[Poll] Muziek PC (Intel vs. AMD)

[Poll] Muziek PC (Intel vs. AMD)

• Intel

Stemmen: 35 70,0%
  • VIA

Stemmen: 6 12,0%
  • SiS

Stemmen: 1 2,0%
  • Anders...

Stemmen: 8 16,0%

• Totaal aantal stemmers
    50
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Dr. RiPsaw

Ouwe rot
Gezien het feit dat de discussie Intel vs. AMD (vs. SiS) iedere keer nogal uit de hand loopt (elke argument wordt 5x herhaald in een thread, loze argumenten ook; dit wordt erg vervelend als er een aantal pc-kenners-wannabees meedoen), hou ik bij deze een enquete (lees dit even door, het lijkt veel, maar dat is het niet:)):

1) Kies in de enquete welke chipset jij prefereert: Intel, Via, SiS of anders (nForce, AMD 760MP, Alpha etc)

2) Post een reply met daarin de volgende gegevens over je eigen PC (niet die van je vriendje, buurman ofzo):
a - moederbord (merk, type, chipset)
b - processor (merk, snelheid, evt. bijzonderheden)
c - geluidskaart (+drivers)
d - besturingssysteem

3) Draait je systeem (voor audiotoepassingen) stabiel? Heb je bepaalde problemen gehad met je geluidskaart?

4) Als je nu een nieuw moederbord + processor aan zou moeten schaffen, welke zou je dan kopen? (merk, chipset; proc. snelheid) Mag eventueel ook een algemeen antwoord zijn (alleen chipset/processor).

Hou s.v.p. geen betoog voor Intel of Via etc, maar vertel alleen wat je hebt of gebruikt! Probeer in punt 3) de informatie een beetje op audiogebied te houden, we hoeven niet te weten hoeveel verschillende grafische drivers je hebt moeten proberen om Quake3 goed te kunnen draaien. Wat misschien wel interessant is om aan te geven is of je systeem ook goed draait met andere applicaties (videobewerking, games etc).

Waarom op deze manier?
Ik wil op deze manier voorkomen dat er weer een discussie wordt gevoerd over wat nou het beste is. Laat mensen gewoon rustig bekijken wat de mogelijkheden zijn en wat er gebruikt wordt door iedereen, of wat er nou juist niet gebruikt wordt. En dit zonder dat het uitdraait om een discussie met 5x dezelfde argumenten...

Dus geen discussie over Intel vs. VIA!
De uitkomst zien we vanzelf in de poll, dus als iedereen dit een beetje actief invult, dan krijg je vanzelf een mooi overzicht wat iedereen liever heeft. Het zou bijvoorbeeld leuk zijn om te zien dat er veel combinaties van bepaalde chipsets/geluidskaarten tevoorschijn komen....

Ik zal zelf even het goede voorbeeld geven ;):

1) Chipset: Intel

2) M'n PC:
a - Moederbord: Abit BE6, Intel 440BX chipset
b - Processor: Intel Celeron 1,0 GHz (met slotconverter, wordt officieel niet ondersteund op moederbord)
c - Geluidskaart: Egosys WaMiRack 24 (driver v1.9)
d - OS: Windows 98se, Windows XP

3) Stabiliteit: systeem is zeer stabiel (Windows 98se, meerdere uren zonder reboot, meerdere audioapplicaties na elkaar draaiend). Geen problemen met geluidskaart, behalve dat er in Cakewalk 9 onder winXP af en toe wat sync problemen optreden bij meerdere audiotracks. Waarschijnlijk een driver-probleem. Systeem werkt ook goed met games en officetoepassingen.

4) Nu kopen: moederbord met Intel i850E chipset (met RDRAM). Waarschijnlijk een Asus P4T-E 533.

Re: [Poll] Muziek PC (Intel vs. AMD)

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
1) Kies in de enquete welke chipset jij prefereert: Intel, Via, SiS of anders (nForce, AMD 760MP, Alpha etc)

2) Post een reply met daarin de volgende gegevens over je eigen PC (niet die van je vriendje, buurman ofzo):
a - moederbord (merk, type, chipset)
b - processor (merk, snelheid, evt. bijzonderheden)
c - geluidskaart
d - besturingssysteem

3) Draait je systeem (voor audiotoepassingen) stabiel? Heb je bepaalde problemen gehad met je geluidskaart?

4) Als je nu een nieuw moederbord + processor aan zou moeten schaffen, welke zou je dan kopen? (merk, chipset; proc. snelheid) Mag eventueel ook een algemeen antwoord zijn (alleen chipset/processor).

2a - Asus P4B533 Intel 845 chipset
2b - Intel P4 - 2 Ghz, draaiend op 2 Ghz, 512 Mb DDR RAM
2c - onboard CMedia en daarnaast Creamware Luna II
2d - Windows 2000 prof

3 - systeem draait absoluut stabiel, enige probleem met de soundcard was dat de gebruiker de manual niet doorgelezen had, dus meer probleem met de gebruiker dan met de soundkaart.

4 - spul is net een maand oud, dus ik zie geen reden om NU iets nieuws te kopen.

1) Chipset: Anders (maakt me eigenlijk niet zoveel uit)l

2) M'n PC:
a - Moederbord: MSI KT3 ultra (VIA KT333 chipset)
b - Processor: AMD Athlon 1900+
c - Geluidskaart: SB Live! retail
d - OS: Windows XP, Linux (Suse 7.3)

3) Stabiliteit: Na wat kleine probleempjes met de drivers van m'n videokaart (Ati Radeon 8500DV) mag ik concluderen dat het systeem erg stabiel is. Geen vage vastlopers, geen krakende geluidskaarten. Met m'n Live doe ik eigenlijk niet veel. Eigenlijk is die geluidskaart nog iets wat verbeterd kan worden in m'n huidige systeem.

4) Nu kopen: Ik ben wel tevreden zo... spul is nog geen half jaar oud en met m'n vorige systeem heb ik ook ongeveer 6 jaar gedaan.

ok... ik heb:

1) Chipset: Intell

2) Mijn pc
Aopen AX3s Moederboard
processor: 866 Pentium3
soundcards: 2 x emagic audiowerk8
OS: windows2000 service pack 3 (dual boot, 1 x muziek os en 1 X "kloot" OS)

3) draait superstabiel momenteel, is wel zeeer recentelijk na een harddisk crash (koop nooit een IBM 60 gieg ata100 schijf, 2 schijven in 3 maanden tijd dood...) opnieuw geinstalleerd.
Ik draai logic 5

4) Binnenkort (volgende maand) ga ik wel aan een nieuw moederbord, processor en geheugen...
ik ben zelf een voorstander van A open boards, heb er nu al een groot aantal gehad zonder 1 probleem

5) binnenkort voor logic waarschijnlijk wel aan de G4

Re: [Poll] Muziek PC (Intel vs. AMD)

1)welke chipset: Intel 845E, of de 850 maar die is door RDRAM minder in prijs/prestatie.

2)
a - moederbord: MSI 845B Max2
b - processor: Intel P-IV 2,4GHZ
c - geluidskaart: Soundblaster 5.1 LIVE (en vanaf morgen de creamware van mijn bovenbuurman)
d - XP

Daait je systeem (voor audiotoepassingen) stabiel?
Tot nu toe geen problemen gehad. Zelfs niet met een SB5.1 (whoehoe). Ik heb het plafond nog niet gezien qua performance, terwijl ik toch alles soft-synth draai. Daar komt nog bij dat ik regelmatig teveel plugins laat zwerven in de patch. :confused: Ach, je bent nooit te jong om te leren

4)Als je nu een nieuw moederbord + processor.... enz.
Dat zou dan dit setje zijn. Ik heb het net een maand, nadat mijn andere PC in stank opgegaan was (Het fameuze Intel vs. AMD-topic heb ik destijds gestart........ :duivels: )

Laatst gewijzigd:
1) Chipset: VIA

2) M'n PC:

a - Moederbord: MSI KT266a Pro2
b - Processor: AMD XP 1600+ (geklokt op 1700+, bus loopt nu ongeveer op 138Mhz)
c - Geluidskaart: ST Audio (Hoontech) DSP2000
d - OS: Windows XP SP1 incl VIA 4in1

3) Stabiliteit: Systeem is stabiel, geen getik bij veel softsynths of bij het opnemen van meerdere audio sporen op 24/96. Ik had wel problemen met dit systeem toen ik nog een SBlive had, maar dat is wel te verklaren lijkt me. :P

4) Nu kopen: De nieuwste AMD XP met Asus mobo.

1) Chipset: Intel 845E

2) M'n PC:

a - Moederbord: ASUS P4B 533
b - Processor: Pentium IV 2.0 Ghz
c - Geluidskaart: Creamware Pulsar I (SFP XTC 3.1)
d - OS: Windows XP Pro

3) Stabiliteit: Systeem Loopt Prima gebruik Logic 5.2, Het systeem is alleen bedoeld voor productie, dus geen Internet, Games, of wat dan ook.

4) Nu kopen: Ben nu zeer tevreden wil alleen een Access Virus kopen om de "geluiden horizon" te verbreden !!!

Greetz FLOW

1) Chipset: AMD 760 MPX (Dual CPU) Voor single CPU maakt het mij niet zoveel uit. Als ik geld zat zou hebben dan waarschijnlijk Intel, anders Nvidia ofzo. Maar ik krijg alles aan de praat als het moet. :)

2) M'n PC:

a - Moederbord: MSI met VIA KT133a chipset
b - Processor: AMD duron 800
c - Geluidskaart: SB live 1024
d - OS: Windows 200 SP3

3) Stabiliteit: PC crasht zo goed als nooit. Staat vaak en lang aan. (eigenlijk bijna altijd) Audio werkt goed, maar ik moet toegeven dat ik er nog niet zo intensief mee bezig ben geweest.

4) Nu kopen: Geen idee, mooi zou natuurlijk zijn en Dual AMD. Maar dat kost natuurlijk wel wat centjes. Eerst wil ik een andere geluidskaard (ESI waveterminal 192 L of X) Als mijn PC goed loopt, dan misschien een AMD XP erop.

1) AMD,Intel

2)
a - Asus AM266 + snd,P2BLS
b - XP1800+ (1602Mhz), PIII-600 (600Mhz)
c - RME Hammerfall LE (2.023), Wavecenter PCI (WDM beta 8)
d - XP (SP1),2000 (SP3)
e - Matrox G450,Matrox G200

3) Ja wel dat RME drivers pas bij versie 2 fatsoenlijk werken,Ja nog steeds beta drivers en af en toe gaat een van de audiokanalen op tilt, schandalig dat ze al bijna een jaar nog steeds alleen maar beta drivers hebben

4) Nieuw? Voorlopig niet. Misschien upgraden naar snellere CPU's. Grotere HD's en dat soort meuk. Liever eerst meer studiogear kopen. Maar keuze Intel/AMD is erg moeilijk.
Een tweedehands G4 voor erbij is misschien ook nog niet zo gek. Want meerdere computers in de studio is wel bewerkelijker maar je kunt er uiteindelijk meer mee dan een grote blazende vette bak.

5) Heb pas nog m'n game PC geupgraded met een Abit Mobo en AMD XP, Audigy player en GF4 440Mx en ben erg blij met dat systeempje. Voor een leuk bedrag wat een schijntje van een nieuw systeem is. Zou die configuratie niet voor een muziekcomputer gebruiken trouwens.

1: Intel i850 chipset.
2a: ASUS p4te-i850, dus met rimmgeheugen, een FSB van
400 MHZ.
2b:Pentium IV, 1,8 GHZ.
2c:Creamware LUNA 2
2d:WIndows ME, Windows 2000
3:Het gehele systeem draait onder ME zeer stabiel. Onder 2000 is het ook betrouwbaar, maar hier loopt de Scope Fusion Platform software nog wel eens niet helemaal jofel.
4: Nu zou ik gewoon weer een snelle Pentium 4 kopen met een goed ASUS of MSI moederbord met intel chipset, en daarbij lettende op de FSB snelheid, hoe hoger hoe beter !

1) intel

pc1

2) pc1(audio)
a - asus p4b533 intel 845E (raid)
b - intel P4 1,6ghz draaiend op 2,6 (fsb 640,fsb geheugen 320)
c - rme hammerfall 9652 (laatste drivers)
d - xp helemaal getweaked voor audio

3) draait perfect staat nu ongeveer een maand te draaien gaat nog steeds als een speer

pc 2

2) pc2 (audio/internet)
a - asus cusl2 intel 815E
b - intel P3 933 (fsb 133)
c - korg oasys/laatste drivers (win98, geen driver hoger dan 98 beschikbaar), terratec ews 88 d (laatste drivers) maar deze wordt gebruikt voor de midi poorten)
d - win 98

3) draait stabiel ook getweaked(voor zover nodig) voor audio.

4) je moet gewoon ff op internet kijken, er zijn genoeg sites waarbeschreven welke mobo,chipset,processors etc en combinaties daarvan het beste zijn voor bepaalde toepassingen, en welke de beste de prestaties leveren

1) Chipset
AMD761/VIA 686B

a - abit KG7-RAID
b - amd duron 1000@1333
c - m-audio audiophile + drivers
d - win2000

3) Draait je systeem (voor audiotoepassingen) stabiel? ja Heb je bepaalde problemen gehad met je geluidskaart? nee

zien we dan wel weer, geen sis chipset en geen sis cpu

geschatte nuttige bijdrage van dit topic? niks

1) Intel Chipset

2a) ASUS P4 B533 Intel 845E Chipset
2b) Intel P4 op 2 GigaHertz
2c) Creamware LunaII met Scope Fusion Platform 3.1 Software
2d) Microsoft Windows XP Home Edition

3) Mijn Systeem draait stabiel alleen is het soms omslachtig werken met de LunaII hij is ook voor Audio toepassingen (Proffesioneel) getweakt en gebouwd hij staat los van Internet
En er bevindt zich enkel en alleen Muziekgerelateerde Software op (dus geen Grafische programma's of Tekstverwerkers)

4) Ik ben verder tevreden over dit systeem alleen moet ik mijn 512 DDR Ram nog uitbreiden naar 2 Gigabyte

2)

a - ASUS P2B i440BX chipset
b - Celeron II 600 MHz
c - Marc MIDI 8, laatste drivers
d - Windows 2000

3) Geen individuele outputs in Buzz (niet alleen bij mijn kaart een probleem), bij hoge processorbelasting begint hij te hakkelen en kan af en toe helemaal uitvallen in Buzz daardoor.

4) Een Pentium 4 met nieuwste DDR bord (sorry ben er een beetje uit) als ik geld genoeg zou hebben, wat ik niet heb dus wordt het waarschijnlijk een AMD Athlon met een VIA bordje (laatste generatie zonder PCI bug).

1) Intel

2) Mijn PC:
a - Asus P4B533 met Intel 845e chipset
b - Intel P4 2.0 GHz
c - CreamWare Pulsar II + Pulsar II SRB v3.1c
d - WinXP Home Edition

3) Systeem draait lekker. :okdan:

4) Vorige PC had een Asus CUSL2C mobo en daar was ik zeer tevreden over. Vandaar nu weer een Asus mobo. Wederom goede ervaringen, dus ik zal ook zeer waarschijnlijk voor Asus kiezen, mocht ik ooit nog eens een nieuwe PC kopen (voorlopig heb ik paardenkrachten genoeg).

1) i850 chpset

2) Mijn PC:
a - Intel BG moederbord
b - Intel P4 1.6 GHz
c - SB 128
d - Windows 98SE

3) Systeem draait heel lekker en stabiel, audio gebruik ik nog zelden i.t.t. Midi vandaar een Steinberg MidEx 8 interface ipv dikke audiokaart.

4) wil binnenkort upgraden naar een "meersporen" audio I/O kaart bij. de Maya 44 of 88.

a - ASUS CUSL2-C (Intel 815)
b - Intel Pentium 3, 1 Ghz
c - Creamware Pulsar
d - Windows XP pro

3) Systeem zeer stabiel, ik heb dit mobo gekocht op aanraden van andere (meer technisch onderlegde) Creamware gebruikers. Nooit problemen mee gehad.

4) aangezien het nu allemaal goed werkt zou ik geneigd zijn het in de toekomst maar op eenzelfde soort combinatie te houden, dus ASUS/Intel.

ik sluit me aan met:
asus pt4e mobo
p4 1,8 ghz
rme hammerfall
win 98 se

draait als een tiet

voorheen geswitched van mac naar pc...
wat cheape mobo's gehad en kreeg meteen spijt van de overstap

nu met goed mobo en intelchipset niets dan lof:)

Het valt me op dat er nog niemand heeft gereageerd waarbij de pc zo snel werkt als een drol in een trechter tegen de berg op tegen de wind in.. :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back