Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Ik ben geen Acid kenner, maar als ik deze beschrijving vergelijk met wat ik aan Acid gehoord heb, is dit een hele goede beschrijving.Origineel geplaatst door C738
Het geheim van de TB loopjes zit hem behalve in de slides en accents ook in de stiltes!
Als je 4 tellen in een loop zet, en in piano roll edit het volgende neerzet:
XX=_ _XX= =_XXX _X=_
waarbij:
X een noot is
= een extra 16e dr aan vast
_ een rust is.
wat je krijgt is dus één 16e, één 8e noot, daarna één achtste rust, één 16e, één 8e met een stip (drie zestienden gebonden), een zestiende rust, één 8e noot en dan nog een zestiende rust.
Toonhoogtes moet je een beetje mee spelen, maar meestal werkt een mineur 7 akkoord wel goed, met een paar 'uitglijders' een half toontje omhoog of een hele omlaag.
-C-

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
volgens mij was seventhson aardig ontopic hoor.. hij liet je toch een acid loopje horen en vertelde waarmee t gemaakt was.. wat wil je zelf nu precies :confused:
Origineel geplaatst door trash
Acid maak je met gevoel, ongeacht welke synth
Zo heb ik ooit nog eens een lekkere acidloop gemaakt met een K-Station door daar een acid-achtig geluidje voor te bouwen en deze vervolgens de MIDI-drumtrack te laten afspelen die ik voor de AiRBase had geprogrammerd. Dat leverde een lekker ritmisch stukje acidwerk op met een 'abstract' klinkende melodie waarbij de noten vrij dicht bij elkaar lagen.Origineel geplaatst door the_duduman
...volledig "random" 303 patterns of heftige mutaties in je voorgeprogrammeerde patterns...
Origineel geplaatst door Jim Pounder
Weet iemand trouwens hoe je de lengte van een 303 pattern kunt aanpassen, afgezien van de batterijen er een tijdje uit laten? "Vroeger" wist ik het maar tegenwoordig lukt het me niet. Het was iets met een knopje een aantal keren snel achter elkaar indrukken, maar welke?
Ghehe, nog nooit gehoord? Bron?Origineel geplaatst door the_duduman
Acid is dan ook mede ontstaan als gevolg van bijna-lege batterijen in een 303. Dit resulteerde in volledig "random" 303 patterns of heftige mutaties in je voorgeprogrammeerde patterns.
Origineel geplaatst door dilemma
Ik had het ook niet over svenson maar het gezever in het algemeen. Kan ik er aan doen dat mensen zich zo snel de kast op laten jagen. Maakt wel de discussie wat opener nu.
Als ik een mod zou zijn dan was ik er een met een zweepje. (kan iemand een SM smilie maken a.u.b).