Roll & Go 61 (Spirit)

phochos

Berliner School Artist
Ik heb sinds kort een zogenaamde Roll & Go 61 opvouwbaar keyboard. Het is een vijf octaafs klavier bestaande uit een rubber klavier met een kastje waar de functies in aanwezig zijn. Hij is niet aanslaggevoelig. Het klavier heeft 100 ritmes en 100 geluiden en daarnaast nog eens 34 demos en een opnamemogelijkheid. Hij werkt op 4 penlite batterijen of een 6V adapter. Opgevouwen meet hij 245 mm, uitgevouwen 900 mm.

Ik heb hem nu een paar dagen gebruikt, maar om nu te zeggen dat hij makkelijk speelt......helaas!!! Voor even een riedeltje te oefenen is het wel leuk en misschien de blits te maken bij verjaardagen of partijtjes, is het wellicht wel leuk. Maar als professioneel apparaat moet ik helaas zeggen dat hij niet echt handig is.

Vergeet nog een dingetje: Hij heeft zowel Midi In als Out!!!!!!!!! En een line-out cq hoofdtelefoonaansluiting. Het speakertje in het apparaat is van een goede kwaliteit en is mono.:D

Sja, hoe compact is tie dan opgerold? Voor dat geld heb je volgens mij bijna een compact midi-keyboardje met controllerschuiven en knoppen. Geinig is het zeker, maar... Ik zag volgens mij kapitein Picard z'n vriendinnetje ooit zo'n ding bespelen en het klonk werkelijk FABELHAFT, dat wel.

Het geluid valt inderdaad reuze mee, alleen de manier van spelen is niet echt handig, maar goed.....het blijft een leuke gadget en voor nog geen 80 euro valt dat ook wel mee.

Phochos:D

Volgen mij is zon ding leuk om naast je bed of in de auto te hebben. mocht je midden in de nacht een geniaal idee hebben hoef je allen maar op ON te drukken. Als je een studio aan moet zetten is de kans groot dat je 'the moment' kwijt bent.

Ikzelf zou er geen 80 euri aan uit geven.

Origineel geplaatst door koekebakker
Volgen mij is zon ding leuk om naast je bed of in de auto te hebben. mocht je midden in de nacht een geniaal idee hebben hoef je allen maar op ON te drukken. Als je een studio aan moet zetten is de kans groot dat je 'the moment' kwijt bent.

Ikzelf zou er geen 80 euri aan uit geven.

Goed idee, koekebakker, doe ik meteen.
Er is overigens een goedkopere versie leverbaar, met een vier octaafs klavier en deze kost rond de 60 euro.:D

Ik had laatst zo een ding gezien in zo een elektronicawinkeltje op schiphol, maar dat ding was monofoon? Ik weet niet of het deze was volgens mij...maar ik vond het wel vies tegenvallen dat die monofoon was...misschien was die zo ingesteld dat kan ook.

Origineel geplaatst door smackos
Ik had laatst zo een ding gezien in zo een elektronicawinkeltje op schiphol, maar dat ding was monofoon? Ik weet niet of het deze was volgens mij...maar ik vond het wel vies tegenvallen dat die monofoon was...misschien was die zo ingesteld dat kan ook.

Degene die ik heb is 8 stemmig polyfoon, geluiden zijn best goed te noemen, maar opnieuw zeg ik dat het niet gemakkelijk speelt op zo'n rubber klavier.

Phochos:D

Back