Welke software voor realtime patchchange

Elbi

Nieuwkomer
Hallo allen,

Ik gebruik een AXON II midi gitaar sythesizer. Geweldig ding, met dito geluid. Deze wil ik koppelen aan een TG55 en een ORLA DSE12. Ik gebruk daarvoor een midipatchbay, de H8U van ESI. Ook een prima ding. Als ik die aan de PC hang kan ik daar 8 inputs en 8 outputs onafhankelijk van elkaar aansturen.
Nu lopen de patches van de AXON en de TG en de DSE niet met elkaar in de pas. En wat ook nog eens gebeurt is dat de DSE12 helemaal de zenuwen krijgt bij iets anders dan note on/note of patch change informatie.

Vooral voor het wisselen van de ene patch naar de andere zou ik graag willen dat ik op de PC iets aanklik, waarbij (van te voren ingesteld) de TG naar geluid X gaat via een change patch en de DSE naar geluid Y. Ook moet de DSE geschoonde midi info krijgen, dus alleen maar de note on/off en de patch change. Het gaat er vooral dus om dat ik op het podium via een handeling 3 aparaten in de juiste stand krijg.

Welke software zou ik hiervoor kunnen gebruiken? Ik ben geen kenner (dat zal weinig nieuws zijn...) en wil eigenlijk in één keer de goede software kopen.

Dank,
Leendert

Back