nord lead 2x

profeet

Nieuwkomer
ik wou eerst korg ms 2000b kopen maar na een maand (nadat ik al betaald had) liet de leuke winkel piens me weten dat het instrument niet meer te verkijgen was. ik heb nu m'n oog laten vallen op de nord lead 2x van clavia. heeft er iemand die en die me dat ook wil aanbevelen? ik zoek vooral de zwaardere electro sound, maar toch nog veel vrijheid qua klank. dank x

Sja, moeilijk. Het is vaak zo persoonlijk. Beste is uiteraard om het zelf te testen.

Maar de Nordlead heeft veel knoppies en mogelijkheden om lekkere electro-achtige geluiden te produceren. Er zitten alleen geen effecten op (zoals reverb, etc.), dus hou daar evt. even rekening mee.

Je zou ook eens kunnen kijken voor een Alesis ION (weet niet zeker of die nog geleverd kan worden) of z'n kleinere broertje de Micron. Hebben ook goeie geluiden/mogelijkheden voor electro, etc.

enfin, succes :biertje:

De nord is een van de fijnere synths die ooit gemaakt is, maar dat zit hem vooral in de bediening. Hij werkt erg intuitief, waardoor je er relatief veel uithaalt en ook gemakkelijk.

Van de klank moet je houden, is vrij typisch, maar toch breed toepasbaar. Het nadeel is wel dat hij geen effecten aan boord heeft, maar daar hebben ze externe effect apparatuur voor uitgevonden.

:o: Zelf heb ik met de Nord iedere keer weer als ik 'm een tijdje niet gehoord heb, dat ik tochwel benieuwd ben en er 1 zou willen hebben, maar als ik 'm dan check (in de winkel) valt ie me qua geluid aldoor tegen..

Anderen zweren weer bij de Nord; zo zie je maar dat het nogal persoonlijk is..

Ik zou dan voor een tweede hands ms2000 of microkorg gaan. Hoewel een nord een errug lekkere sound heeft, denk ik dat de korgjes meer elektro synths zijn. Of een microkorg+micromodular, heb je ze beide ;).

Back