The PG-300 voor de juno .. is er ook zoiets voor de jv 2080 ?

Creative

Stamgast
Hello again..

Ik was opzoek naar hardware controllers ipv alles op het PC scherm.. Ik vond voor de Juno hetvolgende:

roland_pg300.jpg

Maar weet iemand of er ook zoiets bestaad voor de JV 2080 ? dat zou het leven zoveel makkelijker maken :P

Zijn die dingen uberhaubt nog wel te krijgen ?

Thanks..

Matthijs

PG-300's worden al een tijd niet meer geproduceerd. Die vind je alleen op 2e hands markten.

De JV-2080 heeft qua patchstructuur zoveel instellingen dat het bijna ondoenlijk is deze op een programmer te maken denk ik :)

volgens mij is er geen dedicated controller voor zo'n jv. Je zou wel een behringer bcr2000 kunnen overwegen en die zo instellen dat je je jv ermee kunt besturen.

nee die bestaan niet voor de jv serie, er zijn wel div software editors voor de jv serie die prima werken en als je een midicontroler hebt dan kan je zelfs parameters toe wijzen. genoeg andere oplossingen zijn er,........

chcek de midi implementation chart achter in de manual voor alle controllerdata...
Avondje zitten met idd zoals hazes zegt een BCR 2000 en je kunt hem tweaken als geen ander!

-C-

Origineel geplaatst door vinnieq
De PhatBoy hardware MIDI controller box heeft templates voor de JV1080. Kom je misschien ook een heel end mee.

dat klinkt goed.. ze zijn volgens mij identiek qua mogelijkheden (weet ik niet zeker)

Origineel geplaatst door smackos
Hey ik zou eerder voor zo een behringer bcr gaan, die is toch wel veel uitgebreider dan zo een phatboy controller toch?

zat ik ook al naar te kijken idd.. de phatboy heeft wellicht wat weinig knoppen voor een jv 2080

Hoeveel knoppen heb je nodig ? De Phatboy heeft er 16 en je kunt schakelen tussen 'scenes' geloof ik. Hoe soepel dat allemaal gaat weet ik niet. Voor programmeren is het geen optie natuurlijk, de BCR2000 ook niet, dan is een computerscherm toch wel handiger met al die parameters van de JV2080, tenzij je een geweldig geheugen hebt.

Die BCR heeft ook scenes, of "paginas" je drukt op + of - ofzoiets en dan heb je een hele meuk nieuwe knoppen...en de BCR heeft er een hoop 32 draaiknoppen en 16 drukknoppen op een pagina direct "aanraakbaar" ;) en dat ding instellen is ook geen probleem met de learn functie.

Ik weet het, ik heb ook een BCR2000, en een JV2080. Het ging me er meer om hoe makkelijk het is om met zo'n woud van knoppen nog te onthouden welke je moet hebben om de LFO mod op pitch van Osc 1 van Patch3 van Performance 38 (ik zeg maar wat) in te stellen. Ik ben er nog niet aan begonnen....

Mijn JV 1080 had alleen enkele parameters (pitch, cutoff, resonance, lfo depth) om te moduleren met cc's. Wou je echter "alle" parameters extern aansturen dan moest je ze met sysex programmeren. Voor zover ik weet stuurt een phatboy geen sysex data... Hoe zit dat met de 2080?

Ik had zojuist mijn JV 2080 aangesloten op een mc 505 hier en daar werken bepaalde functies wel maar zoiets als de envelope dan weer niet. Weet iemand of je de mc 505 in kan stellen als controller :P stel het kan.. zou toch mooi zijn want dat zijn precies alle functies die ik nodig heb :)

Back