Oldskool mixer

helemaal gelijk. morgan geist mixt heel netjes. ik vind het een heel mooi geluid! hou ook van een beetje lekker scheuren en kraken hoor..
die tascam een beetje te verkrijgen voor een goeie prijs? heb zelf een tascam m1516 en ben heel blij met de solide sound die eruit komt maar wat is jullie mening?

Origineel geplaatst door ch9527
helemaal gelijk. morgan geist mixt heel netjes. ik vind het een heel mooi geluid! hou ook van een beetje lekker scheuren en kraken hoor..
die tascam een beetje te verkrijgen voor een goeie prijs? heb zelf een tascam m1516 en ben heel blij met de solide sound die eruit komt maar wat is jullie mening?

M1516 of andere m2600 of oudere m2424 of wat is het weer allemaal,heb ze allemaal gehad of getest,niet te vergelijken met een M3700 of 3500.eem M600 ook goed maar groot en lomp, de M700 dat is pas een echte mixer...

De M3700 heeft VCA automatisation op de fader,handig maar wel duidelijk hoorbaar dynamic verlies,niet op een 909 gebruiken dus!

Het voordeel van die tascam is dat je makelijk en heel snel nog alle delen kunt verkrijgen,faders,pots,niewe knopjes of faderknopjes even bellen naar Dirk (DE BNL Tascam reparateur,met top service,3 dagen en de stukken worden je thuis gelevert)

Re: Oldskool mixer

Origineel geplaatst door Sensi
Ik ben al n tijd op zoek naar n oldskool mixer.. Heb nu een behringer mixertje maar dat valt vies tegen dus.. Ik wil overstappen naar n mixer die een warme glans over me mix geeft.. Heeft iemand suggesties voor een enigzins betaalbare mixer die dit biedt?

na ik heb een dr 2000 series mixer dei klein tikje onderhoud nodig had ,..nu niet meeer
ben zeer etvreden wat smack zei ,...een mackie behr. en wel meer merken zijn mer toegespitst op netheid
ik wil een eq die klinkt als filters om te modulreren ,.zegmaar en gain die je kan driven ,..
erg lekkere sounds
had hiervoor een behringer 3282 veeeeeeel meeeeer ch. enso maaaruh
geen vergelijk
sc6

soundtracs zeker ok driekeer soo duur aseen beetje dr [surf] plank :gaap:

Origineel geplaatst door HEXAGON
M1516 of andere m2600 of oudere m2424 of wat is het weer allemaal,heb ze allemaal gehad of getest,niet te vergelijken met een M3700 of 3500.eem M600 ook goed maar groot en lomp, de M700 dat is pas een echte mixer...

De M3700 heeft VCA automatisation op de fader,handig maar wel duidelijk hoorbaar dynamic verlies,niet op een 909 gebruiken dus!

Het voordeel van die tascam is dat je makelijk en heel snel nog alle delen kunt verkrijgen,faders,pots,niewe knopjes of faderknopjes even bellen naar Dirk (DE BNL Tascam reparateur,met top service,3 dagen en de stukken worden je thuis gelevert)

er staat een m3700 op marktplaats! niet duur, voor een "geweldige" mixer.

link lukt even niet:

"Beschrijving:

TASCAM M 3700

zijn diverse hits mee opgenomen, waaronder Living on my own, remix van Freddy mercury. Is van Belgisch producersduo geweest. In topkwaliteit inclusief meterbrug
"

mooie bak kende m nog niet
kweetniet of mijn voorganger post ch nogwat [uboot nr:D ] deze bedoelde
maar zekers mooie bakman
18.000 eu
is t nou eg een 4 x beter bak dan een ghost [ben ik zelf aardig gecharmeeerd van ,..]
ook automated 32 ch display eq ing erg ok
niet eg netjes best kleurend,..heb maar paar keer mogen aanzitten hoor
geen mackie iig 4 me
mixer is toch een tooltje die je in en pputs moet sturen zoals jij dat wil ,..met kleuring of niet
ik bedacht die dingen met behringer ,..kon niet hihi

deze tascam staat te koop voor 3000
dat gaat een complete ghost ook [soms ietsje minder :halleluja http://http://www.koopjeshoek.be/article.php/7347.html

die monitor staat ook handig en toesen board helemaal ,...o draadloos
:halleluja

Attachments

• tascam 3700.jpg
    tascam 3700.jpg
    40,5 KB · Bekeken: 146
Laatst gewijzigd:
Soundcraft mixers hebben ook wel een lekkere sound. Je kunt ook een cleane mixer nemen en wat vuiligheid op de inserts / aux bussen prikken, zoals een dikke buizencompressor /exciter

-C-

hier staat een Tascam M320, 20 kanaals gebeuren. was goedkoop (400 euro incl. flightcase!)
wat gekleurder dan een M3700, maar wel een hele stevige sound !
je komt ze af en toe nog wel tegen op marktplaatsen.

dsc06192pt8.jpg

mooie mixert! lekkere armsteun. op wat voor een manier is die gekleurder?

uhhh id knap gekleurd geheel ,..ooh de klank
ouder mixer doen t geod voor oversturen mn dr doet dat heel netjes

Attachments

• s4021159.jpg
    s4021159.jpg
    806,3 KB · Bekeken: 123

Volgens mij maakt dat geen reet uit aangezien die automatisation niet mechanisch is, het zijn 2 lampjes met pijltjes die zeggen waar je je fader neer moet zetten, ik zou niet weten waarom dit dynamiek verlies teweeg zou brengen in vergelijking met b.v. een M3500.

Origineel geplaatst door smackos
Volgens mij maakt dat geen reet uit aangezien die automatisation niet mechanisch is, het zijn 2 lampjes met pijltjes die zeggen waar je je fader neer moet zetten, ik zou niet weten waarom dit dynamiek verlies teweeg zou brengen in vergelijking met b.v. een M3500.

Omdat ik het getest heb verdomme!,juist omdat de automatisatie niet mechanisch is zitten er vca's in,die de dynamiek niet te goed doen,je kan ze veranderen door betere maar blijft vca automation quality.

Ja de lampjes gaan je klank niet veranderen natuurlijk...:confused:

Smack ruil jouw tafel anders tegen mijn Tascam M320... die heeft tenminste geen crappy VCA automation ! pleur weg dat ding joh heb je niets aan ! }:|

Origineel geplaatst door elektrovolt
meer een volle, macho sound. klinkt gewoon stevig !

@ Electrovolt
';... heb jij een hele kleine eq 2 oranje knobs...?
wel 4 bussen hoe werk jij met auxen en fx op je subs of komen ze terug opje lines ,...

mijn d&r heeft floatings subs ,...hoe stom ook ik blijf klooien met hoe fx tube processors aante sluiten
ben dr [alweer ] niet helemaal uit hoe makkelijkst te werken ,..
ikstuur graag fx naa fx ,...via auxen ,..kan niet op de fl subs alleen volume mixen

veel mogelijheden ,..
werk tegen wooordig veel met inserts op de toewijsbare subs:halleluja

Attachments

• s4021160.jpg
    s4021160.jpg
    908 KB · Bekeken: 133
Laatst gewijzigd:
uh aux doe ik gewoon terug op een van de laatste kanalen...

ik heb een eq het hoog, mid-para en low-parametrik... klinkt prima !
lekekr dikke krachtige roomboter sound zal wel ff een close up maken

Origineel geplaatst door resonance
misschien heb ik iets leuks voor de topic starter gevonden ..
betaalbaar is een relatief begrip toch?

een leuke buizen mixer, voor een leuk prijsje :)
de dollar prijs mag je bijna wel euros van maken aangezien in de states audio apparatuur stukken goedkoper is

TL Audio TL AUDIO VTC - 56 CHANNEL 8 Bus Valve Tube Recording Console - 56 Channel $72,000.00
TL Audio TL AUDIO VTC - 48 CHANNEL 8 Bus Valve Tube Recording Console - 48 Channel $59,999.00
TL Audio TL AUDIO VTC - 40 CHANNEL 8 Bus Valve Tube Recording Console - 40 Channel $47,000.00
TL Audio TL AUDIO VTC - 32 CHANNEL 8 Bus Valve Tube Recording Console - 32 Channel $34,200.00
TL Audio TL AUDIO VTC - 24 CHANNEL 8 Bus Valve Tube Recording Console - 24 Channel $28,500.00
TL Audio TL AUDIO VTC - 16 CHANNEL 8 Bus Valve Tube Recording Console - 16 Channel $23,750.00

ask uit mag gaan van witte ivoryreeks moispul niet eg "kleurend"
dus niet oldskool sound:engel:
deze mixers zijn uiterst precise mbt eq volgens mij heel correct sounding
niet omdat er een tube in zit [denk korg groove tube ding] ist lekker sounding/ overstuurbaar denk dat de line gains erg goed moeten zijn zodat je high signal / noise ratio krijg...uh heb,...

ergens begrijp ik die automation storys wel ghost heeft dat ook en is voor volgens mij wisselende signaal stromen ,..denk veel ritmes techno nie soo ,..wel vvor ingespeelde parijenzang/ bass
recording studio dus

Laatst gewijzigd:
intreseerden ,...veel plak en knip moeite fimpie dr 2000
van links - rechts en weer terug
spot droopy
*Dhttp://www.youtube.com/watch?v=TdbUc6PvCxQ

nu zelfs try outs
:stupid snap niet hoe ik meer licht erin krijg ,...staat 150 watt aan spot
:Z

Laatst gewijzigd:
mijn yamaha mr1642 klinkt lekker vet, al zeg ik het zelf :duivels:
je vindt ze nog af en toe en de prijs valt heel goed mee.

Back