Acid zonder TB, 909/808...

oooo

oooo

oooh t gaat om analoge acid
zonder 303/808
aaah
ik heb toch een aardig portie acid gekeneiter ,...zegmaar gerust hele ueren durende loops gefabriceerd met mn;
cs 30met analoge sequencer en de tr606 als basis voor drums,...dus 606 trig ou in de cs 30 seq. trig in ,..
- af en toe de out van de drums erin t cs30 filter mixen & diverse filtersinstellingen wisselen
leuk hoor twee app. en vele uren plezier

oja natuurlijk mn syntecno,...[1osc...]
:D
tha 303clone'

Veel acid dingen hoor ik gewoon General Midi drumkits in zitten of idd een 707. Met een batterij samples en een MPC2000xl kom je ook een heel eind voor je drums.

Acid baslijntje: een flinke hoeveelheid envelope instellen voor je filter wat dan lekker dichtklapt en je dat Pow Pow Pow geluid krijgt voor je baslijntje. Voor het 303 gevoel een klein beetje attack in je filter envelope draaien. Hiervoor geldt: simpel basisgeluidje pakken! Saw of square pakken :)

...heb trouwens nog een MPC2000xl te koop ;)...

-C-

Ik denk dat een Oxford Oscar aardig mee komt om een acid sfeertje te creeëren, MPCtje er bij, ik denk dat het dan wel lukt.

ooo

ooo

dames en heren
appel met peren
kzie een oscar en meer mpc geweld voorbykomen
vraag ; van cloudman was,....; wie weet t nog
idd elk app kan een soort van acid maken ,..maar hoe je t programeert
en drums tsja
in een mpc is maar devraag net welke kit erin zit asje dr een indiasse tbla uithaalt dan is nog geen chicago...acid track
welleuk org indiase instuments en acid

Re: Re: Acid zonder TB, 909/808...

Origineel geplaatst door R-ond
uhhhh jij was toch gestopt,...met acid
neee stiekeum weer beginnen he
volgende week wiltie weer een basliner kopen ,..

mijn keuze is idd een drum doos afhankelijk van je budget dus maar een rm1xis leuk veelzijdig en gelijk een goede sequencer [sampler eraan hangen helemaal klaar]
staat nu zo,n set te koop voor 350.-

uhh en dan een acidlab eraan of idd een mfb synth lite die je verkoopt,..haha :engel: :D :D :okdan:

hehe.
Deze thread was een laatste stuiptrekking, maar ik heb er weldegelijk een lijn onder getrokken.
Ik hou er mee op!
Ik heb nooit wat gemaakt die op een zak trok.
Drie jaar ploeteren en leren, en te weinig doen, dus tijd om conclusies te trekken.

Mocht ik natuurlijk een pda met muzieksoftware vinden... dan is er kans dat ik zo nog wat verder klooi :engel:

Toch boeiend om de responsen te zien. Acid en één of ander obscuur gevoel waren de laatste draad die me aan het muziekmaken vasthield...

men doepfer-systeem =D
ik wil in de nabije toekomst een volledige acid-set geve met enkel een doepfer modular + de maq-16/3
't leuke aan de doepfer is dat ge 't geluid van de tb heel dicht kunt benaderen door de routing
van een ar naar vco,vcf & vca .
nu weet ik zelf wel niet meer welke functie op de tb dit was maar ja ,
who cares.

eekhoorn
kurk
hamer

meer heb je niet nodig *D

Oh ja, hoe kon ik deze combi natuurlijk vergeten:
Een Synton Fenix in combinatie met een Simmons SDS-3. :{

Origineel geplaatst door falafelbiels
en een mc-303, mag dat?

krijg je daar acid uit?

Ik hoorde altijd dat er dolle apen uit kropen...

Origineel geplaatst door cloudman
krijg je daar acid uit?

Ik hoorde altijd dat er dolle apen uit kropen...

die apen kruipen er alleen uit als je acid door je input heb gehad..

ik kan me volgens mij herinneren dat er idd wat TB sampletjes in zaten, net als in de mc-505 de kwaliteit van die samples daar zullen we t maar niet over hebben

MC-303 kan wel wat... maar dan kan je evengoe een sampler gebruiken met samples van een echte 303.

hoe maak je dus acid?

1 X MPC en laad het ding vol bleeps en 808909707727606505626 geweld.

of stop gewoon met sukkelen en spaar voor een echte 303 8o)

Origineel geplaatst door rvooh
MC-303 kan wel wat... maar dan kan je evengoe een sampler gebruiken met samples van een echte 303.

hoe maak je dus acid?

1 X MPC en laad het ding vol bleeps en 808909707727606505626 geweld.

of stop gewoon met sukkelen en spaar voor een echte 303 8o)

dan kan ik toch een stukje software op een pda draaien en die vol 303-808 samples laden? :duivels:

een echte 303 heeft zeker charmes... maar ik hou er gewoon écht mee op (met hardware dan, software
is zo een opvang net voor laatste stuiptrekkingen).

een echte 303 heeft zeker charmes... maar ik hou er gewoon écht mee op (met hardware dan, software
is zo een opvang net voor laatste stuiptrekkingen).

Ik zeg 1 ding; als je er lol aan hebt heeft het weinig zin te stoppen omdat je tracks op geen zak trekken.

On topic: Ik vind bij het acidgevoel ook het analoge gevoel erg meespelen. En een goeie mix op een analoge mengtafel.
Daarom een grote brute modular voor de trippy baslijnen met veel ge-LFO zo net iets trager of sneller dan het tempo zodat de lijn gaat springen en dansen, en een MPC om uit de modular allemaal vadsige drumgeluiden te halen.
Zo wil ik iig zelf gaan werken over en paar jaar :), maar dan niet perse richting acid. Maar dat zou daar ook erg goed mee kunnen.
Want idd. het is niet goedkoop allemaal, dat analoog. En een serieuze MPC ook al niet.

O en wie zei dat een Evolver een bruut geluid heeft? Nog nooit een 303 in huis gehad zeker... vind de Evolver heel leuk, zeker in zijn prijsklasse dik, maar 'bruut'... het haalt 't bijlange na niet bij een echte 303 of wat duurdere analoge synths...

rebirth was my first love...
... and it will be my last :D

dus: laptop en muis
er en ea
mc303
drumcomp en evolver

....

veel keuze dus om acid te maken.

Vanaf heden probeer ik het terug digitaal.

Nu is er tenminste terug een kans dat ik werkelijk iets maak :D

Re: Acid zonder TB, 909/808...

..
stel, je mag TWEE aparaten nemen om acid mee te maken. (met die aparaten moet je het doen,
fx en mixing incluis)
..

fx & mixing incluis wil, neem ik aan, zeggen dat die NIET tot de 2 apparaten behoren? Als dat WEL is, kun je op hardware gebied eigenlijk niet makkelijk 2 soundbronnen kiezen.. Moet dan eigenlijk een mixer nog bij.. :erm:

Maar goed, ik denk dat ik met een RS7K en (bijv.) een Acidlab wel Acid ken bouwen. 8~

Origineel geplaatst door Zoidsity
fx & mixing incluis wil, neem ik aan, zeggen dat die NIET tot de 2 apparaten behoren? Als dat WEL is, kun je op hardware gebied eigenlijk niet makkelijk 2 soundbronnen kiezen..

Tuurlijk wel, zat apparaten. Check mijn keuze, de Evolver en de Electribe S... die hebben allebei external in en effecten... ;)

Back