Testopname Fender Telecaster

Mhika Ra

Slapende Songwriter
Ik werk sinds kort, eindelijk, met een gitarist, vooral omdat mijn eigen gitaarspel bagger is.
En...daarom hier een stukje test opnames van de nieuwe gitarist, cubase SE en eazy drummer.

De gitaar is DI (mengtafeltje > geluidkaart) opgenomen met enkel een speaker simulator effect
(vox speaker in Native Instruments gitar Rig eroverheen.
Verder dus clean. Later gaan we in de studio met microfoon en speakerkast opnemen...nog leuker.

Telecaster Gedoe

Re: Testopname Fender Telecaster

Origineel geplaatst door Mhika Ra
De gitaar is DI (mengtafeltje > geluidkaart) opgenomen met enkel een speaker simulator effect
(vox speaker in Native Instruments gitar Rig eroverheen.
Verder dus clean.
Klinkt goed; de sound van de gitaar is lekker!

Maar weet je zeker dat je alleen clean hebt, ik hoor toch een lead met distortion, of is dat een synth?

Re: Re: Testopname Fender Telecaster

Re: Re: Testopname Fender Telecaster

Origineel geplaatst door MrM
Klinkt goed; de sound van de gitaar is lekker!

Maar weet je zeker dat je alleen clean hebt, ik hoor toch een lead met distortion, of is dat een synth?

Thnx Mrm!

Ja, die lead is inderdaad met flinke overdrive en heel erg vaag ge-slide, er zit ook wat ge-wah wah in. De slag/tokkel is echter clean.
De uitdaging was een goede gitaar-sound opnemen zonder een hele dikke buizenamp en dure microfoons.

Mhika Ra

ah...lekkere gitaarsound! telecasters zijn het helemaal :) Een vriend van mij zweert erbij, hij heeft er vijf ofzo...alhoewel...andere vriend heeft een custom-shop strat en die kun je gewoon DI spelen, beetje eq, beetje verb en verder niks. Geniaal.

vind de groove uiterst lekker...zit hier te wachten op een mooi pompende baslijn...

hehehehe het gaat blijkbaar alleen om de gitaar ! de rest staat wel erg zacht :D

maar de gitaar is zeker nice !

Back