String Monster

geloof een yamaha DX bak..FM dus

Origineel geplaatst door Arveyman
While we are at it... Waar komen de strings van Moby's Go! vandaan?? Die klnken namelijk ook errug dik.
Arv

Moby haalt het volgens mij uit samples, maar live zie je hem altijd met een Triton en Trinity, dus dat kan ook. :D

Go is al een behoorlijk oude plaat..volgens mij had ie toen een erg beperkte setup en als ik me goed herriner liep ie toen weg met de DX21 ofzo

Ik haal onwijs lekkere strings uit mijn k1m....is zeker een aanrader...ik denk ook juist dat je voor strings niet een kapitale bak moet gebruiken....strings moeten een beetje viezig zijn...(in muziek dan, he....)...:confused:

Origineel geplaatst door olafmol
Go is al een behoorlijk oude plaat..volgens mij had ie toen een erg beperkte setup en als ik me goed herriner liep ie toen weg met de DX21 ofzo

Daar zit zeker een SY22 in want dat preset geluidje is wel makkelijk te herkennen. En daar zitten ook FM samples in.
Kan ook een TG33 zijn hoor.
Ben overiges blij dat ik hem ooit heb verkocht want een echte bijzondere synth was ut niet. Die K1 dus wel. En ben ook nog steeds op zoek naar een rack versie (voor weinug).

Origineel geplaatst door olafmol

Toch wel een berg chorus en reverb er over, de DX-21 kan nooit zo zweverig van zichzelf klinken.

tsja chorus.. dan wordt het vaak weer zo soft van.. ik ben wel voor de juno 60 als ik je iets moet aanraden. zelf kan ik ook uitstekend overweg met mn nord2, die is wel wat cleaner maar daar hou ik dan weer van.

en de solina... erg leuk.. alleen kan je er niet bar meer mee dan strings dus

thomas
www.quickandbrite.nl

kan je beter een DX200 kopen...

Origineel geplaatst door J-Run

Moby haalt het volgens mij uit samples, maar live zie je hem altijd met een Triton en Trinity, dus dat kan ook. :D

Strings uit de Triton klinken er goed inderdaad. En Triton heeft een ingebouwde sampler, die je desgewenst met strings kunt vullen.

en de solina... erg leuk.. alleen kan je er niet bar meer mee dan strings dus

nou, als vocodercarrier is hij ook prachtig (AIR) en als je hem in de ext/audio in van de SH-09 stopt krijg je een wreed polyfonisch synth geluid.

Weet iemand dit trouwens? Is de solina oneindig polyfonisch? Het lijkt wel alsof je alle toetsen tegelijk in kan drukken zonder dat er een uitvalt.

anyways, de solina = een stringmonster :-)

De Solina is idd volledig polyfoon, behalve de contrabas en de cello sound, die spelen alleen de laagste toets die je aanslaat.

Wereldbak!

Hey, je hebt gelijk!!!:)
Ik dacht echt dat ie 16 stemmig was.
Maar k heb het net geprobeert...cool

Maar hebben we het hier over "echte" string, of over pad achtige strings. Als je op zoek bent naar echte strings, dan kan ik, als je in bezit bent van gigasampler, de sample cd's "Garritan Orchestral Strings" aan raden. Dit zijn 16 cd's met gesamplede strijkinstrumenten voor gigasampler.

damn.. zie ik als topic string monster... beeld ik mezelf een of andere grote dame in een ministring voor.... gaat het over synthesizers.. laat maar...

Origineel geplaatst door da goose
damn.. zie ik als topic string monster... beeld ik mezelf een of andere grote dame in een ministring voor.... gaat het over synthesizers.. laat maar...

doe je een string aan onder je rok op de meeting?

:duivels:

Nord Modular heeft ook zeer vette strings, waarop je nog allerlei effecten intern kan toevoegen. Daarnaast is pwm toevoegen een eitje, en (mits je wat DSP voordelig patched) kan je heel wat (sub) oscilattoren toevoegen.

Greetz,

Yawgmoth

Back