Novation Remote SL V2

Die Novation Remote SL zero vind ik interessant. Waar ik niet echter kan komen is't volgende:

Als je m als controller voor track/channel settings gebruikt, zoals volume, pan etc., geeft het LCD dan duidelijke info over welke channel het gaat? Ik vermoed van wel, maar kan het niet ergens terug vinden.

De installatie gaat bij mij niet goed...=(
Als ik de installer open geeft ie meteen de melding:
"unable to find cubase sx/sl/se 3 or cubase (studio) 4 - cubase integration will not be installed"

Ik heb gewoon Cubase SX3 geinstalleerd.

Iemand bekend met dit probleem?

IK kan hiermee niet helpen maar ik zal hierbij in de toekomst ook geholpen mee hoeven worden!!!!

kan iemand mij wat over de remote sl klavieren vertellen????zijn ze goed of niet met wat kan je ze vergelijken?

ik wou de zero sl kopen maar dan heb ik ook een goed klavier nodig....dan kopen we beidde.....maar als de toetsen versies goe zijn dan zou ik beter voor deze gaan of niet......

Kan trouwnes nu ook de vorige software versie niet meer installeren.
Ook deze kan Cubase niet vinden.
Ik werk trouwens met een PC en Cubase SX3
Heb Cubase wel op een andere partitie geinstalleerd (op E ipv C ) maar daar kan het niet aan liggen lijkt me.....
Wie weet raad?
=(

Laatst gewijzigd:
Ik heb de Remote SL eigenlijk pas net goed aan de praat gekregen. Had o.a. wat probleempjes met Halion en wat (Novation!?) plugins maar is opgelost met Automap Universal 3.1 en de laatste versie van Rewire. Werkt bijna perfect nu, heb wat templates aangepast naar wens en zodra ik een soft-synth open, worden deze templates netjes ingeladen, geweldig systeem.

Ik zit nog met 2 dingetjes waar ik meteen maar jullie hulp bij ga vragen:

1.
Ik kan mijn plugins met de SL bedienen, maar ik kan de bewegingen van de knoppen niet op een midi spoor opnemen, wel als automation maar dat is alleen nuttig bij fx plugins, niet bij soft-synths/samplers. Hoe neem je de knoppen van de SL op als midi-cc op een midi spoor?

2.
Als ik een, zeg maar multi-timbrale soft-synth als de Virus Powercore wil bedienen, lukt dit alleen met part 1, als ik part 2 t/m 4 op de Virus selecteer, dan blijft de SL alleen part 1 bedienen. Hoe bedien je de andere parts?

Alvast bedankt!

punt 2. Ik denk dat je daar een ander template voor moet gebruiken (met als enige verschil het midi kanaal)

punt 1. ben ik ook erg benieuwd naar...

Origineel geplaatst door virkaz
punt 2. Ik denk dat je daar een ander template voor moet gebruiken (met als enige verschil het midi kanaal)

punt 1. ben ik ook erg benieuwd naar...

Punt 2> Ga ik proberen, bedankt.

Punt 1> Je hoort het van me zodra ik erachter ben.

Ben erachter, na lang zoeken en proberen... nou eigenlijk heb ik gewoon de helpdesk gemailed :o: en dit antwoord gekregen:

Dat met die midi cc, werkt niet icm met Automap Universal. Als je midi cc wilt opnemen, moet je dit via een gewone(zelf gemaakte of van hun site gedownloade) template doen.

Dat met die verschillende parts is zoals virkas zegt, onmogelijk met 1 template te doen. Logisch omdat als alle data voor de verschillende parts hetzelfde zou zijn, je ze allemaal tegelijk zou bedienen.

De helpdesk van Novation is trouwens echt super, ik heb ze een aantal vragen gesteld en echt ongelofelijk uitgebreide mailtjes terug gekregen. Zouden anderen een voorbeeld aan moeten nemen.

Back