Defecte output Ensoniq DP/4

Sly Dog

Tweak, Sample, Loop.
Om de transactie van mijn DP/4-verkoop te voltooien, dacht ik er goed aan te doen om mijn DP/4 nog eenmaal even te testen. Ik kwam er vervolgens achter dat de vierde output op het apparaat het niet meer doet!
Het effectsblock en de vierde input fungeren nog wel normaal dus ik ga er vanuit dat enkel de output stuk is. Ik kon verder ook geen gesmolten onderdelen of andere apartheden ontdekken aan de binnenkant van de DP/4.

Hieronder twee foto's van de output:
Output_DP4_a.JPG

Output_DP4_b.JPG

Het gaat daarbij om de rechter (foto a) en bovenste (foto b) output, die met de naam Jalco erop. De andere ouput op de foto komt nog drie keer voor in de DP/4, alsof die al eerder eens vervangen zijn.

Wie weet welke output ik als vervanging in de DP kan laten zetten en weet wáár ik dat kan laten doen? Zelf bezit ik namelijk niet de technische kennis om dit onderdeel te vervangen.

Bij voorbaat dank.

Greetz,

Marcel

Marcel,

kijk eens goed in de defecte ingang, of alle lipjes nog op hun plek zitten?
Wat je ook kunt doen is het mainboard er uit halen en aan de onderkant kijken of de solderingen gebarsten / losgesprongen zijn (en in een heel erg geval losgekomen printbanen). Met een beetje mazzel is het op te lossen door de soldeerbout tegen de solderingen te houden en er iets extra tin bij te doen voor de stevigheid.

Dit heb ik in het verleden met onder andere mijn prophecy's en mijn mks50 gehad.

Is het verder geen system instelling? Factory reset lost het ook niet op?

Succes met het fixen mèhnírr!

-C-

Origineel geplaatst door C738
Marcel,

kijk eens goed in de defecte ingang, of alle lipjes nog op hun plek zitten?
De lipjes zitten nog op hun plek, ja.
Wat je ook kunt doen is het mainboard er uit halen en aan de onderkant kijken of de solderingen gebarsten / losgesprongen zijn (en in een heel erg geval losgekomen printbanen). Met een beetje mazzel is het op te lossen door de soldeerbout tegen de solderingen te houden en er iets extra tin bij te doen voor de stevigheid.
Ik heb het mainbord eruit gehaald en er zijn geen solderingen gebarsten of gesprongen. Ik heb met wat wattenstaafjes het board nog even schoongemaakt
Is het verder geen system instelling? Factory reset lost het ook niet op?
Het is geen systeeminstelling. Gisteravond heb ik nog een volledige reset gedaan en alle in-en uitgangen werken op uitgang 4 na.
Succes met het fixen mèhnírr!
Dankoe, menjier!

Ai,ai, ai, DP4 en outputs.
Pb Boemtsjak even of Matrixxx, daar zijn al wat DP4's de revue gepasseerd weet ik.
Succes.

Origineel geplaatst door mikemix
Ai,ai, ai, DP4 en outputs.
Pb Boemtsjak even of Matrixxx, daar zijn al wat DP4's de revue gepasseerd weet ik.
Succes.
idd kan heeel pittig worden .. maar mischien heeft ie geluk !
Matrixxx heeft mij destijds erg goed gehlopen maar volgens mij is die dp4 nu wel spuugzat .. niet veel meer voor te krijgen qua onderdelen enzow .. dacht dat hij er ook een aantal de deur uit heeft gedaan !

dus pb matrixxx effe

ik heb 3 defecte dp4+ staan en een dp4 moederboard, maar die dingen zijn lijkt wel onmogelijk om te maken,

gelukkig heb ik nog 1 werkende waar ik heel zuinig mee doen

je zal niet de eerste zijn die een defecte dp4 heeft staan en onderdelen zijn nergens meer te krijgen, als ze stuk zijn dan is de kans ook vaak klein dat ze weer gemaakt kunnen worden,

met een beetje mazzel is je output stuk of een van de 4 processors die zijn namelijk snel te vervangen

Back