SpaceAgentSpiff
de aarde is een LFO
Origineel geplaatst door HEXAGON
Als je de tape snijd moet je dat diagonaal doen ,laat het ovelappen zodoende dat als de tape over de head glijd er geen enkel obstruktie is van de tape zelf,hoe diagonaaler hoe minder dat je de overgang hoort, heb zelf nog een roland 555 gehad,...
alsook indien het kan ,hangt af van de tape case, maakte ik tapes van zelfs 2 meter en meer,hoe langer de band hoe langer die meegaat,en de overgang tussen de 2 geknipte delen blijft ook langer weg!
Je moet trouwens maar 1 kant diagonaal snijden en die gewoon over het ander gedeelte laten overlappen ,gebruik gewone plakband,het is even mikken om ze precies recht overeen te laten kome,eenmaal gedaan ,snijd de overtollige tape weg met een vlijmscherpe cutter mes op een vlakke metalen ondergrond met een metalen lignaal en klaar is kees!
Dit kost niets,enkel tijd en gedult!
Ik ben het hier niet mee eens. Een goede splice maak je weliswaar diagonaal (meestal ong 45 graden), maar je laat GEEN delen overlappen. Door beide uiteinden eerst over elkaar heen te leggen, dit losjes met wat plakband of iets anders een beetje vast te leggen, dan in 1x diagonaal doorsnijden en dan de beide uiteinden precies tegen elkaar aan te leggen krijg je een goede (en stille) splice. Bij overlap krijg je altijd een tik/hik.
Qua lengte: een space echo kan idd best twee of meer meter hebben, maar als test-loop is dit helemaal niet nodig. Voor een testloop is ook de splice niet heel belangrijk, maar goed, ik geef mijn mening toch maar even
Heb zelf een RE-201 en een Vorg echo orbit en had een copycat, verschillende dynacords en nog een paar andere. Zegt op zich niks natuurlijk, maar heb wel aardig wat loopjes gemaakt ondertussen.