Cs6x, JD800 of JP8080

EternalFall

Ouwe rot
:confused:

Ik heb wat geld te spenderen, maar ik weet niet welke van de drie synths het interessantse is?
Weten jullie ook eventueel de beste tweedehandsprijzen en/of adressen?

Yamaha cs6x, Roland JD-800 of Roland JP8080 ?

Thankx

"Share Friendship...first"

Pfff... da's wel een heel verschil. Die 3 synths vind ik zelf totaal onvergelijkbaar met elkaar. De JD800 is een schitterende bak met veel knoppen. De JP8080 is een zeer goede VA en de CS6x is meer een 'manusje van alles', vanwege de extra syntheseboards die je er in kwijt kunt.
Zelf heb ik een CS6r, maar dat kreng is zo uitgebreid dat het me allemaal behoorlijk overrompeld (alleen al de FX processor kost je al een half jaar om die goed te leren kennen).

Wat ik zou doen: Kijk eens naar je huidige setup en vraag je dan af wat je nog mist aan synthese en mogelijkheden. Analoog bakje?? Dan de JP8080. Een synth waarmee je fijn kunt 'freaken'? De JD800. Een all-purpose apparaat die toch meer voor dance-produkties geschikt is?? De CS6x.

Dit is natuurlijk mijn subjectieve mening...

Origineel geplaatst door EternalFall

Yamaha cs6x, Roland JD-800 of Roland JP8080 ?

eerst maar eens weten wat voor soort geluid dat je ermee wilt maken ,welke synthese je wilt hebben, dan de prijsklasse en dan pas je gaan verdiepen in de mogelijkheden. Tussen deze synths zit zo veel verschil! Probeer op iedere (of zoveel mogelijk ;)) synths te spelen voor je een beslissing maakt.

Ligt er een beetje aan waarvoor je 'm wilt gaan gebruiken... genre bv.

gr. Mario

persoonlijke mening :

1e : jp8080 (of ff verder kijken voor ene Waldorf Q) !
2e : JD800
3e : Yamaha synths in het algemeen ... suckzzzzzz

Ik heb ervaring met yamaha... geen gebruiksgemak... geijkte geluiden... irritante supergladde klank... te veel opties ... slechte interfaces ... te veel 'dance' hype ...

Zeker voor live zijn 1,2 goede opties, je kan je sounds goed tweaken! Verder blijft de waarde van die apparaten stabiel, dat is maar de vraag met de Yamaha.

Groeten

Met jouw stelling kan ik me ook goed vinden.

gr. Mario

ik zou gaan voor de JP8080, maar dat kan ik makkelijk zeggen wat ik heb hem. en vindt hem er vet.

met jd 800 heb ik zelf nog nooit mee gespeeld dus daar kan ik je niks over zeggen.

de cs6x wel, maar als ik tussen je jp8080 en cs6x moet kiezen dan zou ik dus voor de jp8080. dit omdat je er lekker mee kan tweeken en de vocoder( externe input)is ook zeer vet.de jp8080 kan heel lief klinken maar ook brute!!

ik wens je succes metje keus.

groet bass-molecules

Ik heb ze alle drie, maar ik vind de JP het leukste ...

Die gebruik ik vooral voor lead-klankskes enz ....

De JD-800 gebruik ik vooral voor hier en daar een stringske uit te halen en de yamaha ...

Ja ... de yamaha ... die gebruik ik momenteel vooral als Master Klavier ! *D

Greetz Bart !

De gebruikersvriendelijkheid bij Yamaha is ver te zoeken en support is ook al niet best..... dus tja, kan me voorstellen dat je niet voor yamaha kiest.

Sommigen vinden de gebruikers interface van Yammie juist logisch en makkelijk.... Kijk anders es op www.synthsite.com, hier staan heeeel veel reviews in van allerlei synths!

Goede keus!!!

Ik heb nog een JP8080 in nieuwstaat (met doos en boekje) in de aanbieding. Ik ben eerste eigenaar, en hij heeft alleen in mijn rack gehangen dus er zit letterlijk geen krasje op. Ik heb er destijds nog ruim fl 3300,= voor betaald (ik heb volgens mij zelfs de bon nog ergens) en hij mag nu weg voor eur 850,=. Heb je interesse, mail me even op mikeandrews@chello.nl. :)

Back