Smartmedia - Waar in NL?

Terra Pee

synthloos
Waar in Nederland kun je nog (nieuwe) smartmedia cards kopen?

Nog een paar maanden geleden hadden ze die gewoon bij de Hema. Nu niet meer.

Ik heb laatst bij een speciaalzaak in Tilburg moeten halen. Het was de ene laatste exemplaar die ze hadden. Ik begin al bang te worden. Straks geen back-up meer voor mijn EMX-1.

En er zijn zoveel andere apparaten die smartmedia nog gebruiken.

Laatst gewijzigd:
Het is rampzalig, ik kan die krengen ook nergens meer vinden. Een tijdje terug heb ik een Smartmedia -> XD adapter gekocht, maar die is nu ook nergens meer leverbaar... Misschien in het buitenland ergens? Daarbij komt nog het probleem dat veel apparaten maar maximaal 128mb cards kunnen lezen en dat je geen 256 of 512mb xD card kunt gebruiken. En wat denk je? 128 mb xD cards zijn ook bijna nergens meer te krijgen, zo ontdekte ik laatst...

Ik zie maar één oplossing, en helaas ben ik niet technisch genoeg om die oplossing ook daadwerkelijk uit te voeren: een multi-card reader inbouwen in je apparaat. Dus als iemand denkt dat dat geen probleem is (in mijn geval voor een Yamaha rs7000), laat van je horen :)

link

Dit is een advertentie hier van iemand die beweert cardreaders te hebben die op ALLE samplers passen.
Ik betwijfel het aangezien op scsiforsamplers.com de cardreaders die daar verkocht worden ook op alle samplers werken behalve de rs7000 :(
Ik vind 100 euro om te proberen toch wel veel.

wie weet daar meer van??:kimono:

Ik heb een paar maanden nog SmartMedia cards bij de Kruitvat zien hangen, bij de kassa. Wie weet zijn ze er nog.

Ik heb er nog één van 64MB Je mag 'em wel hebben aangezien ik er niets mee doe.
Het is meen ik het "nieuwere" type. De kaart zat vroeger bij een mp3 speler.
Hij past in iedergeval niet in de JP-8080 (die kon alleen met 5.5v kaartjes overweg meen ik)

Smartmedia is uit de handel genomen....ik had ookal moeite om er 1 te vinden voor m'n emx....
uiteindelijk toch nog 1 gevonden bij Dixons daar hadden ze er toevallig nog 2 liggen...de laatste zei de verkoper dus als je geluk hebt vind je ze nog wel ergens....was bij Dixons in Nuenen mss hebben ze m nog. Ik heb er maar 1 gekocht toen.

Bij een fotozaak zei de verkoper me wel dat ze nog te bestellen zijn...succes met zoeken

Weet iemand trouwens hoevaak je ongeveer je volle geheugen van de emx kan opslaan op een 64 mb kaartje ? Staat niet in de handleiding...ja 2 mb per file maar wat voor file....

94,01 euro voor 128mb = ook belachelijk

Gelukkig heb ik ook dit gevonden... 128mb Korg Smartmedia cards bij www.eig.nl (muziekzaak in Nijmegen)

Euro 79.90 (incl. btw.) Edit: goedkoper dus als http://www.chipmarketeurope.nl/chip/

Vind ik eigenlijk nog te duur als je voorstelt dat je 2 gb sd-kaarten heb voor 59.00. Maar ja als het moet, moet het.

Ik ga nog kijken bij een paar fotospeciaalzaken anders haal ik eentje bij eig.nl

Ja, inderdaad op een kaart van 64mb passen 32 volledige geheugens van de EMX-1. Genoeg zou je zeggen. Maar ik zat te denken een ESX-1 te halen omdat ze goedkoper zijn geworden. Die heeft als sampler 24mb ruimte nodig op een card. PLUS ik wil gewoon een back-up hebben. Stel voor dat eentje (smartmedia kaart) kapot zou gaan en je hebt niks meer en kunt ze nergens meer halen, dan ben je genaaid.

EDIT: Koekebakker, dankjewel voor je aanbod. Als je hm echt niet meer wil ben ik er heel blij mee. Krijg je van mij een kratje bier :mega:

Laatst gewijzigd:
Ik kocht mijn laatste 128MBtjes voor 25 euro incl BTW ongeveer een jaar geleden. Nu werk ik met XD->SM.

Heb toen meteen 8 XD kaarten gekocht voor 16.95 stuk en ben blij dat ik dat gedaan heb. Wat een afleggers! Nog belachelijker zijn merken als HAMA die de schaarste zien en XD to Smartmedia adapters op de markt brengen voor over de 100 dollar. Ik kocht er destijds 2 voor 9 euro per stuk. Hoe bedoel je inspelen op vraag!

Maar goed....het bedrijf dat nu een grote partij SMartmedia van 64 en 128 MB op de markt brengt kan daar echt goed aan verdienen in ieder geval!

Ik heb een foto camera met smartmedia kaarten. Ik heb twee kaartjes van 128 mb, op normale kwaliteit schieten heb je dan ongeveer 400 foto's. Ik heb ze wel eens volgekregen in één weekend dus dan ga je kijken naar meer ruimte.

Paar maanden geleden kwam ik voor 30 euro bij de Media Markt een apparaat tegen(was oorspronkelijk 79 euro). Een soort cardreader waarbij je zonder externe apparatuur ook data kon kopieren van de ene naar de andere geheugen kaart (van verschillend type) of naar USB storage devices. Gelijk maar meegenomen, want SM vind je niet meer, maar als het goed is kan ik zo naar een 1 Gig USB stick kopieren. Om dan vervolgens mn SM weer leeg te maken en verder te schieten :)

Kan me met samplers voorstellen dat het niet heel erg opschiet, maar voor mij is het prima.

Heb begin dit jaar via Marktplaats 3 Smartmedia Cards gekocht... maar ze werken alle 3 niet lekker samen met mijn Spectralis. Daarna net als Acidfever 2 HAMA XD to Smartmedia adapters gekocht en paar 128MB XD kaartjes. Werkt super lekker.

Als je wil kun je mijn 3 Smartmedia Cards overkopen. Weet alleen niet of ze wel goed werken in je EMX-1. Twee opties om daarachter te komen:

1) Je komt ze ophalen en neemt dan gelijk je EMX-1 mee waarmee we testen of ze goed werken.
2) Ik stuur ze op en als ze niet goed werken stuur je ze terug. Splitten we de verzendkosten.

Misschien te lastig voor je, maar prijs voor alle 3 in 1 koop is 50 eurotjes.

Laat maar weten via een PB.

Mocht je toch liever een HAMA adapter hebben, ik heb ze hier gekocht: http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=B9413

Origineel geplaatst door Ridder
Heb begin dit jaar via Marktplaats 3 Smartmedia Cards gekocht... maar ze werken alle 3 niet lekker samen met mijn Spectralis. Daarna net als Acidfever 2 HAMA XD to Smartmedia adapters gekocht en paar 128MB XD kaartjes. Werkt super lekker.

Als je wil kun je mijn 3 Smartmedia Cards overkopen. Weet alleen niet of ze wel goed werken in je EMX-1. Twee opties om daarachter te komen:

1) Je komt ze ophalen en neemt dan gelijk je EMX-1 mee waarmee we testen of ze goed werken.
2) Ik stuur ze op en als ze niet goed werken stuur je ze terug. Splitten we de verzendkosten.

Misschien te lastig voor je, maar prijs voor alle 3 in 1 koop is 50 eurotjes.

Laat maar weten via een PB.

Mocht je toch liever een HAMA adapter hebben, ik heb ze hier gekocht: http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=B9413

Ik begin door de schaarste toch wel te twijfelen of ik niet nog 2 van die adapters en een paar XD kaartjes ga scoren. Over 6 maanden is er nergens meer wat te koop volgens mij! Verder zijn er verregaande plannen om 512MB XD cards te gaan ondersteunen in de spectralis. Dus misschien toch nog maar even wachten en dan 512MB kopen. Dan ben je meteen wel ff klaar! :D

Maar niemand dus ervaring met die cardreaders uit de eerder gelinkte advertentie die op álle samplers zou werken????

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik begin door de schaarste toch wel te twijfelen of ik niet nog 2 van die adapters en een paar XD kaartjes ga scoren. Over 6 maanden is er nergens meer wat te koop volgens mij! Verder zijn er verregaande plannen om 512MB XD cards te gaan ondersteunen in de spectralis. Dus misschien toch nog maar even wachten en dan 512MB kopen. Dan ben je meteen wel ff klaar! :D

Als dan bij mij een adapter stuk gaat ben ik mooi de pineut! Toch nog maar paar extra bestellen :) Heb trouwens hier mijn XD kaartjes gekocht: http://www.expansys.nl/p.aspx?i=104531 Heb er toen heel lang op moeten wachten... maar zie dat ze er nu nog 170 op voorraad hebben. BETER! :-) Voor de prijs hoef je het niet te laten.

En zo'n scsi naar usb adapter werkt niet op een sampler?8D

Attachments

• 0000usb-scsi.jpg
    0000usb-scsi.jpg
    14,5 KB · Bekeken: 103
Origineel geplaatst door deins
En zo'n scsi naar usb adapter werkt niet op een sampler?8D

Heb vaak gehoord dat mensen het niet aan de praat krijgen. Maar niet elke bak heeft natuulk scsi dus dan is het sowieso niet toepasbaar.

ik heb er vorige maand 1 bij thomann besteld, voor mijn emx, voor 50 euro
maar hier in de buurt kon ik nergens iets vinden

Back