Planet Unknown - 2006-11-05

Kick mag iets harder, (of steviger) , leuk trakkie! :okdan:

Laatst gewijzigd:
Gaaf nummer. De mix is prima. Ik heb opzicht geen problemen met de bassdrum, maar omdat demian er iets over zei, twijfelde ik ook een beetje. Hooguit 1 tikkeltje meer bas, maar eigenlijk is het prima, aangezien een ieder thuis zelf gewoon z'n EQ naar wens kan verdraaien.

Als je het nummer wat harder draait, dan zou de bassdrum een iets langere decay kunnen gebruiken, maar nog steeds denk ik dat als ik het nummer had beluisterd zonder bassdrum commentaar ik er niks van gemerkt had. Zeker niet in het stuk waar de mix vol is.

oh en ik heb je nummer opgeslagen, dat doe ik niet vaak. (ik luister eigenlijk ook niet vaak naar nummers hiero).

Bedankt voor de reacties tot dusver. :)

@ Demian: De bassdrum is bewust niet al te nadrukkelijk naar voren gebracht omdat die niet een heel belangrijk element vormt in dit nummer maar wellicht kunnen we nog kijken wat een beetje extra kick kan doen voor deze track.

@ Sander: Tof dat je onze muziek leuk vind. *D Je hebt het trouwens over twee nummers van onze website; er staan er drie. Wellicht heb je Wupp0r over het hoofd gezien? Bedoel je met het tikkeltje meer bas een iets luidere baslijn?

ik vindt hem ook erg lekker klinken, het is m,n smaak helemaal niet. vind de hihats en die minimale snares in het begin er wel teveel boven opliggen, zit niet zo lekker in de mix als de rest. later valt het wel mee misschien omdat de hihats dan minimaler zijn. lekker trackje indd boeit me best wel lekker basslijntje ook die hele lage, waar heb je die mee gemaakt ?

Mmmm... Ik vind t iig een erg lekker trekje..
Bassdrum nix meer aan doen, niet in deze mix, zou ik dan zeggen, zou zonde zijn, ik snap wat jullie willen met deze mix.. (klinkt wat vaag misschien, maar zo luister ik nou eenmaal naar muziek) Je kan wel een remix maken ofzo, iets meer dansvloer-gericht. Vind in deze versie iig de balans meer dan goed.. (hé, daarom geef ik ook nooit commentaar op tracks, kan zo slecht zeggen wat ik bedoel...) Maar goed, vind deze track erg goed, zou m zo draaien, misschien doe ik dat ook wel, volgend weekend, ghehehe... Ergens te koop? :engel:

Keep up da good work!

Origineel geplaatst door anoniempje
lekker basslijntje ook die hele lage, waar heb je die mee gemaakt ?
Ehm, es even denken... Het sublaag komt uit een Clavia Micro Modular, aangevuld met een Roland SH-09 die wat naar links gepanned is.

Origineel geplaatst door anoniempje
vind de hihats en die minimale snares in het begin er wel teveel boven opliggen, zit niet zo lekker in de mix als de rest.
Ik vind ze er zelf eerlijk gezegd ook niet helemaal lekker inliggen. Die snaredrum staat in het begin wat te hard en de hihats vallen er inderdaad ook wat buiten. Wellicht dat dat ietwat gecorrigeerd kan worden door wat compressie.

lekker spacey :)

welke instrumenten horen we hier allemaal?

kick zou ik trouwens ook fijn zo laten, is perfect voor dit trackie

persoonlijk vind ik de gehele track trouwens iets lekkerder klinken met wat meer laag

Het instrumentarium?

Roland TR-808, SH-09, Juno-60, JoMoX AiRBase, DSI Evolver, Clavia Micro Mod, Lexicon MPX-1, Kurzweil Mangler. Allen zijn aangestuurd door een Yamaha Rm1x (in combinatie met wat sync/dcb/cv-gate convertors).

Origineel geplaatst door Sly Dog
Roland SH-09

Beste Roland-bak ooit? Live ingespeeld dus, of heb je een midi retrofit ofzow? Vind de mix nog steeds goed, ook na een paar keer luuster'n.. niet teveel meer aan doen..

Marten, allereerst bedankt voor de complimenten. :)

Over de SH-09: Ik heb lang niet met alle Roland synths gespeeld dus ik zou niet weten of het de beste ooit is (sowieso zijn er andere SH's uit de range die uitgebreider zijn; de SH-09 is vrij 'basic'). Persoonlijk vind ik hem heel lekker klinken. Hij klinkt wat 'wolliger' (ronder en warmer) dan bijvoorbeeld een Juno of een 101/202. Sinds een week kan ik hem via een Doepfer MCV-4 aansturen met MIDI; voorheen deed ik dat met de cv/gate outputs van een TB-303.

Bedankt voor 't luisteren, en de complimenten :).
De opmerkingen over de mix zijn ook zeer welkom. Het is vaak best moeilijk om je mix te beoordelen als je intensief met een track bezig bent geweest.
Wat betreft de bassdrum: die komt (uiteraard) uit de 808. Lekker veel laag, maar echt alleen laag. En dat is best lastig te mixen met een lage subbass, zoals ie hier uit de micromodular komt. Iets waar we wat beter op moeten letten dus. :eureka:

En de SH09, tsja... een onderschatte synth vind ik. Primitieve opbouw, maar toch erg veelzijdig. Vooral een erg lekker filter. Sluit perfect aan bij de andere Roland doosjes; met 808/juno60/SH09 heb je al snel een goede basis voor een track staan.

Heb er met plezier naar geluisterd :okdan:

K heb er verder weinig op aan te merken.

waar komt het geluid uit wat je er bij 2:30 bij hoort komen ?

mix is volgens mij best oke .. heb nog niet goed geluisterd maar op het eerste gehoor klinkt het prima

Origineel geplaatst door MadR
waar komt het geluid uit wat je er bij 2:30 bij hoort komen ?

mix is volgens mij best oke .. heb nog niet goed geluisterd maar op het eerste gehoor klinkt het prima
Dat komt uit de evolver. Het is hetzelfde geluid als die rond 1.10 wordt ingedraaid, alleen krijgt ie bij 2.30 nog een lading gepitchte midi-delay van de RM1x er bij.

Back