Korg Kp3 gebruikersdraad

of bedoel je iets anders met "programmeerheid van het visuele gedeelte" ?

Nee, dit is inderdaad wel zo'n beetje wat ik bedoelde. Verder dan intikken van wat langskomende tekst gaat het niet begrijp ik?
Niet dat dit nu het belangrijkste punt is van de KP3, maar ik ben er wel nieuwsgierig naar.

groet

Tom

Origineel geplaatst door pal
De korg als masterclock gebruiken werkt idd.. maar ik ervaar toch ook dat de boel een beetje scheef gaat lopen na verloop van tijd.
Ik zit nu te pielen met het aanpassen van de sample loop dmv. shift en sample pad... daar kun je de loop aanpassen. Ik krijg ze best goed uiteindelijk dan save ik de loop, maar als ik hem dan weer afspeel start hij weer offbeat?? moet je altijd opnieuw je loops aanpassen?? :bekdicht: misschien nog even oefenen:engel:

Wat wel vervelend is dat als ik de loop goed heb lopen, er een paar FX overgooi daarna de loop weer shit loopt!!! kom ik net achter:stupid

Wat betreft dat offbeat afspelen... wat kan helpen is om op SHIFT en TAP/RANGE te drukken. Als je dat doet beschouwt de KP3 dat moment als de start van de maat (4/4) en knippert op dat punt groen en de rest rood (TAP/RANGE).

Misschien is dat ook een mogelijke oplossing voor andere timingproblemen?

Hey die funktie miste ik idd! thanks

Maar hoe krijg je een beat nou perfect opgenomen? het moet allemaal op gehoor...en in de editor kun je het niet aanpassen...
Ik denk dat als ik een perfecte loop wil opnemen van een synth, dat ik de korg extern moet masterclocken......Start en stopt sampling dan ook met de externe clock? heb hier geen masterclock funktie....(nog niet)

Live is ie toch een stuk minder handig dan in de studio

no thnxs!

Ja een beat strak opnemen lukt voorzover ik dat heb geprobeerd het beste als de timing gelijk is. Logisch. Heb zelf geen last van gehad nog. Maar heb dan ook nog niet heel nauwkeurig op gelet. Heb een paar sequences uit mijn Nord Modular gesampled met NM als slave van de KP3. Heb ook een oude analoge ritmebox gesampled waarbij de KP3 op AUTO BPM stond. Lukte best aardig. Maar als je echt strak wilt kun je denk ik het beste een strakke loop uit je PC via het SD kaartje in de KP3 stoppen.

AUTO BPM werkt trouwens niet constant is mijn ervaring. Ik dacht als ik tempo van analoge ritmebox verander dat de KP3 vanzelf volgt, maar hi blijft staan op eigen ritme, pas als je (opnieuw) AUTO BPM knop uit en weer aan doet gaat ie op dat moment weer proberen te volgen.

Ik dacht dat de KP2 vanzelf volgde of ben ik in de war? Zo vaak heb ik dat ook niet met KP2 gedaan ;-)

misschien loopt het wel strakker als je de NM als master gebuikt en de kp3 laat samplen als slave. Ik ben benieuwd of de kp3 dan ook start en stopt samplen als je de masterclock start en stopt.

Origineel geplaatst door pal
misschien loopt het wel strakker als je de NM als master gebuikt en de kp3 laat samplen als slave. Ik ben benieuwd of de kp3 dan ook start en stopt samplen als je de masterclock start en stopt.

Leuk experiment, alleen bij de NM classic kun je zover ik weet de clock niet uitzetten, zeker een G2? ;-)

Nog even een ander vraagje:

Een paar posts terug werd er gezegd dat de KP3 een opgenomen sample direct afspeelt, maar kan je dat ook omzeilen? Op mijn KP2 neem ik vaak in een live set een sample op, om die een paar maten verder (of een paar minuten verder) pas te gebruiken. Ik wil dus niet dat die direct zou klinken.

Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Nog even een ander vraagje:

Een paar posts terug werd er gezegd dat de KP3 een opgenomen sample direct afspeelt, maar kan je dat ook omzeilen? Op mijn KP2 neem ik vaak in een live set een sample op, om die een paar maten verder (of een paar minuten verder) pas te gebruiken. Ik wil dus niet dat die direct zou klinken.

Ik denk het niet, behalve bij "one-shot samples" ofcourse.
(je kan natuurlijk het afspeelvolume van de samples dichtdraaien, dan hoor je hem ook niet)

Reactie vd Importeur

Reactie vd Importeur

Hoi allemaal,

Ik had Voerman de importeur op de hoogte gesteld van deze discussie en onze problemen, hier de reactie (heb het zelf nog niet geprobeerd):

"Ik heb even de discussie doorlopen, maar ik heb bij mij de editor zowel op m'n PC als MAC geïnstalleerd en werkt allebei prima.
Je moet op PC opletten dat er geen conflict is met je USB drivers (kan je nakijken of hij KP3 herkent in je configuratiescherm als KP3 of als USB audio apparaat en ook nakijken via Uninstall KORG USB-MIDI Device) want ik kreeg in het begin ook een time out.
Je moet ook zorgen dat je je KP3 dan met de bijgeleverde driver (1.08.01) installeert en dat je hem altijd aan dezelfde USB poort aansluit of je moet hem voor elke poort apart installeren.
Qua editor software is momenteel nog geen update beschikbaar en ik heb ook geen idee om men daar momenteel in Japan mee bezig is, maar ik zal m'n licht daar eens opsteken.
Als je nog specifieke vragen hebt ofzo, kan je steeds een mailtje terugsturen. "

en nog meer van de importeur

en nog meer van de importeur

En nog een reactie van de importeur, met een verzoek:

"Van mij mag je dat posten op het forum. Je kan eventueel ook vragen dat mensen die problemen hebben, het volgende zouden moeten laten weten zodat ik zelf wat research kan doen en indien nodig deze informatie ook naar Japan kan sturen voor verder onderzoek.

1/ bij welk soort handeling krijg je een foutmelding, bij "transmit" of "receive" (of allebei).
2/ krijg je alleen bij transfer van "All Data" een foutmelding of ook bij "Global Data" of "Program memory"
3/ krijg je de foutmelding ook als je de "connection port auto detect" functie uitschakelt en in KP3 Editor > preferences > midi in op KP-3 (pad) en midi out op KP-3 (Sound) zet ?
4/ zijn er andere programma's actief als je de KP-3 editor gebruikt, zo ja, welke. Als je deze programma's afsluit, blijft de foutmelding?
4/ basis computer specificaties zoals processor, snelheid, ram, versie besturingssysteem, ...

extra voor MAX OSX gebruikers :
*/ herkent de Audio/MIDI configuratie (in folder Programma's > Hulpprogramma's) de KP3 volledig ?

extra voor Windows XP gebruikers :
*/ is de laatste KORG USB-MIDI driver geïnstalleerd (1.08.01 die normaal bij KP-3 CD bijgeleverd is) ?

Ik weet dat het best wel wat is om allemaal uit te testen, maar anders is het met de natte vinger en zo kunnen we natuurlijk niet beginnen zoeken waar het probleem zich eventueel zou kunnen bevinden."

Link naar de importeur:
Voerman

Ik vind de interne timing van de KP3 behoorlijk tegenvallen. Ik heb hem nou ongeveer een maandje en ben meteen aan de slag gegaan met zelfgemaakte loopjes voor de samplebanks. De effecten zijn geweldig en het touchscreen is geweldig. Het is alleen de timing van de samples die me niet tevreden stemt

Ik knip mijn loops op het gehoor in CoolEdit, maar blijkbaar moeten ze voor de KP3 op de milliseconde precies geknipt worden, anders gaan ze scheef lopen.

Ik had gehoopt dat de samples opnieuw getriggerd zouden worden als het aantal aangegeven maten afgelopen is. Dat doet hij dus niet en zo kunnen de loops langzaam maar zeker uit elkaar gaan lopen.

Zo moet ik dus elke zoveel maten weer op shift/tap tempo tikken om de loops weer in het gareel te krijgen.

Heeft iemand een truuc om de loopsampler bij de les van de interne klok te houden?

1. mijn kp3 software editor werkt niet met mijn kaoss pad. Ik krijg de melding "kp3 not found" osx 10.4.8

Wie weet meer?

Gisteravond probeerde ik dus mijn kp3 aan te sluiten naar mijn editor, maar ik kreeg alsmaar de foutmeldigin 'kp3 not found'.
Drivers ge-update, opnieuw geinstaleerd, os opnieuw geupdate, andere poorten geprobeerd etc etc. Niks lukte, uiteindelijk maar gaan googlen en toen kwam ik hier terecht.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem ?
grt!

de kp3 van de topic starter was kapot hij kreeg een nieuwe en toen was het verholpen.. maar jij hebt geen garantie meer volgens mij?

zuur man, je moet het binnenkort maar ff proberen bij mij thuis.

Ik heb er pas ook 1 aangeschaft. Best een leuk speledingetje. Ik heb 1 vraagje/opmerking. Je kan volgens mij niet als onder alle 4 de sampleknoppen loops zitten het geselcteerde effect aan 1 loop geven terwijl de andere ook spelen, of wel?

Back