Een raam in de studio?

Alostana

Nieuwkomer
Hallow Nederlandse vrienden,

klein vraagje van een Belgische bezoeker.
Weet er iemand waar ik specifieke informatie kan vinden omtrent het plaatsen van een raam tussen de opnameruimte en de montageruimte. Ik weet dat dit aan bepaalde voorwaarden moet voldoen (dikte glas,...) maar kan het moeilijk vinden.

Peace.

Kan er me iemand helpen?
Aantal centimeter tussen de twee lagen glas, dikte van de glaslagen,...?

Zou echt super zijn.

ik zou dan toch even uitwijken naar een forum als gearsluts.com. er zullen hier vast wel een aantal mensen zitten, maar het zijn hier toch meer project studiootjes, zonder recording rooms etc.

Volgens mij is de ruimte tussen de 2 glasplaten belangrijker dan de dikte van het glas. Stilstaande lucht absorbeert immers goed. De glasplaten omringd door rubber i.v.m. trillingen en de glasplaten schuin plaatsen i.v.m. geluids weerkaatsing. Niet dat hetzelfde signaal weer dezelfde weg terug gaat. AFkaatsen naar boven!!!

Ik denk dat er geen regels zijn over glasdiktes. Eigenlijk is het al luxe om 2 glasplaten te plaatsen.
Ik zou 6mm nemen

dubbelop

dubbelop

in huizen bij vliegvelden enzo wordt 2x dubbel glas geplaatst, informeer is bij de glashandelaar,die kan je verder helpen...

De afstand tussen de ruiten iets laten verlopen van onder naar boven(bewust scheef dus). Goed om resonanties tegen te gaan en spiegeling in het glas.

Back