kraak klik bagger cpu performance ff400 in ableton

bobaphat

Ouwe rot
Korte vraag.

Ableton 5.2 UB update doet het waardeloos op mn macbook met mn RMEff400 ik krijg klikjes en drop outs bij gemiddelde cpu loads. MAar ook de cpu performance is slecht ik krijg mn latency ook niet lager 256 samples zonder te klikken en te kraken.

Dit is waardeloos zo, zo'n dure kaart op een piekfijne mac en dan nog dat gezeik, ik word wanhopig en ga bijna huilen muuhhhhmuhhhhhhhh

Ik hoor weinig goeds over ableton6 voor macosx, geen zin om up te graden, de features van 6.x doen me helemaal niets.

Draai je op een Intelmac? dat was zoiezo niet al te slim ! als je productie wil doen moet je geen net ontwikkeld platform nemen maar iets wat stabiel is .. Want als je voorop wil lopen ben je ook de eerste die klappen krijgt ..

Voor de rest zegt het genoeg dat je live 5.2 draait ..

Zo ben weer genoeg hard geweest dacht ik zo ..

Nu maar hopen dat ik ongelijk heb en iemand je alsnog kan helpen ... succes !

Heb je die performance test al eens gedraaid? Staat ergens op het Ableton forum...

Heb ik gedaan, bij mij zit de cpuload rond de 50/60 terwijl bij andere macbook gebruikers het rond de 30 zit.

Ook hoor ik nare kraakjes bij het uit en aan zetten.

Origineel geplaatst door bobaphat
Heb ik gedaan, bij mij zit de cpuload rond de 50/60 terwijl bij andere macbook gebruikers het rond de 30 zit.

Ook hoor ik nare kraakjes bij het uit en aan zetten.

Wat gebeurt er als je de interne geluidskaart van je Mac gebruikt? Indien dit wel prima draait, zit het toch in je firewire (driver) of in de RME.

Ben je overgestapt van pc naar mac vanwege de problemen, heb je nu weer problemen. Schiet ook niet op bij jou zeg. Ik denk dat je straks weer een mpc of andert hardware sequencer gaat kopen.

Nee het staat niet in de sterren geschren, als dit niet lukt nok ik er voorgoed mee heb ik mijzelf voorgenomen. Ik ga geen geld meer uitgeven iig.

bobaphat

Maar wat zegt RME hiervan?
En Ableton?

Helpdesk, faq, email. Want je bent al even bezig. RME heeft toch zo'n goed werkend forum met gebruikers die alle tips delen?

Succes

Origineel geplaatst door scan
bobaphat

Maar wat zegt RME hiervan?
En Ableton?

Helpdesk, faq, email. Want je bent al even bezig. RME heeft toch zo'n goed werkend forum met gebruikers die alle tips delen?

Succes

Nee rme heeft zo'n gaar nieuwsgroup server en ik zit op een mac :(

Ik wacht nog op een reply van de RME support

Boba, het zit je ook niet mee, hè...
Zou je dat ding niet gewoon omruilen voor MOTU ofzo? ;)

Origineel geplaatst door bobaphat
Nee rme heeft zo'n gaar nieuwsgroup server en ik zit op een mac :(

Ik wacht nog op een reply van de RME support

er zijn toch genoeg nieuwsgroep leechers voor osx? zelf gebruik ik unison

Heb je de nieuwe update van osx geïnstalleerd (10.4.8 )? Heb dit probleem nog al gehoord bij iemand die deze update gedaan had...

Zou het aan 10.4.8 liggen denk je???

@Hanz, ik weet niet zeker of het aan de rme ligt, het zou ook iets met mn mac kunnen zijn.

@Nowald: Ik gebruik Thunderbird maar die faalt regelmatig met connecten tijdens het senden.

Welke driverversie gebruik je op je Mac??? De laatste dir ik zie is 2.56a gedateerd op 12 september 2006.
Zowieso adviseerd Synthax(importeur RME in Benelux) om Lacie Firewirekaarten te gebruiken. Ikzelf doe dit niet, omdat mijn Sweexkaartje zonder horten of stoten werkt.
Maar ik zou je configuratie van je Mac eens doornemen of je toch verdiepen in de diverse fora om een antwoord te krijgen op je probleem. Succes in ieder geval!!! 8)

Back