Novation KS4 memory protect

molecular

PhD in synthesis
Ik heb een klein probleempje met mijn Novation KS4. Gisteren heb ik voor het eerst geprobeerd een soundbank in de synth te laden. Dit is uiteraard een bestandje met SysEx data, instellingen hiervoor kloppen in de sequencer voor zover ik dat kan beoordelen. De synth ontvangt ook een berg MIDI-data, maar doet daar niets mee. De oorzaak hiervan lijkt te zijn dat het apparaat het vertikt om de memory protect (in het global menu) uit te zetten. Herkent iemand dit probleem en (belangrijker nog) kent iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt!

Heb je de global instellingen opgeslagen? Ik meen dat je op write/save moet drukken om de instellingen op te slaan.

Origineel geplaatst door mc_kwok
Heb je de global instellingen opgeslagen? Ik meen dat je op write/save moet drukken om de instellingen op te slaan.

Ja, of tenminste, dat heb ik geprobeerd. Eerst op "OFF" gezet, dan op "WRITE" gedrukt, de synth zegt dan braaf "globals saved" en als ik dan ga kijken in het menu staat de memory protect doodleuk weer op "ON".

Wazig he? Ik krijg het gevoel dat er iets mis is met het ding....

Wazig ja. Al geprobeerd het laatste OS er (opnieuw) overheen te knallen?

Wazig ja. Al geprobeerd het laatste OS er (opnieuw) overheen te knallen?

Daar zat ik idd ook al over na te denken. Als-ie die tenminste kan ontvangen als de memory protect op "ON" staat....:D

Dat zal wel moeten gaan denk ik, omdat je de KS dan in een speciale OS-receive mode moet zetten.

OS update is toch onafhankelijk van preset-instellingen? Ik hoef dus niet al mijn zelfgemaakte sounds te SysEx-dumpen?

Ik zou wel even een dump maken, ga ervan uit dat je presets weg zijn na de update. Maar ehm... je kunt dus wel gewoon je patches opslaan ondanks de memory protect?

Tsja, als dit niet werkt:

Switching off Global Memory Protect
Press the MENUS button. The LED above the MENUS button will now
light, indicating that Menu Mode is selected. Select the Global Menu by
pressing the ‘0’ button on the 0 - 9 numeric keypad. If necessary, use the
PAGE buttons (immediately to the left of the display window) to scroll up
and down the pages within the menu until the display shows Mem
Protect and its current setting (ON or OFF). Use the DATA knob to turn
memory protect OFF.
Exit Menu Mode either by pressing the MENUS button again or by pressing
the PROG button. (the LED above the MENUS button extinguishes,
indicating that Menu Mode is no longer active).

Dus eerst de menu mode uit, dan sysex versturen en saven

Ik zou wel even een dump maken, ga ervan uit dat je presets weg zijn na de update. Maar ehm... je kunt dus wel gewoon je patches opslaan ondanks de memory protect?

Ja de memory protect heeft alleen betrekking op banks. Single sounds zijn onafhankelijk van de memory protect status te laden, en het gewoon opslaan van patches gaat dus ook gewoon.

Origineel geplaatst door vinnieq
Tsja, als dit niet werkt:

Switching off Global Memory Protect
Press the MENUS button. The LED above the MENUS button will now
light, indicating that Menu Mode is selected. Select the Global Menu by
pressing the ‘0’ button on the 0 - 9 numeric keypad. If necessary, use the
PAGE buttons (immediately to the left of the display window) to scroll up
and down the pages within the menu until the display shows Mem
Protect and its current setting (ON or OFF). Use the DATA knob to turn
memory protect OFF.
Exit Menu Mode either by pressing the MENUS button again or by pressing
the PROG button. (the LED above the MENUS button extinguishes,
indicating that Menu Mode is no longer active).

Dus eerst de menu mode uit, dan sysex versturen en saven

Tsja, volgens mij heb ik het precies zo gedaan, maar lukte het niet omdat de memory protect blijkbaar (automatisch) weer op "ON" werd gezet......

OK, kleine update:

Heb even alle sounds naar Cubasis gedumpt (geen probleem), OS 2.1.02 geinstalleerd (vlekkeloos), en zowaar, ik kan nu naar believen memory protect aan en uit setten met de save globals functie! Probleem opgelost? Neen, vrienden, het laden van de soundbank lukt nog steeds niet :stupid
Het is een bank met gratis te downloaden presets van synthline (http://www.synthdesign.de). Ik dacht, laat ik eens kijken, maar het begint er nu sterk op te lijken dat het bestand gewoon niet werkt? Heeft iemand deze soundset al eens succesvol geinstalleerd?

Nou ja, ik heb tenminste nu een up-to-date OS :okdan:

P.S.: OS update op de KS4 laat de opgeslagen patches ongemoeid.

Back