Korg KAOSS pad 2

Roonan

Lang lid
Net de nieuwe Korg KAOSS pad 2 binnen.
Als er nog mensen zijn die hem niet kennen:
VET !!!!! :halleluja

Als je van effect parameter sweeps, warp effecten, Filter sweeps, Realtime phrase sampling en manipulatie, vocoder effecten houd is dit de ultime droom, hij ziet er ook nog eens erg strak uit, hij is nu van zwaar metaal, met een touchpad die van kleur veranderd.
Effecten komen regelrecht van de Triton serie!

Nieuwsgierig? ik heb een heel kort filmpje gemaakt met een vocoder effect op een zelfgemaakte loop met een Korg ES-1:

http://home.planet.nl/~Rovo.studio/Demo/KP2_DEMO_VOCODER.AVI

Grtz. Roonan

Ik geloog dat de Link erg traag is, heeft iemand een FTP site waar ik af en toe wat kan neerzetten?

Roonan@planet.nl

wel ff een opmerking voor de mensen die em als controller voor externe synths via midi willen gebruiken: de resolutie is helaas niet in 127 stappen

Hoe klinken de reverbs uit dit bakkie eigenlijk? Beetje te behappen of eh? Echt stoer dat ie een cast alu casing heeft! Ik ga asap dat ding uitproberen in de winkel...

Ik

Reverbs heb ik nog niet echt gecheckt. (keb em pas 1 dag)
Is ook niet echt iets voor deze bak, reverbs heb je meestal statisch of aan/uit/aan etc...
Je kan reverb fdes ook niet echt horen, mwah , je moet hem gewoon effe zelf checken, dan ben je zo overtuigd!

Enne, volgens mij is de kast zelfs van staal, hij is nl. vrij heavy.
Echt 10 keer mooier dan de eerste KAOSS (heb ik namelijk ook)

Grtz.

De effecten zullen allicht iets meer of beter zijn, maar mij lijkt de midi I/O van die nieuwe zo handig. Lekker je gepiel op die pad opnemen en afspelen in je sequencer. Alleen al daarom zou ik 'm 10x meer gebruiken dan de KP1. Hoewel de 1 natuurlijk wel spotgoedkoop is de laatste tijd.

Hij is op alle fronten verbeterd:
- Midi: hij kan nu syncen (sync effecten) en midi receiven.
- Effecten klinken beter en zijn anders.
- je kan nu 2 samples opnemen met of zonder FX en die blijven in memory als je programs switched! Bij de oude verdween de sample als je naar een ander effect gaat.
- Je kan PAD movements opnemen!, en afspelen met een switch (bediening is echt heel simpel)
- Er zitten veel nieuwe effecten op: Synth, beats (synced) vocoder en BPM effecten.
Hij synced bpm via midi of manual instelbaar.
- Er zit ook een kill switch op om het signaal te muten maar de efx tail nog na te laten klinken.

etc.......

Echt, als je de centen hebt, koop KP2, krijg je echt geen spijt van, of zelfs beter, koop ze allebei, krijg je zeker geen spijt.
Als je live speelt zijn dit echt de must have bakkies.
Je kan hier zo 5 minuten dezelfde pattern mee door freaken, super!!!!! En ik weet het, plugins klinken ook super maar de creativiteit die je met deze hardware tevoorschijn tovert is ongeevenaard.

Pfffff, ik zou verkoper moeten worden.

kan je ook 's wat laten zien/horen van die sync effecten? en evt. ook iets van die synth en beats?
hoeft maar kort te zijn, maar ik hoor 't liever van een gebruiker dan van een verkoper/demo-gever die er al 2 weken nonstop mee aan 't spelen is..

Koste even wat tijd om up te loaden maar ze staan er: (analog modem, ik hou niet zo van digitaal ;)

- Filter efx progr. 00 t/m 09:
http://home.planet.nl/~Rovo.studio/Demo/KAOSS_1.mp3

- Synth sounds progr. 70 =t/m 84:
http://home.planet.nl/~Rovo.studio/Demo/KAOSS_2.mp3

- BPM efx progr. 50 t/m 61:
http://home.planet.nl/~Rovo.studio/Demo/KAOSS_3.mp3
(hier zitten veel gate effecten tussen dus het ligt niet aan de opname als hij over zijn nek gaat!)

Ik heb dit allemaal effe snel uit de losse pols gedaan en zoals je kan horen komen er spontaan leuke ideetjes naar boven, echt super eenvoudig en zeer creatief.
Bij de synth sounds heb ik snel wat over de pad gescrubt, je kan hier veel variatie creeeren door op bepaalde manieren te bewegen.
De kwaliteit van de bak is nog goed te horen bij deze 128 kb MP3's
Bij deze opname's ging de loop direct door de bak, je kan hem ook als effect loop gebruiken maar dan blijft het origeneel altijd hoorbaar.
Bij direct kan je de verhouding tussen droog en efx traploos regelen btw.
Ik heb ook ontdekt dat je mic. in ook kan gebruiken door sense dicht te draaien, je kan dan met een switch (MIC. / Line in) switchen tussen twee line inputs!

Nou, als ik zonder baan kom te zitten kan ik altijd nog review's gaan schrijven..........Leuke baan trouwens, een beetje met bakken spelen............

Laatst gewijzigd:
vet ding!!! ikke hebbe

Roonan had 'm voor 379 bij feedback (zie boven). Bij thomann is ie gek genoeg meer dan 400. De KP1 zag ik volgens mij voor het laatst voor 185 bij musichouse of feedback, maar ik weet niet of ze die nog hebben.

Die 185 bij feedback klopt maar ze gaan wel snel denk ik.

TIP!
Bij Rockpalace moest KP2 398,- Euro kosten, toen ik zei dat ik hem bij Feedback voor 379,- besteld had (wat echt waar was btw) kon dat ineens ook! Dus probeer altijd wat vd prijs af te halen, is mij vaak zat gelukt, drijf alleen niet te ver door, daardoor verlies je je geloofwaardigheid. :engel:

Misschien doe ik die KP1 van mij weg, ik had er al een koper voor maar die is niet erg kredietwaardig zullen we maar zeggen.

Grtz. Ronald

Back