Hardware samplers

TheVorTeX

Peek en Poke
Ik zou graag een hardware sampler willen, speciaal voor drum/fx. Maar ik zie er een beetje tegenop om gebruik te maken van oudere hardware vooral met SCSI CD/Zip/drives. Volgens mij ben je daar zo veel tijd mee kwijt.
Wat is jullie werkwijze ? Maken van Akai compatible sample cd's of rechtstreeks met scsi aan een pc..
of zijn er nog andere manieren.

Goedkopere\tweedehands samplers met een USB interface zie je helaas nog niet veel. of wel ?

Gr Michael

Of een wat moderner samplertje met memory cards. Werkt makkelijk zat.
Bijv. Akai MPC-1000 of Korg Electribe ES / ESX

Ik heb sinds 'n maand ofzo eindelijk de lange scsi kabel (HD50<->HD50) die ik nodig had om m'n Yamaha A3000 rechtstreeks op m'n pc aan te sluiten. In combinatie met bZone, soundforge, A3disky en Yamaha's eigen TWE editor(tje) werkt 't perfect. Veel sneller en handiger dan eerst, toen ik nog met floppys moest dj'en.

Re: Hardware samplers

Origineel geplaatst door TheVorTeX
Ik zou graag een hardware sampler willen, speciaal voor drum/fx.
Akai MPC1000 :).

Maar ik zie er een beetje tegenop om gebruik te maken van oudere hardware vooral met SCSI CD/Zip/drives. Volgens mij ben je daar zo veel tijd mee kwijt.
Mwa, het opzetten van een goed werkende chain met alle IDs en dipswitches en kabels is gedoe. Daarna is het enige wat je tegenhoud de menustructuur van de sampler zelf.

Goedkopere\tweedehands samplers met een USB interface zie je helaas nog niet veel. of wel ?
Akai Z4. Ik weet niet wat je goedkoop noemt, maar ik zou met de weelde die er op de 2ehands markt is niet meer kijken naar de wat lagere modellen (ESI, etc.) Daar de meeste eigenaren hun samplers vaak goed geupgrade hebben is een exemplaar met USB board niet perse zeldzaam; maar ik denk dat je het ding standalone niet meer zult vinden.

Thanks, heb weer wat leesvoer...

Ik heb zelf een An1x/Fs1r/Jv2080 daarnaast gebruik ik mijn zoom rt123 als drumcomputer. Deze wil ik graag vervangen door een drumcomputerof een sampler.

Sampler Akai Z8

Sampler Akai Z8

Ik heb een perfect sampler voor je, AKai Z8

incl outputboard (10 analoge outputs)
fx, 4x send (zit standaard in de Z8)
512 mb geheugen (maximale wat er in kan)

werkt perfect, samples op je pc, je laat ze zo in je sampler of
je sluit er een externe hardisk op aan, zelf mijn usb key herkend ie.

werkt helemaal te gek met bijvoorbeeld een triggerfinger.

geluid is beter als dat van de oudere bakken van akai, het is eigenlijk een soort MPC4000
maar dan zonder drumpads en hardware sequenser, dus met een pc en bijv. een triggerfinger
kun je nagenoeg hetzelfde.

€ 695,00

mocht je meer willen weten of foto's laat met dat ff weten.

hij staat ook aangeboden op deze site

laterzz

als je vervanging zoekt voor je drumbak zou ik idd eens kijken naar
es-1 (simpel)
esx
mpc

Back