Heel veel loops normalizen

Disorder

Stamgast
Ik wil graag gebruik maken van ontelbaar veel loops bij het mixen. Geen probleem, maar veel loops die ik inmiddels verzameld heb wijken nogal af van volume. Ik kan natuurlijk alles een voor een gaan normalizen of limiten om het allemaal ongeveer hetzelfde te laten klinken, maar veel makkelijker zou het zijn als daar een programmaatje voor is.

Is er dus een programma waarmee ik een hele folder vol met loops allemaal ongeveer even hard kan laten klinken?

zo heb je in Adobe Photoshop de mogelijkheid om een Druppel te maken die een paar handelingen in zich bergt.
Ik vroeg me weleens af of dat in nieuwere versies van Soundforge ook zat? een soort druppel maar dan voor audiobewerking????

Dat wordt in veel audio editors "batch processing" genoemd.
Je selecteert dan de bestanden en dan geef je aan welke bewerkingen erop gedaan moeten worden en hoe ze opgeslagen moeten worden.

Erg handig.

Ik vroeg me weleens af of dat in nieuwere versies van Soundforge ook zat?

De "BatchConverter" werd al met SF5 meegeleverd. In SF6 en 7 is ie eruit gehaald en hij is nu in SF8 weer onveranderd, maar wel als "nieuwe feature", teruggekomen. Da's lekker makkelijk geld verdienen...

Zit zo'n batch process optie ook in wavelab?
-heb m al gevonden :)-

Laatst gewijzigd:
'k had vroeger een programma dat alleen maar normaliseerde, in oa. batch
'normalizer' of zo,
't staat niet meer op m'n hd,
maar ik denk het wel te kunnen terug te vinden...

'k ben wel afgestapt van dat 'normaliseren'

"het verkleint de werkruimte
en om er een betere geluidskwaliteit van te krijgen
zijn er veel betere plugins ipv. een normalizer."

alé da's mijn mening...

Ok, nu dat ik weet hoe het werkt heb ik nog een vraag. Als vst in de batch processing tool van wavelab heb ik een standaard tool genaamd de loudness restorer. Deze wil ik uiteraard gebruiken om alle files ongeveer even hard te laten klinken zodat het beter geschikt is voor een live mix/mashup.

Welke setting kan ik het beste pakken?

1. Capture
2. Restore peak level
3. Restore loudness (RMS)

Bij restore peak level heb ik verder geen opties maar bij restore loudness wel. Daarbij kan ik er ook voor kiezen om het maximale niveau 0db te laten zien. Wel zo handig, lijkt me. Maar welke setting is het meest praktisch? Hier heb ik niet zoveel verstand van.

edit: ah, ik zie nu dat deze plugin twee keer in de chain voor moet komen. Eerst capture (maar met welke settings aan/uit?) en daarna restore met 1 van de 2 modes hierboven (maar welke?).

Re: Heel veel loops normalizen

Origineel geplaatst door Disorder
Ik wil graag gebruik maken van ontelbaar veel loops bij het mixen. Geen probleem, maar veel loops die ik inmiddels verzameld heb wijken nogal af van volume. Ik kan natuurlijk alles een voor een gaan normalizen of limiten om het allemaal ongeveer hetzelfde te laten klinken, maar veel makkelijker zou het zijn als daar een programmaatje voor is.

Is er dus een programma waarmee ik een hele folder vol met loops allemaal ongeveer even hard kan laten klinken?

kan je er niet gewoon een compressor/limiter op zetten scheelt een hoop werk ? :engel:

Re: Re: Heel veel loops normalizen

Re: Re: Heel veel loops normalizen

Origineel geplaatst door Galo
kan je er niet gewoon een compressor/limiter op zetten scheelt een hoop werk ? :engel:

precies...dat dacht ik ook al...gewoon een brickwall-limiter d'r op en gaan met die loops...

als je echt alles gaat normalizen heb je trouwens nog steeds te maken met volume-verschillen,het ligt er maar aan hoe die originele loops zijn aangepakt...

Gebruik altijd de batch-processing van Cool edit pro. CE-pro heeft ook bij de 'Amplifier' de optie om het aantal DB's te berekenen die nodig is om een sample op X DB te krijgen. (is eigenlijk ook gewoon normalizen toch?)

Dus bijv. ik vul in dat m'n sample -1 db moet zijn, en CE berekent dat je sample dan 3,7 db harder moet.. noem maar wat. Nou, en dat batch je dan. Lijkt mij beter dan met limiters :erm: die verneuken dan toch je sample? het moet tenslotte alleen harder. Maargoed, je hebt het al gevonden in SF ;) zal ook prima werken

Back