kladblok composer

equate

Ouwe rot
Hoi !

Ik ben opzoek naar een synth/composer/drumcomputer achtig iets die ik zou kunnen gebruiken als "muzikale kladblok".
Het moet in iedergeval niet te groot/zwaar/duur zijn, makkelijke te transporteren (formaatje van een laptop) en gemaakte sequences moeten redelijk gemakkelijk naar een pc-sequencer te converteren zijn (afzonderlijke tracks afspelen via Midi bijvoorbeeld).

Ik zat zelf al te denken aan een 2de hands MC-303. Hebben jullie misschien nog andere suggesties? Ik wil er in iedergeval niet al te veel geld voor uitgeven.

groet,

equate

Ja, 'n tweedehands MC303 is lekker goedkoop. Anders 'n Yamaha QY70 of QY100. Wat duurder, maar die doen het ook even op batterijen.

Als je echt iets draagbaars wil hebben: Roland PMA-5

Net zo groot als je agenda, midi I/0...

Mvg.

CoolRunning

RM1x !!! RM1x !!! RM1x !!! RM1x !!! RM1x !!! RM1x !!! RM1x !!!

Superding ! Hoef je ook niet lang te kloten om het geheel op je pc te krijgen. Diskje erin, saven, diskje in de pc...

vroeger had yamaha natuurlijk die hele qy serie...
maar die klinkt natuurlijk voor geen meter...

rm1x klinkt ook voor geen meter... Maar wel een uitstekende sequencer (en met wat moeite kun je er toch heeel leuke dingen mee maken.)

rm1x! kan heus wel lekker klinken..vooral overstuurde dingen komen er lekker ranzig uit....en die floppydrive is ideaal als je je midi files de computer in wilt knallen

Uitgezonderd de drum geluiden vindt ik de RM1X een lekker ding. Om de overige geluiden wat beter eruit te krijgen moet je gewoon de effecten per geluid zorgvuldig instellen.

Daarnaast gaan ze op dit moment voor weinig geld van de hand.

Origineel geplaatst door olafmol
rm1x! kan heus wel lekker klinken..vooral overstuurde dingen komen er lekker ranzig uit....en die floppydrive is ideaal als je je midi files de computer in wilt knallen

Klopt... maar een rm1x is geen instant vetheid. Je zult er een beetje moeite voor moeten doen. Maarja welke synth niet...

Back