welke systeemeisen pc voor Orchestra software

Schizotypic

Nieuwkomer
Wat zijn de minimum systeemeisen voor een pc om daarop bruikbaar orchestra software zoals "Steinberg Halion Symphonic Orchestra" of "EWQL Symphonic Orchestra Gold" te draaien?

Dit zijn de specs van mijn pc:

2800+ 64bit AMD proc
1024 mb ram
80 GB HD 7200 rmp
M-audio audiophile FW geluidskaart

Het is de bedoeling dat de desbetreffende sotware redelijk draait. Ik weet dat om de boel echt goed te laten draaien je meerdere pc's nodig hebt, maar dit is voor mij geen optie.

Ik zat zelf te denken aan meer ram en een grote hd, maar helemaal zeker daarover ben ik niet.
Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen

Alvast bedankt

Hmm ik zie niet het plakkertje boven mijn post en ik realiseer me dat ik daar eigenlijk in had moeten posten. Misschien kan een mod mn bericht verplaatsen en deze thread op slot zetten

Zelf gebruik ik EWQL Symphonic Orchestra Gold op een 3200; 2048 ram; met sonar 6. Dit werkt goed.
Volgens mij moet het met jouw computer prima draaien.
Het is natuurlijk ook afhankelijk hoeveel instrumenten je tegelijk wilt laten spelen, en welke sequencer je gebruikt.

Bedankt voor je reactie
Ik gebruik zelf Cubase SX3 voor op mn pc. Verder gebruik ik ook Logic 7.2 op mn MBP, maar zolang er nog geen Universal software aan de kant van de Orchestra makers wordt uitgegeven, zal ik mn pc voor mn orkest stukken gebruiken. Verder heeft de pc het voordeel dat je makkelijk kan upgraden. (niet dat ik niet zeer tevreden ben over mn appletje 8) )

Re: welke systeemeisen pc voor Orchestra software

Origineel geplaatst door Schizotypic
Wat zijn de minimum systeemeisen voor een pc om daarop bruikbaar orchestra software zoals "Steinberg Halion Symphonic Orchestra" of "EWQL Symphonic Orchestra Gold" te draaien?

Dit zijn de specs van mijn pc:

2800+ 64bit AMD proc
1024 mb ram
80 GB HD 7200 rmp
M-audio audiophile FW geluidskaart

Het is de bedoeling dat de desbetreffende sotware redelijk draait. Ik weet dat om de boel echt goed te laten draaien je meerdere pc's nodig hebt, maar dit is voor mij geen optie.

Ik zat zelf te denken aan meer ram en een grote hd, maar helemaal zeker daarover ben ik niet.
Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen

Alvast bedankt

Moet volgens mij zat zijn. Mbt je HD hangt het er vanaf hoe vol hij nu is.
Zelf heb ik een PIV 2,53GHz met 1GB RAM en 2x80GB HDD's. En daar draait bij mij Miroslav Philharmonik prima op. Miroslav werkt met iets van 7GB samples. Als ik Miroslav 3x heb geopend (ca. 30 samples geladen), gebruikt Cubase SX3/Windows daarvoor ca. 350MB RAM.

Dus die van jou zal ook goed zat zijn! Gewoon kopen en draaien.

Misschien een aparte HDD erbij voor samples. 200GB of groter. Dan kun je nog eens wat aanschaffen.

Back