Korg Kp3 gebruikersdraad

Tjee, vervelend zeg. Ik weet niet, klinkt idd alsof de USB connectie niet lekker loopt. Geen idee hoe dat te verhelpen. Misschien opnieuw installeren?

Origineel geplaatst door pal
Yep beide, ik heb er een kaartje in, en deze zie ik ook op mijn computer.
Zo heb ik wel files kunnen inladen in de editor maar transmit and receive lijkt niet te werken

Wat ook niet lukt is het volgende:

Ik stop een sample op mijn SD card.. en noem hem 01. Ik verbreek de usb mode en laad de sample in onder pad a van de kp3.
Dit lukt. en ik maak er een leuk deuntje mee. Dit geheel resample ik en sla ik op als nieuwe sample zeg 02.

IK zet usb mode weer aan, en laad via de SD card sample 02 in de soft editor. Ik druk op het play teken van de editor en krijg dan een brom. Werkt dus niet. Ik converteer naar wav of aiff.... zelfde brom ook in quiktime en audacity.. Doe ik iets verkeer ofzo?

Ja altijd balen als iets niet werkt wat je net hebt gekocht.

Heb net de editor weer geinstalleerd maar het werkt nog niet...Vanmiddag op een xp systeem ook niet.. En in totaal 3 verschillende usb kabels gebruikt.

Kun jij wel een gemaakte sample op de kp3 oplsaan als bijv 01 en dan importeren via de editor van de SD card zonder dat de sample in een hooge tril toon veranderd?

thanks

1) Ik heb geprobeerd een sample op te halen vanuit de KP3 Editor, geeft ie een fout na een tijdje: "The received MIDI message was broken".
2) Toen maar geprobeerd rechtstreeks van het kaartje, via de USB connectie van de KP3. Geeft Windows een melding dat ik een geshikt medium moet plaatsen :-(

En toen kwam ik erachter dat ik de KP3 op USB mode moet zetten!

1) geeft een Time-out error, wat ik al eerder had :-(
2) Importeren in KP3 editor, direct vanaf kaartje in KP3 werkt wel. De sample lijkt bij mij ook sneller af te spelen. Maar klopt wel. Het lijkt alsof hij de huidige BPM setting niet overneemt of zo en de originele (bij opname) gebruikt.

Mmm, die USB connectie vanuit de editor geeft iig nog problemen dus. Wachten op een update?

De editor heb ik ook nog niet deftig aan de praat gekregen.
(moet er ook wel bijzeggen dat ik dit heb getest op een USB1 met win-SP1)
Waarschijnlijk heb je USB2 & SP2 nodig?

Dat van dat geschikte medium had ik dus ook, de editor herkende het eigen korg "kp3" formaat niet....

Zaterdag ga ik even terug naar de winkel.. mogen ze het me even voordoen ;-)

ik heb em toch maar ook

ik heb em toch maar ook

Hehe, ik hem hem toch ook maar genomen, de drumsampler (electribe s) werd niet meer verkocht....

Ik vind het wel erg gaaf ding, zeker omdat hij SD-kaart slikt (geen smartmedia, zoals de electribe), en je kan met usb lekker klooien. Eventjes naar jouw probleem pal, heb je dit wel gedaan?:
Start -> Alle programma's -> KORG -> KORG USB-MIDI Driver tools -> Install KORG USB-MIDI Device. Daar selecteer je de kp3 geloof ik.

Ik probeer zo effe een vet filmpje te maken voor jullie :)

edit: wordt morgen denk ik, nu al te donker ;{

Laatst gewijzigd:
Ik heb een mac, maar met de windows versie bij een vriend heb ik dat wel gedaan ja.. werkte bij hem ook niet...

Ik denk dat je dit al hebt geprobeerd, maar noem het toch:

1. Start up KP3 Editor.
2. From the menu, choose "MIDI" - "Preferences..." (Mac: from the Application menu choose
"Preferences...").
A preferences dialog box will appear.
3. In "MIDI Port" make sure that "Auto Detect" is selected. If it is not selected, click the check box to
select it.
4. Click [OK] to close the preferences dialog box.

Het heeft waarschijnlijk te maken met de midi driver.
If an error message is displayed while
data is being transmitted or received, check the connections between the KP3 and the MIDI driver.

Veel suc-6, ik probeer zo een filmpje te maken 8D

UPDATE

UPDATE

Nou, het was dus idd een kapotte Korg KP3! en ik heb een nieuwe :okdan:

En deze doet in iedergeval wat ie moet doen, zij het dan niet geheel vlekkenloos. Files transferen via de sd card kan beter met een externe reader om problemen te voorkomen. Blijkbaar zitten er nog wel wat bugs hier en daar... maar wel (om)werkbaar nu....

Bedankt voor de hulp...

Iemand anders nog problemen?

Wat ook niet lukt is het volgende:

Ik stop een sample op mijn SD card.. en noem hem 01. Ik verbreek de usb mode en laad de sample in onder pad a van de kp3.
Dit lukt. en ik maak er een leuk deuntje mee. Dit geheel resample ik en sla ik op als nieuwe sample zeg 02.

IK zet usb mode weer aan, en laad via de SD card sample 02 in de soft editor. Ik druk op het play teken van de editor en krijg dan een brom. Werkt dus niet. Ik converteer naar wav of aiff.... zelfde brom ook in quiktime en audacity.. Doe ik iets verkeer ofzo? [/B]

Mooi dat je een nieuwe hebt die het wel goed doet.
Nog steeds dit probleem (zie citaat boven)??
Ik zou anders zo zelf eens kijken of ik dat ook heb ;)

Ik heb trouwens een filmpje gemaakt voor de geïnteresseerden in de kp3, verwacht echter niet dat dit alles is wat hij kan, want ik heb hem ook nog niet zo lang :okdan: . Bekijk hem hier. Let op de scrollende Synthforum text 8o)

Nee dat probleem heb ik niet meer, en ondanks dat alles werkt gebuik nu ook een cardreader voor mijn sd card en een gewone usb voor communicatie met de kp3 om soepeler te werken.. Volgens mij werkt de editor niet lekker samen met usb en sd cards tegelijk

Die eq funktie is wel erg lekker trouwens.... heb me hier een dope loopjeee

:{

Fijn dat je nu een goeie hebt! Nu lijken je ervaringen op die van mij ;-)
Idd via een cardreader werkt het allemaal prima.

Ja, die EQ vind ik ook een erg goeie!

Nee dat probleem heb ik niet meer, en ondanks dat alles werkt gebuik nu ook een cardreader voor mijn sd card en een gewone usb voor communicatie met de kp3 om soepeler te werken.. Volgens mij werkt de editor niet lekker samen met usb en sd cards tegelijk

Die eq funktie is wel erg lekker trouwens.... heb me hier een dope loopjeee

:{

Origineel geplaatst door mother misty
Ik vroeg me iets anders af, is het
normaal dat die timing zo ongeloofelijk sucky is?
Ik zat gisteren on the fly wat drumloops van de Machinedrum
te sampelen en na 1 minuut loopt het al ongeloofelijk scheef.
(Kaoss pad staat op ext clock en loopt in sync met de Machinedrum)
Heb jij dit ook?

De korg als masterclock gebruiken werkt idd.. maar ik ervaar toch ook dat de boel een beetje scheef gaat lopen na verloop van tijd.
Ik zit nu te pielen met het aanpassen van de sample loop dmv. shift en sample pad... daar kun je de loop aanpassen. Ik krijg ze best goed uiteindelijk dan save ik de loop, maar als ik hem dan weer afspeel start hij weer offbeat?? moet je altijd opnieuw je loops aanpassen?? :bekdicht: misschien nog even oefenen:engel:

Wat wel vervelend is dat als ik de loop goed heb lopen, er een paar FX overgooi daarna de loop weer shit loopt!!! kom ik net achter:stupid

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Wolf King
Ik heb trouwens een filmpje gemaakt voor de geïnteresseerden in de kp3, verwacht echter niet dat dit alles is wat hij kan, want ik heb hem ook nog niet zo lang :okdan: . Bekijk hem hier. Let op de scrollende Synthforum text 8o)

Hey leuk filmpje (scrollende synthforum :mega: ) en toffe track trouwens. Bedankt!

Inderdaad een leuk filmpje. :okdan:
Ik trouwens wel benieuwd naar de programmeerheid van het visuele gedeelte van de KaosPad.
Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

groet

Tom

De korg als masterclock gebruiken werkt idd.. maar ik ervaar toch ook dat de boel een beetje scheef gaat lopen na verloop van tijd.

Wat wel vervelend is dat als ik de loop goed heb lopen, er een paar FX overgooi daarna de loop weer shit loopt!!! kom ik net achter:stupid

inderdaad, heel vervelend. :-(

Ik heb het opgegeven om er drumloops in te steken,
ben hem nu vol aan't proppen met scapes/drones/background noises en dat
werkt wel heel goed. instant massive drones & scapes! :-)

(met dit soort klanken moet ik me tenminste al geen zorgen maken over de sync issue's :-) )

Origineel geplaatst door Tom 32
Ik trouwens wel benieuwd naar de programmeerheid van het visuele gedeelte van de KaosPad.
Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

groet

Tom

Je kan zelf een tekststring definiëren in de editor dacht ik,
deze werkt als een soort screensaver. Raak je hem een tijdje niet aan, dan verschijnt dit.

of bedoel je iets anders met "programmeerheid van het visuele gedeelte" ?

Back