Oldskool mixer

Sensi

Stamgast
Ik ben al n tijd op zoek naar n oldskool mixer.. Heb nu een behringer mixertje maar dat valt vies tegen dus.. Ik wil overstappen naar n mixer die een warme glans over me mix geeft.. Heeft iemand suggesties voor een enigzins betaalbare mixer die dit biedt?

Ja dat zocht ik eigenlijk ook,

Kijk uit voor een oude Tascam of Roland,de tascams klinken lekker vettig.

Probeer de zoekfunctie eens, er is de afgelopen weken intensief gediscussieerd over mengtafels.
En ik denk dat je opzoek bent naar een goede mixer, als je met 'oldskool' oud bedoelt; oud betekent niet altijd goed.

je hoort ook wel vaak hele goede dingen over d&r tafels met losse broodjes en die zijnook vaak niet duur!

Is een mackie 1604 (oude en nieuwe model(vlz) nog gangbaar..? En zit er veel verschil tussen het oude en nieuwe model?

Ik zou echt geen MACKIE voor een oldskool sound kopen hoor, daar zit namelijk geen pielemeter "karakter" in voor een "warme glans"....dat zal niet veel verschillen met een Behringer...(Alhoewel die behringer klinkt waarschijnlijk meer oldskool dan een supercleane mackie)

Origineel geplaatst door smackos
Alhoewel die behringer klinkt waarschijnlijk meer oldskool dan een supercleane mackie

ja na een tijdje klinken ze naar oude veel gedraaide vinyl platen

enige verschil trouwens met de vlz en de vlz pro zijn de mic pre amps

misschien heb ik iets leuks voor de topic starter gevonden ..
betaalbaar is een relatief begrip toch?

een leuke buizen mixer, voor een leuk prijsje :)
de dollar prijs mag je bijna wel euros van maken aangezien in de states audio apparatuur stukken goedkoper is

TL Audio TL AUDIO VTC - 56 CHANNEL 8 Bus Valve Tube Recording Console - 56 Channel $72,000.00
TL Audio TL AUDIO VTC - 48 CHANNEL 8 Bus Valve Tube Recording Console - 48 Channel $59,999.00
TL Audio TL AUDIO VTC - 40 CHANNEL 8 Bus Valve Tube Recording Console - 40 Channel $47,000.00
TL Audio TL AUDIO VTC - 32 CHANNEL 8 Bus Valve Tube Recording Console - 32 Channel $34,200.00
TL Audio TL AUDIO VTC - 24 CHANNEL 8 Bus Valve Tube Recording Console - 24 Channel $28,500.00
TL Audio TL AUDIO VTC - 16 CHANNEL 8 Bus Valve Tube Recording Console - 16 Channel $23,750.00

Attachments

• vtc6.jpg
    vtc6.jpg
    32,7 KB · Bekeken: 111
Origineel geplaatst door BananaWorld
Wat kunnen mensen toch onzin posten zeg.

haha :P

dat bovenste was min of meer een flauw grapje (wat overigens niet weg neemt dat die mixers zeer vet en warm zijn maar voor een normale hobbyist en zelfs voor veel pro's idd onbetaalbaar) ....

wat overigens niet weg neemt dat die mixers zeer vet en warm zijn maar voor een normale hobbyist en zelfs voor veel pro's idd onbetaalbaar

Misschien een rare vraag , maar hoe weet je dat , dat die mixers zeer vet en warm zijn. Heb je er al eens 1 gehoord? Of staat het in de folder?

Wat ik bedoel is, ik weet niet -precies- hoe een ssl of een neve klinkt, wat ik weet, is wat ik gelezen heb. Maar op basis daarvan zou ik nooit zelf 1 kopen, of iemand aanraden.

Zo worden er denk ik veel meningen gegeven op het forum , die op basis van reviews gevormd worden. En niet op basis van persoonlijke ervaringen. Maar dat is misschien wel een andere discussie.

Origineel geplaatst door Tactic
Zo worden er denk ik veel meningen gegeven op het forum , die op basis van reviews gevormd worden. En niet op basis van persoonlijke ervaringen. Maar dat is misschien wel een andere discussie.

dat is toch niet raar, dat mensen advies van andere + dingen die ze lezen in reviews door geven?
allemaal puntjes die iemand kan meenemen in zn orientatie..

en uiteindelijk geld de meest logsiche en voor zichzelf sprekende tip:

als het mogelijk is altijd ff zelf luisteren voordat je de knoop doorhakt

Ik weet niet hoeveel kanalen je wilt en hoe groot en zwaar de mengtafel mag zijn, maar een D&R 1000 serie is een stuk minder groot en zwaar dan een aantal andere grote oude tafels.
Ik zelf heb een 20 kanaalsversie en die kan je net in je eentje tillen. (zonder bodemplaat stuk makkelijker). Ik heb deze mixer zelf nog niet veel gebruikt, maar smackos kan wel even een verkooppraatje intypen.

Oh en ik weet niet of je handig bent, maar misschien moet je in zo'n oude mixer nog wat schoonmaken/repareren.

keb zelf een ouwe soundcraft (spirit live), ben er zeer content mee.
betaalbaar, betrouwbaar, klinkt lekker, routing mogelijkheden in orde...

grappig. ooit eens in een gekke bui Morgan Geist gemaild en die vertelde dat ie heel veel heeft gewerkt met mackie mixers. zelfs de cr1604. is toch een mannetje met een leuke stapel platen. tja, oldskool?

de beste mixer die ik totnu toe gehad heb was een tascam 3700,warm kleurt niet te fel en crosstalk was niet zo slecht,je kan hem nog beter maken door een earth bus erin de maken en de opamps veranderen,als je die goedkoop ziet = kopen!

Studiomaster raad ik af ,lekkere creatieve eq maar wat een soep mixer zeg,heel slechte crosstalk.(kleurt heel fel)
soundcraft kleurt niet naar mijn zin (te fel) echt een klote 'britisch eq'
mackie/behringer is ideaal voor dance flat maar iets te 'koud' vooral die eq ,goede ssl alternatief!

Ik denk dat het belangrijkste (buiten dan de kleur van de sound) waar je moet voor uitkijken is de crosstalk en noise verhoudingen wanneer je een second hand (oude) mixer koopt,en hou ouder de mixer hoe slechter deze zijn (vooral de budget mixers dan) tis maar pas als je een destijds heel dure ,nu koopt ,dat je iets goed gaat hebben....

Ik vind die Metro area geist produkties nou ook weer geen toonbeeld van oldskool warme sounds...vrij netjes en tuttig afgemixed :D,,, ('t is ook vrij nieuw allemaal)...

Back