Preset spotting :

Bass

Gepokt en gemazeld
..Misschien al eens gedaan? maar toch wel leuk misschien ..

Bijv

Vengaboys - Intervalic van JP8000
Darude - Sandstorm van JP8080
Faithless - Pizzicato uit JV 1080/D50
J M Jarre - Laser harp is een preset uit de Synthex
en natuurlijk Solid Bass uit een DX/TX op vele houseplaten..
enz...

ik kan nu effe niet op meer komen...

Jullie wel?
:peukie:

Ik heb in heel veel nummers al sounds uit de Roland JV-1010/1080/2080 serie voorbij horen komen... ook in heel veel gamemuziek...

Dat deuntje van de X-files schijnt ook een preset uit de JX-8P te zijn. Mira-sound ofzo. Ik zou het niet precies weten omdat ik zo'n ding niet heb.

Is dat niet gewoon een sinusgolf? dat van de x-files....dat kan dus met zo ongeveer bijna iedere synth gedaan zijn.

Maar misschien dat er meer fragmentjes specifieke jx10 inzitten. Dan is het wel weer herkenbaar.

Origineel geplaatst door omiel
Dat deuntje van de X-files schijnt ook een preset uit de JX-8P te zijn. Mira-sound ofzo. Ik zou het niet precies weten omdat ik zo'n ding niet heb.

Ik dacht dat die gast vooral z'n ouwe Synclavier gebruikte... :confused:

Misschien was het wel een cosinus i.p.v. een sinus.....

een synth die dat kan maken kost vast het dubbel voor een kleine faseverschuiving.

Kost wat, maar dan heb je ook niks....

Maareh, Cozko, wat is een Synclavier? Iets analoogs zeker?

Ben wel nieuwsgierig.

Groeten,

Rutger

Marco V - Godd ofzo iets. Lead is zo ongeveer de eerste preset uit de Access Virus (B).

Marylin Manson - Waldorf Pulse - nummer weet ik niet meer
Sopie Ellis Baxtor - Yamaha EX5 - nummer weet ik ook niet meer

enne, veel van m'n eigen nummers ;)

Aphex Twin -- (moet ff de nummers opzoeken) -- OB Matrix 1000 Preset 666....

Ben zelf niet zo'n preset man, AT ook niet denk ik, maar 666 op de Matrix 1000 is een van de warmste pads die er is :)

Mvg.

CoolRunning

Op rec.audio.pro hebben we een keer een spelletje presets raden gedaan, dat was lachen ...

Ging ongeveer zo:

Vraag: "SswwwoooooooooooossshhhhhhhTinkleTinkle ....."

Antwoord: Een Korg.

Motivatie: Alle Korg synths doen swooshTinkleTinkle ... :)

Paul.

Tja, een gitaar heeft maar 1 preset, en toch gebruiken veel mensen hem.

Het gaat niet om de preset maar of je hem in de juiste context weet te gebruiken.

Liever een vet nummer met alleen maar presets dan een minder nummer met eigen brouwsels.

De meeste presets zijn door professionals gemaakt, dus in ieder geval sowieso een goed uitgangspunt.

Hoe zou gabber hebben geklonken zonder de "what the..." preset?

Faithless - Pizzicato uit JV 1080/D50
De JD-990 inderdaad.......
i-43 Pizza Hutt om precies te zijn.

Klote, die Trinity's die gebruikt worden in het oude nummer van Faithless waar ze zo ongeveer groot mee zijn geworden... Ik ben de titel kwijt... En dat niemand deze nog niet heeft opgemerkt is me een raadsel. Heerlijk nummer, maar wie o wie helpt, verdorie :(

Kom op ik wordt gek, waar is die cd.

Back