Korg Kaoss Pad 3 vraagje

Wolf King

Control Freak
Hey allemaal,

Ik weet niet zeker of ik dit in juiste deel heb geplaatst, de korg kaoss pad 3 is namelijk ook een sampler

Ik wil graag zelf nummers maken, (genre: dance kant).
Nou heb ik al een Roland xp-80 om de melodie te maken, maar ik wil er natuurlijk een mooie beat in. Een mooi effect erbij lijkt me ook wel wat.

Nou vraag ik mij af: kan je ook beats maken met die kaoss pad 3? Als dat zo is, heb ik gelijk iets om beats mee te maken en ook nog eens een gaaf effect! Als je er geen beats mee kan maken, zou je dan bijvoorbeeld wel via computer software een beat kunnen maken, op een sd kaart doen, en dan als sample gebruiken?

Groetjes, Wolf King
:doei:

edit: kleine verandering in de titel gedaan.

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat die Kaoss3 niet echt de oplossing is om beats mee te maken. Daarnaast kom je altijd terecht op gesamplede beats. Dat is dus niet echt zelf maken. Ja je kan een beat maken op je pc en dan naar het sample gedeelte sturen van je Kaoss3 maar is dat dan wat je zoekt. Als je geld hebt en je wilt vette beats maken moet je kijken naar andere dedicated drummachines of (groove)samplers. Kijk eens naar een Korg Electribe of een Elektron Machinedrum. Dat lijken mij intressantere oplossingen.

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Ik denk dat die Kaoss3 niet echt de oplossing is om beats mee te maken. Daarnaast kom je altijd terecht op gesamplede beats. Dat is dus niet echt zelf maken. Ja je kan een beat maken op je pc en dan naar het sample gedeelte sturen van je Kaoss3 maar is dat dan wat je zoekt. Als je geld hebt en je wilt vette beats maken moet je kijken naar andere dedicated drummachines of (groove)samplers. Kijk eens naar een Korg Electribe of een Elektron Machinedrum. Dat lijken mij intressantere oplossingen.

Bedankt, helaas is die Elektron zeker niet in het budget...
Alleen die Korg Electribe MX is 600 euro waar ik dan nog weer iets langer voor zou moeten sparen. Wat is nou het verschil tussen R MKII en die MX, want die MKII is dan wel in het budget.

Zou anders die kaoss 3 met de R MKII een goede oplossing zijn? Dan kom je uit op 600 euro, maar dan heb je een effect en drummachine. Dan koop ik bijvoorbeeld eerst die drummachine en paar maanden later die kaoss, of andersom en dan eerst drums via computer. Die Kaoss 3 lijkt me namelijk een heel erg vette effect :{.

Ik ben natuurlijk nog een beginner op dit gebied.

lekker voor de RMKII gaan is een heerlijke bak om mee te werken en zeker om mee te beginnen, als je dan gevorderd raakt kun je altijd nog de MX kopen...

Ik zou dan eerder de sampler kopen (ESmkII) dan kan je zowel akoestische als electrische drums uithalen (instoppen) en die ERmkII kan echt alleen maar electronische-Pieuw geluiden maken. En daarnaast heeft die ESmkII ook nog eens iets van 9 effecten ingebouwd die je via de audio-in ook kan gebruiken.

Oke, bedankt voor jullie antwoorden.

Dus die Korg Electribe S MkII kan je hetzelfde mee als de R MkII, en wat effecten zelfs erbij?
Verschil in prijs is niet zo groot, dus dan zou ik inderdaad voor die ESmkII gaan.

Maar ik ga juist de dance-kant, dus is daarvoor dan die R versie niet beter :confused:
Volgens de korg site heeft die R ook effecten trouwens.
• Audio Input function can be used to rhythmically gate two incoming signals for cool effects

Welke moet ik nou nemen 8D

naja een sampler of een sequencer, die ESmkII, genereert die ook geluid of is dat echt puur een sample kasje om geluiden in te laden, misschien iets om je beslissing op te baseren ...

Hij is uit, 400,-

Of ergens goedkoper? wil er ook 1 namelijk...inkoopactie misschien?

Origineel geplaatst door Wolf King
Oke, bedankt voor jullie antwoorden.

Dus die Korg Electribe S MkII kan je hetzelfde mee als de R MkII, en wat effecten zelfs erbij?
Verschil in prijs is niet zo groot, dus dan zou ik inderdaad voor die ESmkII gaan.

Maar ik ga juist de dance-kant, dus is daarvoor dan die R versie niet beter :confused:
Volgens de korg site heeft die R ook effecten trouwens.

Welke moet ik nou nemen 8D

Die ER heeft maar 1 effect en dat is een delay over het gehele signaal. De ES heeft distortion, flanger,compressor,pitchshifter etc etc. Wat er staat over die ER van dat ingang signaal is iets anders dan een geluidseffect. Koop die ES zou ik zeggen en laad zelf je dancegeluiden in. De mogelijkheden op de ES zijn vele malen groter dan die van de ER.

Als ik het goed begrijp kan je met de ES geluiden (samples) die je op het internet kunt vinden gebruiken om je beat te maken, en bij de ER zitten er standaart geluidjes in?

Dus zoals Galo zei, dat je bij de ES zelf geluiden moet inladen, en bij de ER dus gelijk beats kan maken zonder eerst die geluidjes te gaan zoeken en inladen?

vraagje: kan je met die ES of ER ook een stukje gebruiken wat je op je synthesizer speelt?
Dat je die opneemt op die ES en dan kan afspelen iedere keer zodat je weer je handen vrij hebt voor bijvoorbeeld de bass te spelen, en die dan ook weer afspelen.

Dat opnemen en afspelen kan idd op de ES en niet op de ER.
Het is niet zo, dat waarneer je die ES koopt, je er eerst geluiden moet inladen om er iets mee te kunnen. Er zitten standaard al best aardige samples in varierend van Akoestische drums tot basgeluiden. Maar ook complete beats en stemsamples. Ready 2 go zeg maar :)

verdomme... :stupid nou wil ik een ES ;)

btw je kan op de ER ook 2 samples inladen hoor :P

Ok, het wordt dus de ES zo te zien :D
Ik wacht nog wel eventjes met de aanschaf, maar goed.

Na wat googlen heb ik al wat vette samples gevonden (kick, clap enz ;)).
Kan je die dan op zo'n kaartje zetten en dan gebruiken in je ES? :halleluja
Waar kan je nog goedkoop een smartmedia kaart van 64 mb kopen? Mijn favo computerwinkel's hebben ze niet meer :erm:

Bedankt zover :okdan:

ik heb gisteren nog op de kp3 staan rammen
het is een leuke aanvulling voor live maar puur als sampler is het niks
weinig instelopties

ik heb zelf ook een Korg R-mk2
hier haal ik bijna al mn electronische drums uit

Is een rm1x geen optie? electronische drums en nog wat synthsounds ook

Origineel geplaatst door Ramoonus
ik heb gisteren nog op de kp3 staan rammen
het is een leuke aanvulling voor live maar puur als sampler is het niks
weinig instelopties

ik heb zelf ook een Korg R-mk2
hier haal ik bijna al mn electronische drums uit

Is een rm1x geen optie? electronische drums en nog wat synthsounds ook

Dit lijkt mij niet de oplossing:

De ER is duidelijk te beperkt. (hij heeft straks maar 1 drumdoos) En de geluiden uit de RM1x zijn naar mijn mening k*t.
Die ES sampler kan elk geluiden afspelen (wat je erin stopt) en heeft nog eens de mogelijkheid om andere geluiden door z'n fx te halen.

De synthsounds haal ik uit de synth die achter me staat :D
Het lijkt me wel gaaf om de melodie dan te samplen op die ES.
Maar waar zijn die smartmedia kaarten nog te koop (de 64 mb dan)?

Ramoonus, is die kp3 wel goed als extra effect ding? Dan kan ik daarvoor sparen na de ES 8D
(ook om wat effecten over een cd-speler te laten gaan)

Back