[kurzweil] k2500-->k2600

paol

Stamgast
kun je een k2500 volledig upgraden naar een k2600?

en kun je mbv sounddiver elke parameter bedienen van de k2500/2600?

ok, hoe klinkt die k2600 tov je andere synths?

Hij is niet te vergelijken met de Waldorfjes. Verder is het concept eigenlijk het best te vergelijken met m'n Triton. Dan klinkt een Kuzweil een stuk dynamischer. Waar je bij een Triton vaak nog diep in de settings duikt bij de "toetsen"klanken zijn die van de Kurzweil eigenlijk direct inzetbaar. Verder zijn de orchestral klanken van een Kurzweil erg realistisch (Orchestral board).

Kwa bediening is een Triton verder wat sneller wegens het grote touchscreen. Voor de Kurzweil moet je de tijd nemen. Het is geen ééndags interface vanwege de mogelijkheden, maar het zal de tijdsbesteding meer dan waard zijn.

De 2600 heeft verder 48 stemmen, de 2500 dacht ik 24. Niet zo'n groot probleem als je meerdere apparaten hebt.

je bedoelt beter dan die waldorfz?

ik zal proberen te checken naar de sound van die k2600/2500,
in ned zie ik ze nergens staan, in duitsland misschien?

Ik bedoel letterlijk niet te vergelijken. De Waldorf heeft een heel wat rauw, glas/metaal karakter. Deze is beperkt inzetbaar, maar snijdt echt goed door bijv. een stukje techno.

De Kurzen zijn wat algemenere klankenbakken. Maakt niet uit welke stijl je maakt, hij is inzetbaar. Vergelijk hem met synths als de Motif, EX5, Triton, XV-series. Persoonlijk denk ik dat hij al deze concurrenten kwa klank verslaat al is zeker de nieuwprijs een tikkeltje overdreven. In Duitsland is sinds kort weer een importeur dus zullen ze daar weer opduiken. In NL is het wachten/ hopen op een grote jongen.

Zelf zie ik me nog niet importeur worden van dit monster omdat de m'n bedrijf zelf al genoeg werk bezorgd. En van 1 merk synthesizer (en dan ook nog zo'n prijskaartje) zou ik niet rond kunnen komen.

yep, dat is jammere van deze synth, het overdreven prijskaartje in europa in usa zijn ze stukken goedkoper zo te zien, maar dan zit je denk ik met voltage problemen.

het schijnt dat ze pas over 2 jaar met een geheel nieuwe bak uitkomen......dus voorlopig maar de k-series uitputten.

ik denk als je ook van geluidsyntheses houdt je voor de k-series moet gaan, programmeer je maar rot :)

als je toch importeur wordt met aantrekkelijke prijzen laat weten :)

Back