zelfbouw: MS20 playstation controller!

koediman

--<{(OoO)}>--
een vriend van me heeft voor mij een playstation controller zodanig omgetovert dat ik er de ms20 mee kan bedienen.

zie hier een filmpje van het resultaat.

nodogctrl6frontau3.jpg

meer foto's hier

en zoals het commentaar bij het filmpje al aangeeft... ik had echt helemaal geen tijd om de video te maken dus het moest allemaal snelsnel in 1 take. misschien komt er later wel een update als ik de mogelijkheden wat uitgebreider heb getest. (in deze video heb ik bijv. het kraakdoos achtige elementje bovenop nog niet eens gebruikt).

voor de volledigheid. er worden 2 triggers uitgestuurd via L3 en R3. 2 CV uits per joystick, 1 constante CV (voor de VCA) en 1 CV via de kraakdoostouchpad.
ik gebruik in het filmpje 1 trigger en de 2 joysticks.

leuk fimpje, en wat een vette sounds, zijn die zonder die controller echt niet mogelijk?
en nog een keer met de camera langs alle instrumenten was ook niet erg geweest :{

en de uitleg valt wel mee niets mis mee.

ik hoor trouwens in het begin ook nog een baby, of is dat ook de ms20 met controller, want van die latere geluiden heeft het ook wel wat van weg

als je 5 handen hebt lukt het zonder controller ook wel ;)

en die baby was m'n neefje die naar huis moest (bedtijd!) vandaar dat m'n broer nog maar heel kort de tijd had om even snel dit te filmen.

voordat daar weer vragen over ontstaan... hij heeft me geholpen met m'n pc en dat duurde een heel stuk langer dan verwacht, anders had ik hier nog wat meer aandacht aan kunnen besteden.

zoals zo vaak met dat soort figuren, hij heeft het erg druk met van alles en nog wat maar ik zou zeggen, stuur'm een mailtje via z'n blog, je weet maar nooit.

ik weet zelf niet hoe dat trouwens zit met spanningen enzo. als ik het goed begrepen heb stuurt de ene joystick +/- 5V uit en de andere 8V.
voor de korg prima bruikbare waarden (die 8V misschien al iets teveel maar als de batterijen opgaan komt dat vanzelf goed ;) )
of dat een beetje okeeje waarden zijn voor een doorsnee modular weet ik eigenlijk niet. aan de andere kant. toonvastheid kun je toch wel vergeten... dit is puur om te freaken!

Zeer tof dit:)

:biertje: jee ik sta verstelt man hoelang hebben jullie er over gedaan. een woord toff

thx voor de leuke reakties gasten!

wat betreft tijd. ik heb er zelf niets voor hoeven doen en de maker had al eens eerder een ms10 controller in elkaar gezet. tussen al z'n andere werk door heeft het zo'n maand of 4, 5 geduurd (als ik me goed herinner, heb het niet echt bijgehouden) voordattie af was.

heeft er iemand een idee wat de impedantie is van die analoge joystickjes v/d playstation ?

Origineel geplaatst door StiebZ
heeft er iemand een idee wat de impedantie is van die analoge joystickjes v/d playstation ?

Ik heb hier de controller van de PSone (die overigens toepasselijk "Sony Analog Controller" heet) en die meet ik "in circuit" op 1,5k. Maar het kan zijn dat dat deels van de rest van het circuit komt.

eens moeten kijken of ik geen oude ps controller op de kop kan tikken dan, ik zoek al lange tijd naar een geschikte joystick om mijn CGS joystick controller projectje te starten...

trouwens bravo aan de persoon die de controller zo kompakt heeft weten om te bouwen !!!

merci voor de tip, maar zoals die van conrad heb ik er thuis liggen, probleem is vooral het pookje dat dient verlengd te worden tot iets bruikbaars, deze joysticks zijn namelijk erg klein !

misschien dat die van een ps controller wel te gebruiken zijn om het staafje te verlengen met een pookje, of heeft er nog iemand anders een idee om deze meer bruikbaar te maken ?

Origineel geplaatst door StiebZ
merci voor de tip, maar zoals die van conrad heb ik er thuis liggen, probleem is vooral het pookje dat dient verlengd te worden tot iets bruikbaars, deze joysticks zijn namelijk erg klein !

Dat bedoelde ik met ze lijken op die van de PSone; die zijn namelijk ook ontzettend klein.
Nu je het zo zegt denk ik dat het misschien wel exact dezelfde zijn, die potmeters zien er in ieder geval hetzelfde uit, met die vier curves erin. Alleen zijn die in mijn controller groen.

Back