[Video] Thou And Thy Army - The Observer

Idioteque

This is the Gloaming
Een tijdje geleden heb ik hier een nummer geplaatst (fabric.10-14 = ending) en ik heb hier nu een video bij gemaakt met nog een intro. Helaas is de kwaliteit niet zo geweldig op youtube, maar ik zou graag horen wat jullie ervan vinden :) . De video heet The Observer, en is waarschijnlijk het eerste deel in een reeks die ik nog ga maken. Alvast bedankt voor de reacties!

Thou And Thy Army - The Observer

Ik vind 'm wel cool! De balans tussen muziek en beeld vind ik juist wel goed. De muziek moet ook niet te veel aanwezig zijn anders verdrukt het de visuele ervaring. :)

Bedankt voor jullie reacties! :) Geeft weer wat extra motivatie om nieuwe video's te maken.
Het was inderdaad wel belangrijk dat de muziek en de video goed elkaar aanvulden, vandaar dat veel effecten precies met het ritme synchroom lopen.

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat als je de 3d modellen van de synth/gitaar en piano weglaat dat je video er sterker op wordt, ze verdunnen het totale concept/idee een beetje naar mijn mening.
Verder lekker sfeertje, je muziek deed me denken aan de muziek van Ryoji Ikeda.

Keep up the good work! :okdan:

goed gedaan:) wat betreft de 3d-dingen vind ik dat stuk van 2:14 - 2:46 het best:)

wel opmerking over de muziek: misschien dat mijn pc-speakertjes één of andere frequentie boosten, maar ik werd na verloop van tijd gek van de hoge tonen...

Origineel geplaatst door pocketzip
goed gedaan:) wat betreft de 3d-dingen vind ik dat stuk van 2:14 - 2:46 het best:)

wel opmerking over de muziek: misschien dat mijn pc-speakertjes één of andere frequentie boosten, maar ik werd na verloop van tijd gek van de hoge tonen...

Bedankt! :) Dat stukje waar jij het over hebt was de eerste animatie die ik gemaakt had, en was eigenlijk eerst meer een uitprobeersel, maar heb em er later toch maar ingedaan 8~ .

Ik ben nu bezig met Max/MSP en Jitter proberen te leren, om nog wat vettere effecten enzo op volgende video's toe te kunnen passen. Vooral de minimale visuals van Alva Noto en Ryuichi Sakamoto in samenwerking met Karl Kliem bij hun Insen tour spreken me erg aan, en die zijn met Max/MSP gemaakt. Hier 2 voorbeeldjes:

Alva Noto & Ryuichi Sakamoto - Trioon

Alva Noto & Ryuichi Sakamoto - Berlin

Let vooral op hoe de witte strepen in de eerste video reageren op de frequentie van de muziek, en het gruizige effect rond de witte lichten in de tweede video. Prachtig vind ik het echt, en zou het graag een keer live zien. Iemand idee wanneer ze weer naar Nederland komen?

Wat betreft die hoge tonen kan ik je vertellen dat je niet de enige bent :P, veel mensen en vrienden die ik het nummer heb laten horen konden er ook slecht tegen.

Ja klopt, mijn ''artiestennaam" is een verwijzing naar Radiohead, want dat is echt veruit mijn favoriete band :D, maar dat had je denk ik al geraden, aangezien mijn username en avater ook van Radiohead zijn....:P

Back