handig schoonmaaktrucje

Remmelt

75 Sounds
Misschien niet voor iederéén een nieuwtje, maar ik vond het wel het vermelden waard..

Om knopjes van je mixer etc. schoon te maken kun je ze in bv. een kussensloop doen (afsluiten met bv. een tiewrap) en gewoon in de wasmachine gooien.

Ik heb het vanmiddag gedaan met alle knopjes van m'n mackie mixer. Op een wolwasprogrammaatje op 40 graden zonder centrifugeren. Resultaat: bling bling!! als nieuw!! :halleluja

En dat dankzij m'n collega die vertelde hoe hij vroeger zijn legoblokjes schoonmaakte :)

en voor tussendoor hebben we natuurlijk een mooie brede kwast :D

Re: handig schoonmaaktrucje

Origineel geplaatst door Remmelt

Om knopjes van je mixer etc. schoon te maken kun je ze in bv. een kussensloop doen (afsluiten met bv. een tiewrap) en gewoon in de wasmachine gooien.

Logisch eigenlijk, goede tip!

Ik ga altijd met de afwasborstel en en tijltje aan de slag. :L

eens in de 2-3 weken alle fadersleuven "leehalen" van stof enzo met een scheerapparaatkwastje en perslucht

daarna met een stofzuiger erbij de hele mixer afkwasten...je zuigt het er dan zo weg als het boven je mixer zweeft

maar daarna de hele studio...

het loont...lekker netjes

ikhad mn behr. mixert knopjes iets te lang in ondertussen koken water gestopt
u raad t al ,..kromme knoppen iet:(
gelukkig heeft mindblep nog een hele set 300+ liggen pffff

zelfde trucje werkt ook met de afwasmachine. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, dus je zult zelf een beetje moeten experimenteren met de instellingen (en evt die suggestie van die kussensloop+tie-rip), mits je natuurlijk de opschriften op die platen wilt behouden :-). Werkt blijkbaar, volgens kennis van me, ook perfect met behuizingsplaten voor een modulaire mengtafel zoals bijvoorbeeld een soundcraft 200b ( en analoge modulaire synth etc)

Ik houd normaal altijd even de Kärcher hogedruk erop, maar dan wel met ronddraaiend
opzet stukje..

Ik heb de rubberen knopjes van mijn CS1x in een 2 liter fles gedaan met heet water, beetje zeep, en flink geschud.

Weer mooi zwart!

qwerty toetsenboarden gaan hier gewoon zonder electronica de afwasmachine in .. in blinkendschoon dat ie daarna is .. ka ntrouwens ook met van die oude crt monitoren als ie een rokerige ruimte heeft gestaan .. kappen in de afwasmachine en klaar !

Wat een gedoe allemaal. Ik ga er gewoon mee door de carwash.
Daarna even in de oven (een minuutje of 10 op 200 graden volstaat)

...en klaar is Kees! ;)

Origineel geplaatst door Arv
wat hebben jullie dan allemaal smerige vingertjes dan zeg... :D

Maar ik rook niet }:|

Nee even serieus, je koopt wel eens wat 2de hands van iemand die rookt.....

Origineel geplaatst door mikemix
Maar ik rook niet }:|

Nee even serieus, je koopt wel eens wat 2de hands van iemand die rookt.....

i know.. ;)
Ik heb ook wel is de plakke teer van apparatuur moeten poetsen.. smerig.

Back