ruis en zoom in akai mfc42

bobaphat

Ouwe rot
Ik heb onlangs een tweede hands mfc42 geruild voor iets. Opzich een aardig ding maar hij ruist gruwlijk.

Ook zit er een zoomtoon onder weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Is dit normaal voor zo'n apparaat???

De zoomtoon is te horen door een volle track als je goed luistert over een koptelefoon

Ook gaat de zoomtoon harder wanneer ik de input open draai , als ik de cut off dichtrdraai gaat de ruis en zoom mee.

Als de phase-shifter en de distortion (die wel voor wat ranzigheid kunnen zorgen) allebei uitstaan is het juist een heel clean filter, dus het is niet normaal zou ik zeggen. Heb je de problemen ook als je alles bypasst?

BTW: wees voorzichtig met je resonance want die is wat heftig voor je speakers :)

Alles uit, nog steeds ruis en zoom, De input button kraakt ook als ik eraan draai. Gare troep dus weer,, pfffffff moe wordt ik ervan.

Dan zit het je niet mee inderdaad; lijkt erop alsof er echt iets aan de hand is met de Akai. Moet er volgens mij wel wat mee gebeurd zijn want ik heb er zelf ook een en ze kunnen echt wel tegen een stootje.

Back