String Monster

AudiotiC

Ingeburgerd
Heuii,

Ik ben op zoek naar een synth voor strings (dus geen ondergoed). Hierbij denk ik vooral aan warme strings.

Meestal hou ik er niet van om andere artiesten als voorbeeld te noemen. Maar ja, dat legt wel makkelijker uit waarnaar ik ongeveer opzoek ben.

Voorbeeld: iets in de stijl van Pragha Khan, lfo van lfo (als iemand die kent), of iets moderners Mauro Picotto's Lizzard (de hardere versie dan met de strings in het middenstuk).

Groet,

lfo van lfo,

yeah, één van mijn favoriete tracks :)

Je hebt toch de Solina Stringensemble, die kost maar een paar 100 piek. Maar je kan met elke VA wel goeie strings maken. Korg is idd ook erg goed voor strings. Ik haalde uit m'n cheesy poly-800 ook altijd goede stringsounds. M'n ouwe JUNO-60 was trouwens ook zeer goed in strings...

L, F, O piewpiewpiediepiew ;)

Als ik een broodje kaas in m'n toaster doe haal ik er ook wel eens strings uit. :P

Volgens mij bedoel je de strings die meestal uit analoge synths komen. Desnoods VA synths.
Da's meestal een kwestie van goed programmeren en dan kom je er meestal wel.

Bedankt voor jullie reacties,

Zelf ik een virus een jp8000 en 'n alpha juno waar ik mijn string kunsten op los laat. Maar om de een of andere reden missen mijn strings altijd net iets. Dat kan overigens ook goed aan mij liggen.

Ik denk dat ik op Internet nog wat sampletjes van jullie aanbevolen gear ga luisteren.

Grts,

Ik zou voor een Roland JD-800 gaan of een Korg Wavestation. Allebei geweldige bakken, alleen de laatste is moeizaam te programeren.

Een beetje knutselen aan de strings of pad MOSS van Korg kom je al heel ver!

Deze zitten natuurlijk in de Z1 of de Z1 addon board voor Triton, Karma en Trinity.

Maar in haast iedere VA Synth zitten wel mooie strings of kan je mooie strings maken.

CU M8's *D

J-Run

Ben niet zo'n strings freak, maar de cello patch uit de Alpha Juno klinkt best redelijk. Maar misschien dat je 2 patches uit verschillende machines zou moeten combineren, de ene helder en de andere diep.

Ben ik nog te volgen? :D

voor LFO zijn behoorlijk wat Kawai K1 presets gebruikt.....zal mij niet verbazen als de strings er ook vandaan komen, want die klinken heel erg lekker....check dat bakkie zeker uit, ik gebruik em als mastercontroller, maar er is ook een rackversie van..

Olaf

Ik vind dat het grootste geheim van een goeie stringsound een chorus is. (analoge chorus is helemaal top)
Dus als je hier beschikking over hebt ga er dan es mee experimenteren.
je kan ook leuke strings maken door aan 2 oscillatoren pwm toe te voegen en ze dan allebei op een ander tempo te laten moduleren, hiermee bereik je ook een soort chorus achtig effect.

Re: String Monster

Origineel geplaatst door AudiotiC
Heuii,

Ik ben op zoek naar een synth voor strings (dus geen ondergoed). Hierbij denk ik vooral aan warme strings.

een viool met een kacheltje?;)
maar wil je echt strings hebben, of meer de synthese variant?

waarom in godsnaam een wavestation die lijkt me verschrikkelijk te editten ja ok hij is goedkoop maar bv een microwave 1 is zelfde principe en echt analoog of een ppg he of die prophet vs dat zijn voor mij de echte wavetable bakken owjaa of de waldorf wave als je geld berg te groot is

greets dennis (sorry doe mij maar ANALOOG)

While we are at it... Waar komen de strings van Moby's Go! vandaan?? Die klnken namelijk ook errug dik.

Arv

Back