[track] Virtual Guitarist Voorbeeld

Dobre

Ouwe rot
deze track is nog niet af, er komen nog vocalen over...de opbouw staat ook nog niet vast, is nog afhankelijk van tekst en structuur van de uiteindelijke song.
gitaar hebben we gemaakt met steinberg virtual guitarist.. leuke plug-in!
synthaccoorden komen uit een jx8p, melodie uit de sid, bass uit ms20, fx nordlead 1, de rest is e6400.

(oh ja, soort bamboe geluid en claps is ook sid)

dus..

:L

hier staat ie:

http://Twin-x.com/fileboard/upload/virtguitr.mp3

:mexico:

(en misschien moet ik eens ophouden met zo'n "wooooooshh" :frons: )

Natuurlijk weet ik niet hoe dit nummer zal klinken met de vocals erbij, maar persoonlijk heb ik altijd iets tegen het langzaam infaden van sporen (zoals die accoorden vanaf 1:00)
Ik vind altijd, óf je hoort het wel, óf je hoort het niet.

Maar die whooooooosshh (zoals ook al bij valee de larmes..;) ) dat is gewoon jouw gimmick!! Niets aan wijzigen dus!

Het melodietje wat erover zit doet me enigszins denken aan dat ene nummer...hoe heet het nou...ergens n 1994, met "Music...Deep In, Deep In-Side Of Me" (ik weet niet of dat toevallig ook van jou hand komt)

Maar over het algemeen is het een lekker relaxed nummer!

ps. heb ik j eop een idee gebracht met mijn gitaar remix???

Oxy

Lekkere track. Echt weinig op aan te merken. Wel zo dat het bold van de VG staat en misschien wel te veel.

hey..dit is nou weer eens iets leuks..accoordjes zijn goed gevonden...vervelen ook niet snel....het doet me ook een beetje denken aan Daftpunk's laatste album..

2 oxy: ik ben juist iemand van de fade-ins...
om de spanning op te bouwen.
en we zijn al een tijd met gitaren in de weer...het hangt blijkbaar in de lucht ofzo! :)

voor alle duidelijkheid: alleen die acoustische gitaar is VG...
dat getokkel in het begin is een synth, gesampled, gecrushed en in stukken gehakt...

Tjee man die Beats hoe krijg je die zo compact? En zo lekker jij beheerst wat ik niet beheers en dat is die ''franse'' sound.
Compressie ? EQ ? Ach ja gewoon lekker !

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Het melodietje wat erover zit doet me enigszins denken aan dat ene nummer...hoe heet het nou...ergens n 1994, met "Music...Deep In, Deep In-Side Of Me" (ik weet niet of dat toevallig ook van jou hand komt)

je bedoeld "deep inside" van de Masters at Work?

Olaf

klinkt strak.. al sprak me die JP van laatst toch meer aan.

t idee klinkt Frans, maar het doet mij denken of t gemaakt is door L"laptop" L :) (maar dan wel met een volle analoge sound) :) ben by the way wel benieuwd naar t eindresultaat.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door olafmol

je bedoeld "deep inside" van de Masters at Work?

Olaf

ik denk dat ie die bedoeld ja...
in die track hebben ze volgens mij een yamaha fb01 preset gebruikt...

ja volgens mij dat orgeltje.....lekkere sounds altijd die FM sounds

Klinkt lekker hoor. En die sound elke keer, zo vet....yum!
Ik zal niet vragen hoe je dat doet, maar wil het wel weten :D

Ik vind de guitaar op zich netjes klinken, maar wel statisch, te netjes, te braaf, te
onmenselijk zeg maar.
Dus mischien iets humanisen? (mits dat kan)
Verder erg lekker.

Origineel geplaatst door 20hz
Klinkt lekker hoor. En die sound elke keer, zo vet....yum!
Ik zal niet vragen hoe je dat doet, maar wil het wel weten :D

Ik vind de guitaar op zich netjes klinken, maar wel statisch, te netjes, te braaf, te
onmenselijk zeg maar.
Dus mischien iets humanisen? (mits dat kan)
Verder erg lekker.

ja dat is wel een idee ja...
je kunt met midi-controllers variatie aanbrengen in de riffs..(bijv met modulation of velocity)
ook is de timing te humanizen.

aan de andere kant vind ik dat mechanische ook wel weer iets hebben...

definitly coole sound! en best Frans ja....

Maar vind dit erg cool... ben benieuwd wat voor vocalen er bij komen....

Heerlijke Franse klanken:) Nog ff lekker LoFi + vocoder vocals. Wanneer ligt ie in de winkel?:W

de fransen zouden willen dat ze dit maakte :D

de eerste minuut vink het lekkerst

echt ouwe disco ..mmmmm lekkah !!

daarna vink minder worden

was nog bij cassius afgelopen zat en daar werd i kecht moe van die franse recht toe recht aan house beats en synths !

geef mij dat groovy begin maar

that's my feeling !

Hey zeg!

Gave track, gave sounds! Ik ben dan wel meer progressieve rock/metal fanaat, maar ik vind dit toch echt knap gedaan!

Leuk VG gebruikt, en het nummer verveelt absoluut niet snel, bovendien mooi ruimte overgelaten voor een zanglijntje, qua mix.

't Enige wat mij nog een beetje opviel was dat de bassdrum er erg bovenop ligt, hij klinkt wel errug hard en met vrij veel mid-laag. Heb sublaag kan ik niet beoordelen op de luidsprekers die ik hier nu heb.

Wat betreft die bassdrum is dus het enige wat mij een klein beetje opvalt....maar ik weet niet hoe andere dance-mensen op dit forum daarover denken, want die zullen daar misschien toch een betere kijk op hebben.

Verder een geniale track! Als je een zanglijntje hebt post hem dan nog eens, ik denk echt dat het dan een heel leuk nummer is.

Groeten,

Rutger

wie is die frans toch? :P

de vocalen voor het refrein staan er op!
vandeweek gaan we met de coupletten aan de slag..
later meer...

Back