Goede midi-seqeuncer ?

jero505

Ingeburgerd
:confused:
Waarschijnlijk kan ik een XP-30 bemachtigen voor een mooi prijsje. Thuis zou ik er prima mee kunnen werken in Cubase; de XP-30 multi-membraal is en dus prima midi aan te sturen is op meerdere patches. Alleen als ik in een band zou zitten en/of zou optreden; WAT ZOU IK DAN MOETEN GEBRUIKEN? Wat voor sequencer zou geschikt zijn ? Ik wat gelezen over de RM1x; heeft iemand hier ervaring mee?
Ben eigenlijk nog wel een leek hierin hoor, dus alle reactie en info zijn welkom! ( jonhuga@hotmail.com )

Kijk eens voor de ASQ10 van Akai prima voor live.

Attachments

• asq10.jpg
    asq10.jpg
    11,2 KB · Bekeken: 130
Ik weet nog wel iemand die een QY-700 te koop heeft...:engel:
als je evt interesse hebt moet je maar ff pb'en...

Zou een JX-305 (mc505+keyboard) ook een goede optie zijn? Ik zou dan als synth-module de AN200 willen aanschaffen.....

Re: Goede midi-seqeuncer ?

Origineel geplaatst door jero505
:confused:
de XP-30 multi-membraal is en dus prima midi aan te sturen is

Volgens mij zijn de meeste vrouwen ook 'multi-membraal', maar helaas niet via midi aan te sturen.... ;)

Sorry, moest gewoon ff........

Origineel geplaatst door falafelbiels
Ik zou gewoon voor een mc 303 gaan. Prima sequencer, makkelijk te vinden (zoek!), handig in 't gebruik en GOEDKOOP.

Een leuk stand-alone muziekdoosje, maar toch niet echt geschikt voor het betere sequence-werk. Dan liever een RM1x. Die klinkt bijna net zo beroerd :duivels: , maar heeft wel een dijk van een sequencer aan boord.

Een JX305 met AN200 is leuk. Het meest voor de hand liggende alternatief, een AN1x met een MC505, is denk ik net iets leuker. Voor 1000 euro's kun je 'klaar zijn'....

Ga gewoon eens lekker zoeken èn proberen; er zijn zoveel mogelijkheden!!!

in feite kun je alles wat sequenced gebruiken (duuuh) maar ik zou iig NIET voor een mc303 gaan. die is nl niet echt wat je noemt 'strak' in zijn timing. neem dan een MPC als je echt goed wil sequencen!

Ben eigenlijk nog wel een leek hierin hoor

Ga gerust voor de RM1x. De ultieme sequencer, redelijk compact, ziet er mooi uit en is je kan er geweldige dingen mee doen! Nu kan je hem voor weinig krijgen!:). De JX305 is meer dancegericht dan de xp30, maar het zijn allebei gewone oude presetbakken. Kijk ook naar de XV's want die zijn nog redelijk nieuw.

Origineel geplaatst door Digimod
Kijk eens voor de ASQ10 van Akai prima voor live.

Offtopic:

Weet jij welke diskdrive er voor die dingen nodig is? Een maatje van me gebruikte hem altijd, maar de floppydrive is stuk.

Origineel geplaatst door bikkel

Offtopic:

Weet jij welke diskdrive er voor die dingen nodig is? Een maatje van me gebruikte hem altijd, maar de floppydrive is stuk.

dan moet 'ie snel worden. ik heb er ook een en ik dacht een tijdje geleden dus ook dat m'n drive stuk was. bleek bij mij gelukkig een rotte diskette te zijn..
maar toen was ik 's bij Music House en daar heeft iemand met de importeur of hoofdkantoor ofzo van Akai gebeld en da's een redelijk specifiek type diskdrive waar ze d'r nog iets van 4 van hadden..

maar op zich moet 't toch niet te moeilijk zijn om d'r een andere flop of de interne aansluiting d'r voor aan te passen toch..

Origineel geplaatst door oozi

dan moet 'ie snel worden. ik heb er ook een en ik dacht een tijdje geleden dus ook dat m'n drive stuk was. bleek bij mij gelukkig een rotte diskette te zijn..
maar toen was ik 's bij Music House en daar heeft iemand met de importeur of hoofdkantoor ofzo van Akai gebeld en da's een redelijk specifiek type diskdrive waar ze d'r nog iets van 4 van hadden..

maar op zich moet 't toch niet te moeilijk zijn om d'r een andere flop of de interne aansluiting d'r voor aan te passen toch..

Ik heb geen idee wat er in dit apparaat zit. Vaak zitten er nogal wat haken en ogen aan zoiets. Tenminste als ik af en toe de verhalen hoor. Ook al lijkt het mij geen probleem zo op het eerste gezicht. Maar ja ik heb dan ook geen ervaring met dit soort reperaties.

Zelf gebruik ik 1 1/2 jaar de RM1X en ben er als sequencer dik tevreden mee, voor live is ie alleen niet zo flexibel IMHO.

Greetz,

Yawgmoth

Re: Re: Goede midi-seqeuncer ?

Re: Re: Goede midi-seqeuncer ?

Origineel geplaatst door Cozko

Volgens mij zijn de meeste vrouwen ook 'multi-membraal', maar helaas niet via midi aan te sturen.... ;)

Sorry, moest gewoon ff........

Had dit onderwerp op dit forum een tijdje niet gecheckt.
Uh ja...multitimbraal :engel: .
Pardon voor dat andere.... :[>

Back