Korg Rhythm 55 + Korg MS-20

deus_ed

Nieuwkomer
Hallo!

Laast heb ik wat geexperimenteerd door de KR 55 te verbinden met de Korg MS-20 doormiddel van het fantastische patch systeem.En daar kunnen 'soms' leuke geluiden uit komen :)

De truuk is eigelijk om zo min mogelijk verschillende geluiden tegelijk te laten afspelen omdat hij maar 1 toon kan pakken (monosynth). doe je dit niet, dan word het vaak een soort "denkende-computer" gebliep (wat ook soms leuk kan zijn).

Ik heb er een filmpje van gemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=Y-ioVjjxJDo

als iemand geinteresseerd is in de settings, vraag het dan even. dan maak ik even een tekening van de patch kabels en de instelling.

Dat is toch het welbekende aphex twin truukje ?

:) Drums aan je ms-20 voeren voor rare effecten.

Klinkt heerlijk trouwens !

Ja! ik geloof van wel. (als ik dit mag geloven)

There's also a Pitch-CV converter for triggering sounds from external sources. Aphex Twin makes quite a bit of use of this, feeding the input stage of his MS-20s with drum sounds and other untrackable audio to get the synth to make a wide variety of crunch/squawp/screech noises by mistracking the filters, etc.

Dat is precies wat ik doe.. ik heb het ook met mn gitaar geprobeerd, al is dat erg lastig, een klein foutje en je synth gaat lekker pruttelen. laast heb ik het nog een keer geprobeerd, maar dan met een E-Bow. nou werkt dat wel een stuk beter aangezien je dan maar 1 snaar laat trillen. maar zodra ik ook maar 1 boventoontje krijg slaat hij over.

Ook heb ik het met een microfoon geprobeerd, alleen is dat gewoon niet te doen..

wel leuk dat je dr een filmpje van maakt ,..mn cs30 heeft een env follower
is natuurlijk niet te vergelijken ,..met pitch / cv maar ik krijg soms eg onbedoelde fx ask mn sequencer ermee trigger op de cs30
eg lol

Back