edirol met cubase troubles

sander815

datebest.net - visit website and win smartphone!
ik heb mezelf cubase + een edirol pcr3-0 aangeschaft, en probeer het aan de gang te krijgen.
Midi input van de edirol naar cubase gaat prima, de midi signalen gaan prima zover ik het zie, maar probeer ik nu een vsti te spelen dan is het geluid een seconde of zo vertraagd. Ik druk een toets 1, midi signaal gaat meteen, maar de softsynth begint pas een seconde later
Doe ik nu iets verkeerd?

als ik ipv een vsti gewoon microsoft gs wavetable kies gaat het wel goed

Laatst gewijzigd:
Latency...

In Cubase (LE, SE, SL, SX, 1,2,3) Devices-> Device Setup->VST AudioBay... Master ASIO driver moet je Edirol ASIO driver geselecteerd staan... check dat even... en anders de instellingen van de Edirol software of daar de buffersize (latency) omlaag kan (zonder te gaan kraken natuurlijk)... Dat is wat me nu even snel te binnen schiet...

;)

Edit: ik ging er vanuit dat de Edirol een MIDI keyboard en Audio Interface tegelijk was... Stom van me :D ... je moet de ASIO Driver van je geluidskaart (wat voor 1 is dat?) geselecteerd hebben... heb je die niet dan ASIO4All gebruiken...

geluidskaart is onbaord audio van mijn MB, Realtek Soundstorm

Maar bedankt, ik ga het proberen
edit: daar staan er 3: Asio Multimedia Driver, Asio directx full duplex driver, en Nvidia Asio

Gewoon alle drie aankiezen en dan zie je eronder staan wat de in- en output latency is.

Ik zelf denk dat deze het moet zijn: Asio Multimedia Driver, maar dat zie je dus vanzelf :-)

Back