Synthesizer RS7k

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Ch!llZ

Dedicated to dancemusic
Hoe zit het nu met de Synthengine van de RS7k ?
Ik weet dat ie gebaseerd is op de AWM2 dezelfde als de RM1x
Maar kun je nu bij de basisgolfvormen komen ?
Volgens Tom Middleton's demo video wel (http://www.yamaha-music.co.uk/play/dance_production/index.asp)
Maar is dit wel waar ?

En zijn de geluiden zo veel beter als die van de RM1x ?
Of komen ze op het zelfde neer ?
En komt de OS update er ZEKER aan ?
Waarschijnlijk kan niemand hier antwoordt opgeven maar toch ...

GreetZ Ch!llZ

De geluiden zijn gewoon een aantal van te voren opgenomen geluidjes die je niet kan layeren je kan alleen filters effecten er over heengooien. Maar de geluiden zijn wel erg goed, voor zover ik ze gehoord heb.

inderdaad, geluiden zijn niet editbaar.. Ze klinken wel heel erg helder en zuiver en dat komt waarschijnlijk weer doordat ze bij de RS betere DA converters hebben toegepast.

En die OS? Ik gok erop dat ie wel komt maar een preciese datum is nog niet vrijgegeven. Ik denk dat het wel nog voor de kerst komt (als ze slim zijn)..

die video is 1 grote leugen ;)
tuurlijk kun je bij de basis-waves komen...en het ding is ook te editten (filters, envelopes etc.), maar net op de manier als in de RM1x, met ofsets dus...

de geluiden zijn een stuk beter en ook meer dan in de RM1x, en de DA's zijn ook stukken beter...de mastering effects werken ook erg mee om een goeie sound naar buiten te krijgen...

Filters en envelopes vind ik niet direct 'editten' van een synth Olaf, dat zit op elke geluidsmodule.. De mastering efx, daar bedoeld je de eq en multiband compressors mee? ja, daar kan ik je gelijk in geven!

Origineel geplaatst door Arveyman
Filters en envelopes vind ik niet direct 'editten' van een synth Olaf, dat zit op elke geluidsmodule.. De mastering efx, daar bedoeld je de eq en multiband compressors mee? ja, daar kan ik je gelijk in geven!

naja..ik snap wel een beetje wat je zegt, het is presets-aanpassen ipv van scratch een patch maken. Maar in principe heb je toegang tot de basic wave-forms, en kan je de filters, envelopes, LFO's etc. volledig aanpassen...wat zou je nog meer willen dan?

Olaf

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back