micro X, is ie goed?

Rm1x fanaat

Ingeburgerd
Hey hoi,

ik wou ff vragen, als jij een KORG micro X hebt, of ie goed bevalt

Ik heb zelfs nu een RM1x en een SP-404, ik gebruik ze voor techno hardstyle en trance en de micro X lijkt me heel tof
Waarschijnlijk koop ik er 1 van m'n vakantiegeld volgend jaar maand mei.

Kan je me vertellen over hoe het ding bevalt? Wat voor stijlen leent hij zichzelf goed?
Is hij speciaal tof voor bijvoorbeeld techno of voor hard acid?

Dank je voor je reactie,

RM1x fanaat :)

8) :dj:

Re: micro X, is ie goed?

ik heb em vorige week uitgeprobeerd, hij is gebaseerd op de triton. Dus dergelijke sounds zul je erin terugvinden. Op zich klinkt ie vol, maar voor techno lijkt het me toch minder geschikt.

Ik zou lekker een tweedehandse korg mx scoren....ZEKER voor jouw genre...Die korg x klinkt idd exact als de triton(helder..mooie pads!)

nou, voor ruige sounds dan heb ik m'n rm1x al en een sampler heb ik ook al de sp-404

ik zoek er eigenlijk een keyboard bij die ik op m'n rm1x kan aansluiten en zelf ook leuk klinkt

het hoeft niet perse noisy te zijn, want dat heb ik al, wat mooi helder geluid er bij voor afwisseling in de stukjes,
dat lijkt me best wel tof juist

de microKORG lijkt me ook best okay, hij heeft best interessant klinkende sounds voor trance

ja want volgens mijn mening, kijk als je een RM1x hebt of hebt gehad in je bezit op z'n minst 1 jaar,
dan weet je wel;

Kijk, zoals ik hem graag speel

zodra je het digitale effect afwisselend wel en niet erop legt vanaf je sampler met throughport

het ding vooral geschikt blijkt voor van alles vanaf luidere, hogere bpm trance totaan van alles hardcore, inclusief jump of gabber of hardtechno en hardbreakbeat,

omdat dat beestje zich daarvoor leent, maar,

het lijkt me ook wel tof om die harstyle allemaal met vlugge bpm maar iets normaler klinkende mooie stukjes af te wisselen

in een mix van 1uur is dat toch wel mooi

:dj: net zoals ik dat ook altijd al met plaatjes deed eerder;)

dus een micro X lijkt me daar heel geschikt voor

:mega:

Ik vroeg me af of de Micro X wel de moeite waard is in een setup zonder computer, ik heb het idee dat het voornamelijk
bedoeld is voor interactie met een computer...?

Zover ik 't ken bezien (keertje getest bij feedback) is ie goed standalone te gebruiken, hoor.

Ik vroeg me af of de Micro X wel de moeite waard is in een setup zonder computer

Ik heb 'em nu sinds augustus en hoewel de pc-editor een handig hulpmiddel is bij het maken van klanken, doe ik het meeste edit werk toch op de Micro-X zelf. De controllers op de Micro-X zelf zijn voor oppervlakkig editten al handig, maar de menustructuur van de Micro-X is redelijk logisch, zodat ook het editten in de 'diepte' weinig problemen oplevert.

groet

Tom

Oke, das positief, aangezien ik de computer graag uit laat staan wanneer ik met muziek bezig ben...

Voor welke stijlen gebruiken julie de MicroX zoal??

ik zou een dikke sampler achter mn rm1x hangen goed combi ,..allebei multi talents ...en een cc control boardje eraan m audio ding ofo
toch lekker standalone werken
volgens mij is dat meer topic starter zn doel
sampler vol stoppen ,...met triton achtige sounds ,...
kost byna geen tegenwoordig gelijk goede fx en scsi en ....kijkmaar
:D

Back