Vocoding in de JP8080 VS A-station

talkboxert

De man achter Exceeder
Ik gebruik nu de JP in mn live setup waarvan ik overigens de Vocoder verassend goed vind klinken. er is echter 1 probleem: Het formaat.

Volgend jaar ga ik ook abroad optreden en wil ik zeker bezuinigen op rackspace. Qua sint sectie denk ik dat ik uit de novation wel dezelfde soort sounds kan halen als uit de JP .

Heeft er iemand ervaring met de vocoder van dit ding? Op t net vond ik aleen maar wazige pad-vocoder voorbeelden. Het resultaat zal ongeveer zo moeten klinken (is overigens met logic-vocoder gedaan, maar de jp kan hier zeker aan tippen!)

Ik heb over die novation vocoder slechte verhalen gehoord, weinig parameters in te stellen etc.... maar hij is zo lekker klein.

ik hoor het graag van u!

:halleluja

Attachments

• voco.mp3
    180 KB · Bekeken: 46
ben zelf zeer te spreken over de vocoder van de Clavia Micro Modular.
vele mogelijkheden voor geluidsvervorming en zeer goed geluid.
Ook het formaat is zeer geschikt voor live optredens
Aanrader :okdan:

Clavia is goed met zijn vocoder in die micromodular.

Ik heb hem over genomen van een vriend van me en hij zegt ook tegen mij dat hij deze de betste vindt(clavia micromodular) tewrwijl hij ook nog een virus heeft staan.

Klinkt lekker die vocoder in die track. Heb even een stukje met een novation ks-rack opgenomen, waarschijnlijk zal de A-Station dus ook dezelfde vocoder hebben. Waarschijnlijk is die van de JP wel wat beter, meerdere opties enz. Ook is deze duidelijker en niet zo wazig (Bij de Novation zou je dan het origineel erdoor heen horen)

Heb even een demootje gemaakt (Met een acapella van 50cent, dat even erbuiten laten :{ ) met 3 of 4 verschillende geluidjes.. Af en toe wat aan een paar opties draaien.. De eerste sound lijkt een klein beetje op degene die jij gepost heb. Maar daar weet ik niet hoe de carrier daarvan klinkt, dus proberen na te maken lukt (nog) niet.

Iig hierbij de demo

EDIT: Bijlage functie werkt niet, dus dan maar een link:
Klik

Qua synth sectie is het verder een hele leuke synth denk ik (Bijna gelijk aan Novation KS serie)

Laatst gewijzigd:
Back