Timecoded vinyl met de ESI U46

XiNO

Ingeburgerd
Ik hoop dat ik hem hier goed geplaatst heb, anders mijn excuses hiervoor.

Ik ben op zoek naar een geluidskaart die geschikt is om timecoded vinyl mee te kunnen draaien.
Nu heb ik zelf twee kaarten gevonden:

- Maya 44 USB (4 inputs, 4 outputs)
- ESI U46 (4 inputs, 6 outputs)

Beide kaarten moeten dus werken (aangezien timecoded 4 inputs en 4 outputs vereist).

Nu heb ik het liefst de ESI U46 omdat deze 2 outputs meer heeft, die ik weer kan gebruiken voor programma's als live en cubase. (mijn interne geluidskaart werkt dan bijvoorbeeld om samples te previewen)

Dit is overigens de link van het product: http://www.esi-pro.com/viewProduct.php?pid=60
Misschien dat dit mijn vraag duidelijker maakt.

Hieronder een plaatje van het product:
u46djop.jpg

Dus wie heeft ervaring met deze kaart en zou dat timecoded vinyl echt goed gaan werken?
Hoe zit het bijvoorbeeld met latency vanwege een USB kaart?

Nog een belangrijke vraag (en ik weet niet of ik deze mag stellen):
Waar kan ik de ESI U46 kopen in NL? Ik heb meerdere buitenlandse links maar ik koop hem toch het liefst in Nederland...

PS. Het gaat hier om een laptop met Windows XP die snel zat is voor deze toepassingen (Intel Core Duo 2300 met 2GB ram). Het liefst heb ik USB maar als het echt beter werkt heb ik ook de mogelijkheid om Firewire te gaan gebruiken.

kan je iets over dat Timecoded vinyl vertellen ? heb je iets van een link naar wat het precies is en wie het maakt ? dank !

Zie daarvoor deze link:
http://home.hccnet.nl/h.blankesteij...ig/030123 Mp3 gedraagt zich als een plaat.htm

Hoe werkt het? Cruciaal element is een vinylplaat zónder muziek, waarmee de digitale dj het afspelen van zijn mp3-bestanden kan besturen. Op deze platen staat alleen een tijdcode. De mp3-bestanden moeten staan op een pc, en ze worden afgespeeld volgens de tijdcode die de naald van de draaitafel op de plaat leest. Houdt een hand de draaitafel stil, dan stopt de muziek. Beweegt de plaat heen en weer, dan scratcht te computer de mp3-muziek, zodat je exact hetzelfde hoort als wanneer een grammofoonplaat op de pick-up had gelegen. Wordt de naald neergezet op tijdcode 3 minuten 0 seconden, dan begint dáár de muziek te spelen. De vertraging is in de orde van een honderdste seconde, dus te verwaarlozen. Het systeem is volkomen consequent: als iemand tegen de draaitafel stoot en de naald verspringt op de tijdcodeplaat, dan springt de computer naar de corresponderende plek in het mp3-bestand.

Origineel geplaatst door XiNO
De vertraging is in de orde van een honderdste seconde, dus te verwaarlozen.

Is dat niet een beetje veel, zullen wel ms bedoelen? Een latency van 50ms (milliseconden oftewel een duizendste seconde) word ik al gek van... De Stanton Final Scratch of Rane Serato zijn duur dus t scheelt je een klap geld want je hoeft t kastje niet aan te schaffen, alleen de 2 time coded vinyltjes (19Eur voor Rane en 25Eur voor FS of anderen)... Ik heb geen ervaring met de genoemde geluidskaarten maar als t goed werkt lijkt t me een handige functie voor de budget Producers/Mp3 DJs :okdan: ...

Origineel geplaatst door XiNO
Hoe zit het bijvoorbeeld met latency vanwege een USB kaart?
Dat zel wel meevallen, de eerste Final Scratch (die ik zelf nog ergens in de kast heb liggen) was USB 1.0, geen last van latency, wel van andere dingen (brommen, zacht geluid, niet/slecht werkende Tracktor DJ) :D

Hier vond ik de ESI voor 95Eur (In Duitsland, maar Thomann is wel okee):
Link
Hier voor 199Eur (Wel in NL, bij Feedback):
Link

hier vond ik wat over de ESI:
Link

en nog wat opt t ESI-forum:
Nog een Link

Hier vond ik de Maya44 USB voor 119Eur:
Link

Review SoS van de Maya44USB (die ik niet kan openen want hij wordt geblocked hier op mn werk):
Link

succes! ;)

Laatst gewijzigd:

thanks ! maar ik weet hoe final scratch en serato werken. Echter die werken met een eigen audiointerface ipv dat je zelf een interface naar keuze kan gebruiken. Olaf Mol heeft me ooit een pakketje laten zien die dat dus doet zonder extra audiointerface ..

Ik ben namelijk opzoek naar zoiets dergelijkes alleen dan wel met me eigen interface en niet al te duur .. zodoende ..txs !

Naja dat zoek ik dus ook :)

Hier vond ik de ESI voor 95Eur (In Duitsland, maar Thomann is wel okee):
Link
Hier voor 199Eur (Wel in NL, bij Feedback):
Link

Mijn god wat een verschil in prijs :|
Mijn neef gaf die link van duitsland inderdaad ook wel, voor dat prijsverschil haal ik hem wel in duitsland.
Echter hoe zit het dan met garantie e.d.? En stel dat het nou voor geen meter werkt? Kan ik hem dan terugsturen?

Ik vraag dit omdat jij misschien ervaring heb met deze shop, anders zoek ik het zelf wel even uit :)

Ik heb een retailer van ESI gemailt in NL of hij het ook levert dus eerst dat maar even afwachten :)

van de Thomann site

What kind of warranty do I get for the products I order?

As our products are new and as we buy them as an authorised dealer from our suppliers, you get the full warranty for all products, i.e. at least three (3) years (not accessories & cymbals) and up to ten years depending on the manufacturer (extended warranty claims are usually indicated on our product pages).

In addition to the manufacturer´s guarantee, we offer a 30-day money-back guarantee for all products (software with unbroken seals in original packaging only).

The fact that you are buying on the internet does in no way restrict warranty claims or the possibility of having equipment repaired or serviced later. For repairs there are six qualified service departments available for you at Thomann.

Before buying musical equipment somewhere, you should always try to find out whether the dealer is authorised to sell the respective equipment or whether he just ´manages to get´ the product. This is the best way to prevent later ´surprises´.

If you have any further questions, please send and E-Mail to
international@thomann.de
Ik heb idd wel eens wat besteld bij ze, alleen nooit iets gehad waarvoor ik de garantie nodig had of terug moest sturen... De levering was best snel en sommige dingen zijn ook goedkoper dan in NL (soms ook niet, dus gewoon even goed rond snuffelen)

Na veel gekloot heeft een vriend van me de ESI weer terug gestuurd naar Thomann en Serato gekocht, werkte gelijk goed. Dat ESI ding werkt niet goed genoeg. Er is een forum waarop dit ook naar voren komt, ik zal eens vragen waar dat staat aan die vriend van me...

Ja graag!

De reden dat ik deze topic opende is natuurlijk omdat ik graag wil weten of dit gaat werken en hoe goed dit werkt. Alternatieven sta ik open voor, zeker als ze in dezelfde prijsklasse liggen maar toch kwalitatief beter zijn!

Ik hou deze topic even in de gaten en hoop dat je wat meer informatie hierover kunt geven.

Welke geluidskaart heeft hij nu bijvoorbeeld gekocht (type?)

Uhm, dat was dus het Serato scratch systeem met de eigen Serato interface en de eigen Seratot time code vinyls. Serato is in Nederland wat lastig te koop, dat heeft te maken met copyrights. Final Scratch is oorspronkelijk een uitvinding van een nederlander.

Laatst gewijzigd:
Hm ja maar dat systeem is ook 699 euro op Thomann... dat gaat me ff te ver :)
Geluidskaart van rond de 100 vind ik een mooie prijs :P

Back