Kun je met een JP8000 de SC55 controleren?

Bass

Gepokt en gemazeld
Ik ben al jaren bezig met synths enzo, maar toch even een snel vraagje:

Weet iemand of je met de filter-schuiven van een JP8000 ook de cutoff en resonance van een Sound Canvas SC55 kunt besturen???

De effecten kun je wel controllen maar ik wil ook het filter in de SC55 kunnen controllen...

Zou leuk zijn...

Thankx...:

Moet je in de manual kijken zou ik zeggen als je die niet heb kan ik voor je kijken.Maar waarom zou je dat doen die schuifjes er voor gebruiken.

..zodat ik het filter van de SC55 real-time kan gebruiken zonder een menu in te duiken...

Mwah, moet thuis nog maar eens de manual naslaan denkik kzit nu op mn werk...

De JP8000 zend op elk knopje en schuifje MIDI Continous Controllers (CC) uit over zijn MIDI out. De cuttof en de Resonance van de JP8000 zijn standaard gemapped naar CC 74 en 71. Als je de SC55 zo instelt dat de filter cutoff reageert op 74 dan werkt het! Of je herdefineert de JP8000 knopjes zodat zij de MIDI CC uitsturen die in je SC55 staat. Uiteindelijk is de algemene gedachte dat je de midi-out van de JP8K in de SC55 midi-in stopt en dat de MIDI CC van de knop waaraan je draait (op de JP8K) correspondeert met de MIDI CC van de parameter die je wilt bewerken (op de SC55)

Back