo'n raarprater erbij.

Dat van die vingerhoedjes is trouwens best interresant, en er wordt al veel over gesproken. Heb aan m'n collega mod's al voorgesteld vingerhoedjesforum.nl op te zetten. We hebben onze ogen al laten vallen op een moderator voor het forumonderdeel oosteuropa.

Cheers,

Yawgmoth

AJ AJ DIE EX5 IK WEET NIE T, oeps caps lock, vindhet een raar ding , midi timing is crap, het pattern gegheugen is zo vol, snap bij god niet waarom. miet je eens proberen , neem je tracks op in pattern mode totdat je memory full krijgt, daarna wis je alles, memory nog steeds vol ?!?!?!?

de z1 is cool alleen soms iets te plastic klinkend, heb daar wel de mooiste string patch opgemaakt die ik ooit heb gehoord, beter dan de vp330.

jij denkt dat ik een kookwekker ga ruilen voor dat gezichtsbehaarbehandelkitje ???? kom op zeg, you can do better than that!
weet je wel hoeveel van diegezichtshaarbehandelkitjes er in de omlloop zijn ?? (goed 15 letter lingo woord trouwens)
je kan er een oost duitse penis koker voor krijgen.

Welkom David...
Wat voor soort muziek spreekt je aan/maak je?
ik geloof niet dat ik dat ergens gelezen heb? Kan het ook over het hoofd gezien hebben hoor, ben niet zo fris meer na vrorege diensten draaien.
Rini.

he Zmoke, ik maak van alles eigenlijk, de pest is met teveel t edoen en teveel synths maak je nooit iets echt af :(
ik maak vooral meer de bossa nova,funky reggea achtige zaken. alhoewel ik met de combinatie z1 en cs80 meer de vangelis achtige dingen doe. is niks aan te doen zo klint die bak nou eenmaal en ik speel wat ik zelf lekker vind dus soms rollen er vangelis achtige dingen uit.

bovenal maak ik eigenlijk waar ik zin in heb en waar de mood ligt, vaak met de techniek ben je 3 uur bezig met opzetten midi crap enzo en dan heb je geen zin meer om te spelen dus met de ex5 maak ik een drum partij en een baspartij of meerdere en dan lekker jammen. (in mun eentje snik)

Origineel geplaatst door david75
AJ AJ DIE EX5 IK WEET NIET, oeps caps lock, vindhet een raar ding , midi timing is crap, het pattern gegheugen is zo vol, snap bij god niet waarom. miet je eens proberen , neem je tracks op in pattern mode totdat je memory full krijgt, daarna wis je alles, memory nog steeds vol ?!?!?!?

Twee woorden: OS update :D

Die sequencer is het hobbyprojectje van het neefje van de ontwerper geweest. Maar als je het blauwe monster als synth gebruikt is er niets aan de hand.

jij denkt dat ik een kookwekker ga ruilen voor dat gezichtsbehaarbehandelkitje ???? kom op zeg, you can do better than that!
weet je wel hoeveel van diegezichtshaarbehandelkitjes er in de omlloop zijn ?? (goed 15 letter lingo woord trouwens)
je kan er een oost duitse penis koker voor krijgen.

Auw! Trouwens ik lust helemaal geen gekookt orgaanvlees.
Nochtans dat ik bekend ben met de oostduitse gewoontes aldaar.

Heb nog een braakemmer uit Letland en een Albaanse staande hangklok in de aanbieding. Die mogen wat mij betreft zo weg.

Die Elka Synthex is wel hééél errug vet!
Ooit al Jarre's "twang" geluid (van die laserharp) kunnen imiteren?

welkom....weer zo'n randgeval hier ;)

Origineel geplaatst door ZmokE
Die Elka Synthex is wel hééél errug vet!
Ooit al Jarre's "twang" geluid (van die laserharp) kunnen imiteren?

ja dat is een preset geluid. de synthex heeft alle geluiden die je kent als typisch jarre als preset. net zoals de cs80, al die bladerunner achtige geluiden ?? de harp de brass from heaven, presets! (klein klein beetje aangepast)
damnit en ik allemaal moeilijk doen :)

CS80 en Elka Synthex, dat zijn de echte jongens. Welkom en welgefeliciteerd met de setup.

Hoe bevalt de Z1 ? Ik zou er wel iets meer over willen weten, qua bediening vooral en realtime tweaken ...

Paul.

z1 is goed, soms een iets te "korg" geluid. soms een beetje plastic achtig.realtime tweaken is mogelijk de standaard knopen zijn adrs amp adsr filter , cutoff resonance en envelope amount for filter 1 en nog eens voor filter 2. 4 te progameren draaiknopen, naar keus met elk 4 opties dus in totaal 16 aanwijsbare modulatieblablabla je snap het wel
dan hebbie nog de x/y pad, erg cool met een knop voor hold, portamento en 2 aan uit knopen voor weer 4 elk mopduatie bronnen.
Nadeel is wel dat de z1 zo enorm veel opties heeft dat ik liever meer knopen en minder opties had gehad. als je kijkt naar de cs30 , enorm veel mogelijkheden en voor elke optie een aparte knop werkt veel beter.
4lfo's 5 envelopes. kan alle kanten op. en vaak kan je bijvoorbeeld de cutoff niet alleen laten moduleren door env1 of zo maar ook nog een 2de bron , die bronnen kunnen op hun beurt weer door 4 of 5 andere modultaiebronnen worden aangestuurd, en kan je "chaos" patches maken.
de modulatie matrix van de ex5 is hierbij vergeleken echt een lachertje, maar de ex5 klinkt van nature weer beter.
fm piano's zijn heel mooi, de z1 blinkt uit in percussie achtige geluiden en strings. de laatste vooral in het mid-hoog en hoog gebied niet zozeer jupiter achtige pads.
hij kan geluiden maken waar je echt eng van wordt, creapy shit.
1 tip NOOIT NOOIT NOOIT met een koptelefoon op met de zelfresonantie gaan spelen, levensgevaarlijk. ben me al iets te vaak doodgeschroken. sta je om 4 uur snachts beetje stoned te pielen komt er uit het niets een gekrijs uit je koptelefoon waar je 6 uur lang uitermate paranoide van blijft.

ik wil de bossa nova achtige dingen horen !!

wat vind je van Jazzanova en de compost JCR boys ?

en eh ..

welkom !

Re: ikke ook nieuw zijn !!!

Origineel geplaatst door david75

verder doe ik graag aan ballet en spaar ik alles van oezbekistan.

mazzel

ballet is idd een leuke bezigheid alleen ik heb er geen tijd meer voor sinds ik groepsleider ben van het seniorenschoonzwemmen.

maar ff over oezbekistan zelf heb ik nog een paar peniskokers uit da gebied liggen eventueel ben ik bereid deze te ruilen tegen clitoris ringen uit zuid-oost venezuela als je die hebt.

o ja welkom trouwens!

Hee, nog een Elka Synthex-man!!!
Welkom, en meteen terzake...
Je hebt zeker niet nog een reserve joystikkie voor de Synthex waar je graag vanaf wil.. Bij mij istie onlangs afgebroken tijdens transport.
Grt mrt

Origineel geplaatst door marten
Hee, nog een Elka Synthex-man!!!
Welkom, en meteen terzake...
Je hebt zeker niet nog een reserve joystikkie voor de Synthex waar je graag vanaf wil.. Bij mij istie onlangs afgebroken tijdens transport.
Grt mrt

lol nee die van mij is ook kapot, wel gerepareerd maar niet 100%
niet te krijgen die dingen, ben naarstig op zoek naar een dode synthex voor onderdelen, allemaal custom onderlene niet te krijgen !super bak, super moeilijk in onderhoud.

Back