hardware is passé?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door RedHat
Als het voor jou niet precies hetzelfde klinkt, dan zou ik zeker bij hardwaresynths blijven, als je je oren een keer
hebt laten uitspuiten dan kun je altijd nog een keer een degelijke softsynth aanschaffen.

Mag ik vragen waarom jij je zo op je teentjes getrapt voelt? Je krijgt geen fans met deze manier van discussieren hoor ;) (laat staan dat je de discussie 'wint')

Ohja, en aangezien je een JP-8080 hebt staan, ga eens een avondje lekker pielen met dat apparaat.. Doe dat de volgende dag eens met een vergelijkbare softsynth en controller (SuperWave P8 bijvoorbeeld).

Waarom is die softwaresynth nou per sé beter dan de JP-8080 (en dan bedoel ik alle opzichten, dus klank, controle over de parameters, opties etc.)

Oh, en van mij mag je best met soft-synths werken hoor, geen punt :) Tenslotte moet je doen waar jij je prettig bij voelt, ik hoop dat je anderen dat ook gunt ;)

Origineel geplaatst door RedHat
Als het voor jou niet precies hetzelfde klinkt, dan zou ik zeker bij hardwaresynths blijven, als je je oren een keer
hebt laten uitspuiten dan kun je altijd nog een keer een degelijke softsynth aanschaffen.

hahahaha jij bent echt zo'n clown 8o)

maar jah we vergeven we je ... ik denk dat als ik nu nog steeds een mc-303 of mc-505 zou hebben vergelijkbaar met die electribe troep.. of een digitale synth had staan waar idd een hele goeie software clone van is, dat ik ook zou zweren dat software net zo goed klinkt .. je zegt dat je de poly evolver te gek vind, is ook een leuk ding.. maar ook deze is half analoog en half digitaal .. ga nu eerst eens echt analoge hardware beluisteren, en kom dan maar weer terug met je bevindingen.. en als je dan nog geen verschil heb gehoord dan zou ik eens een afspraak maken met de dok

Origineel geplaatst door dione
Mensen die alleen software gebruiken zijn net zo goed of fout bezig als mensen die alleen hardware gebruiken...de juiste combinatie van hard en soft,daar zit het 'm in....

en zelfs dat, hoewel het heel genuanceerd lijkt, is gelul.

mensen die voor mij gaan bepalen of ik het gelukkigst wordt van hardware, software of een mix daarvan, die zijn fout bezig :) ik zoek het zelf wel uit.

dit is ook gewoon een kut topic, geen nieuwe inzichten, geen informatie, gewoon een (overjarige?) relpuber die hier de aandacht zoekt, die hij elders tekortkomt.

ik vind software niks, ik vind het niet leuk en in mijn oren klinkt het minder dan bv echt analoog.
maar als een ander het anders beleeft, mag dat ook.

Origineel geplaatst door dione
Hoe meer mensen er komen die met alleen software produceren,hoe meer studios er komen die met analoge gear dooie opnames moeten oppoetsen...denk daar maar eens over na...

Mensen die alleen software gebruiken zijn net zo goed of fout bezig als mensen die alleen hardware gebruiken...de juiste combinatie van hard en soft,daar zit het 'm in....

Mooie uitspraak Dione! Je haalt de woorden uit m'n mond.. :D

Ik denk oo dat err hier helemaal nieks mee gewonnen wordt,alleen veel frustratie!!!!

IK ZOU DIT ONDERWERP SLUITEN,HET KOMT HELEMAAL NIET OVER OP EEN DEGELIJK FORUM ALS DEZE!!!!

Origineel geplaatst door jeetn
Ik denk oo dat err hier helemaal nieks mee gewonnen wordt,alleen veel frustratie!!!!

IK ZOU DIT ONDERWERP SLUITEN,HET KOMT HELEMAAL NIET OVER OP EEN DEGELIJK FORUM ALS DEZE!!!!

Ik vind het wel degelijk binnen de scope passen van dit forum... Het is een ouwe discussie maar wel met een hoop goede argumenten... In de 50 a 60 posts hiervoor kun je prima alle invalshoeken bekijken. Wat dat betreft vind ik het wel een redelijk compleet beeld zonder al teveel bullshit dr tussendoor.

-C-

Origineel geplaatst door Leo
ik vind software niks, ik vind het niet leuk en in mijn oren klinkt het minder dan bv echt analoog.
maar als een ander het anders beleeft, mag dat ook.

daar ben ik het helemaal mee eens ..

zelf ben ik van mening dat een unieke software synth best goed kan klinken..

maar de software clones die analoge hardware emuleren, daar zit toch nog wel een wereld van verschil tussen..
en als je dan komt beweren dat dit niet zo is.. tja de bergen replies binnen korte tijd zeggen genoeg

:slotje:

grappig, hardware dissen, software verdedigen

Ik wacht alweer op de thread..

"ik werk met software, maar hoe krijg je toch dat lekkere randje aan je productie, ik krijg het niet voor elkaar"

En zo lopen we al jaren rond te zeveren op het forum.

Volgens mij wilde je gewoon een lange draad scoren.

Muziek is kunst.
Sinds wanneer heeft kunst iets met objectiviteit te maken?

Wetenschap...dat moet objectief zijn. En efficient als het ff kan.

Kunst heeft geen moer te maken met efficientie en objectiviteit.
Dat is een van de mooie dingen van kunst.

Je zegt tegen een schilder toch ook niet dat hij beter met fotoshop kan tekenen omdat je daarmee, als je maar goed genoeg en objectief genoeg bent, dezelfde resultaten kan behalen?

Neeeee. Ga weg iedereen.

Niet zeiken. Laat iedereen toch gebruiken wat ie wil. Hard/ Soft. Als je maar plezier in hebt.

Ga.. ga muziek maken of zo :kont:

Neeee! Mensen begrijp het nu eens!

Hardware is kut! Verkoop alles wat je nu nog hebt voor enkele tientjes op de SF-marktplaats vanavacht om 3 uur. Ik zal zorgen dat ik dan online ben en zo veel mogelijk jullie van die rommel af help.

Software is de toekomst en gaat de hardware overbodig maken net zoals teletekst de krant overbodig maakt en televisie boeken overbodig maakt!

Weg met die troep!

En ben je het over een week nog niet kwijt haal ik het wel bij je thuis op, hoef je niet eens de moeite te doen het naar de container te brengen!

Origineel geplaatst door Kraan
Neeee! Mensen begrijp het nu eens!

Hardware is kut! Verkoop alles wat je nu nog hebt voor enkele tientjes op de SF-marktplaats vanavacht om 3 uur. Ik zal zorgen dat ik dan online ben en zo veel mogelijk jullie van die rommel af help.

Software is de toekomst en gaat de hardware overbodig maken net zoals teletekst de krant overbodig maakt en televisie boeken overbodig maakt!

Weg met die troep!

En ben je het over een week nog niet kwijt haal ik het wel bij je thuis op, hoef je niet eens de moeite te doen het naar de container te brengen!

:halleluja :dubbel: :dubbel: :dubbel: :halleluja

Hardware is echt reuze passé. Wat maakt het nou uit? Software raak je ook aan gehecht hoor...

Oja, Alles wat kraan niet wil hebben daar doe ik nog wel een bod op. Weet nog wel iemand ;)

Topicstarter(s) gebruik alsjeblieft eens de f@cking zoek-functie!

Er zijn hier volgens mij al oneindig veel threads over te vinden...

Sorry voor deze on-collegiaale uitspraak, maar ik wordt er zo moe van!! :Z

Moderators> grijp aub eens een keer in voor dit soort topics! misschien een idee om een paar huisregels te verzinnen zoals: geen topics over hardware vs software?! Je kan over dit soort onderwerpen toch nooit iedereen tevreden stellen...

Ga alsjeblieft dingen niet met elkaar vergelijken.. Dat is juist een vorm van zwakte!

Als echte producer kan je met alles muziek maken!

Excuus voor mijn eerlijkheid... ;)

om nog even geheel on topic te reageren;
ik ken er die super muziekmaken met t 1 en met t ander of een combo.
waar t om gaat is dat je de meest inspiratievolle manier van muziekmaken creeert; en bij mij is dat met zoveel mogelijk rammelende doosjes en toetsen om me heen met dedicated layouts en interfaces, waar ik hele andere mzuiek mee maak dan als ik ga pielen met mn korg 49 en uc 33 en allerlei dingen toewijs aan wat softsynths.
Mind you, dat doe ik ook af en toe als t nodig is; maar bij mij is de zucht naar een compleet ruimteschip om me heen eigenlijk alleen maar groter aan t worden omdat ik merk dat t een werkwijze is die voor mij (mijns inziens) de meest vette muziek oplevert. (en dan niet geluid perse, maar meer de mengelmoes van different approaches en wat lekkere onvoorspelbaarheid, met vooral een hele hoop lol)
want even geld daargelaten; zit je niet liever in zo'n studio als de avatar van orgue elctronique dan aan een tafel met een laptopje??
precies.
hardware is de helft van de lol voor mij.
t resultaat en reacties de andere helft.
en zolang t financieel mogelijk is zal ik dat plezier altijd uitbreiden.

hardware is toch de shit.

iedereen zou hardware nemen als ze poen genoeg habben.

says enough lijkt me...

heb je niet genoeg poen dan ga je zeggen software is wel net zo goed, klinkt ook hetzelfde....
das psychologie....

Kijk een sequencer pakket zoals cubase, logic, live, geven zoveel mogelijkheden
das best fijn. dat is gewoon super van software.

Ik gebruik ook software omdat ik tijd wil besparen total recall.
Soft ware is handig. Hardware is gewoon de shit.
hardware bedoel ik ook echte analoge zooi.

tjek die sunsyn demo maar eens op www.jomox.de
(Catscan moet je die Sunsyn niet hebben dan???)

Noem mij de VST die dat kan en je mag aaaaaaaal mijn synths hebben...
vst's die strikt digitale manier hebben van geluidssynthese zijn pas echt interessant vind ik...
dat lukt weer niet met zo'n subtractieve analoge bak....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back