mks80 rev3

dennisb

Ouwe rot
weet iemand iets te vertellen over het verschil tussen rev3 en rev4 van de mks80. Ik heb er kort geleden 1 aangeschaft en kwam er pas gisteren achter dat ik rev3 heb. Ik weet alles over het verschil tussen rev4 en rev5, daar is ook genoeg over te vinden. Rev3 echter lijkt een groot mysterie te zijn.

tja .. eigenlijk ben je die bak niet waardig als je niet normaal wil zoeken

http://www.google.com/search?hl=en&lr=&client=safari&rls=en&q=mks80+rev+3&btnG=Search

"There are two versions which for some reason are revision 3 and 4. Mine is the earlier rev.3 with CEM VCO's and VCA's. The VCA's in the rev.3 are a lot faster which means that it can produce some pokey bass. I love the bass sounds which have that Roland flavour - SH101ish? Not to mention it's huge detuned unison sound. I'd hesitate to recommend it for one type of music over another as it's a jack of all trades, but it's certainly good for the cutting 80's electro sounds that are popular at the moment."

http://66.249.93.104/search?q=cache...mks+80+rev+3&hl=en&ct=clnk&cd=4&client=safari

hij schijnt redelijk rare te zijn .. mazzelpik !

dank voor de zoektocht. Versie 4 heeft ook curtis chips, volgens mij vergist diegene zich in de versies en heeft hij het eigenlijk over het verschil tussen 4 en 5. De envelopes op 5 zijn linear en op versie 4 zijn ze exponentieel, vandaar de pokey bass. Anyway ik zal het eens aan Roland vragen, er moet toch nog ergens iemand in leven zijn die er toen bij was :P Hij is inderdaad rare, of ik daar mazzel mee heb daar ben ik nog niet helemaal uit. Hij klinkt in ieder geval wel vet en snappy.

Origineel geplaatst door dennisb
volgens mij vergist diegene zich in de versies en heeft hij het eigenlijk over het verschil tussen 4 en 5.

lijkt me ook! :)

Re: mks80 rev3

Origineel geplaatst door dennisb
weet iemand iets te vertellen over het verschil tussen rev3 en rev4 van de mks80. Ik heb er kort geleden 1 aangeschaft en kwam er pas gisteren achter dat ik rev3 heb. Ik weet alles over het verschil tussen rev4 en rev5, daar is ook genoeg over te vinden. Rev3 echter lijkt een groot mysterie te zijn.

De verschillen tussen de rev.3 en rev.4 versies zijn volgens Roland minimaal. Die rev.3/rev.4/rev.5 gaat altijd over het OS van de main CPU in de MKS-80. Er zitten ook twee slave CPU's in en die hebben weer een eigen OS. En het grote verschil zit hem in het OS van de slave CPU's. Een MKS-80 met een rev.3 main OS heeft een rev.1 slave OS en een rev.4 main OS gaat altijd samen met een rev.2 slave OS. Het verschil tussen de rev.1 en rev.2 slave OS is, dat bij rev.1 de Auto Tune niet betrouwbaar werkt als je je MKS-80 lang hebt aanstaan en dit heeft Roland bij rev.2 verbeterd.

thnks, dat beschouw ik als goed nieuws, ik was een beetje bezorgd dat ie qua sound erg zou verschillen :okdan:

Back