Juno-60 Midi > DCB converter

jes303

DIY brain mods
Hoi,

Die Kenton Midi - DCB converter, heeft iemand daar ervaringen mee? Zijn er nog alternatieven, zoals bijv. de Roland OP-8? Ik heb momenteel een JSQ-60 maar die is volgens mij totaal niet te synchroniseren. Is er in Nederland een zaakje of distributeur die de Kentons of andere DCB converters verkoopt??

mvg, Jeroen

Ik heb em en dat ding is echt ideaal. Werkt gewoon perfect.
Ik heb de aux uitgang en de extra waveformen nog nooit gebruikt. De JSQ-60 *heb ik ook) is klote. Je kan echt het beste de Kenton kopen.

Extra waveforms...??? wat is dat dan? Met die aux uitgang kan je geloof ik de juno filter input aansturen toch? Koppel je dat dan aan een los midi kanaal of controller? Hoeveel heb je voor die Kenton betaald als ik vragen mag??

die waveforms waren toch alleen maar voor de lfo. ik kreeg dat ook nooit aan de praat. maar verder een verekt handig ding zitten nog twee uitgangen op voor de aan sturing van het filter en de clock van de arp

Die Kenton Midi - DCB converter, heeft iemand daar ervaringen mee?

yep. uitstekend apparaat, werkt echt prima en biedt met z'n onboard LFO (!) en CV out een hoop extra modulatie mogelijkheden. vergeet allle andere "oplossingen" als je een JU-60 in je midi-setup wilt integreren is de Kenton absoluut de beste koop. helaas niet goedkoop...

mja, da's omgerekend ongeveer wat ik een paar jaar geleden kwijt was bij Kenton zelf. die hadden wel vrij forse s&h charges als ik me niet vergis maar ik had het ding dan ook een dag later al in huis.

ik heb ook een midi interface voor de juno60 maar het is een of ander kastje van onbekende makelij. Het stuurt alleen note on en note off messages en voor de rest niks. Het werkt prima maar je kunt er dus niet mee pitch benden enzo.

het is een klein kastje met erop Juno 60 midi to dcb en er zit een klein ledje op dat midi activiteit aangeeft. verder een kabel naar de dcb en een serie dip switches voor het midi kanaal.

er staat niks op van makelijk ofzo, als je het ding van binnen bekijkt zit er bijna niks in, echt voor 5 euro aan productiekosten ofzo, echt meer lucht dan iets adners

ik heb het zelf ooit voor een prikkie gekocht bij music house maar zij weten ook niet wie het gemaakt heeft.

als iemand verstand heeft van elektro kun je volgens mij zo dat ding nabouwen , alleen de software is dan nog een lastig punt denk ik

Origineel geplaatst door synthmann
ik heb ook een midi interface voor de juno60 maar het is een of ander kastje van onbekende makelij. Het stuurt alleen note on en note off messages en voor de rest niks. Het werkt prima maar je kunt er dus niet mee pitch benden enzo.

Is het toevallig dit apparaatje (zie bijlage)? Zie http://web.telecom.cz/chd/produkty/8-421_c.htm

Ik heb ze al gemaild maar nog geen reactie gehad....

-- jeroen

Daar ben ik weer: Die dcb fabrikant uit tsjechie heeft gemaild, en ze verkopen die converters voor 95 euro ex verzendkosten. Das meer dan 2x zo goedkoop als die Kenton, hoewel deze dus geen CV / Arpeggio control heeft... wat vinden jullie: voor deze gaan of toch maar de Kenton?

de apregio ken je ook triggeren dus deze converter is wel een leuke optie vind ik

heb je het nu over die Kenton of over dat ding uit tsjechie? 't is me namelijk al duidlijk dat die Kenton ondermeer deze feature bevat evenals een filter / cv controller...

ik bedoel die uit tsjechie

Oh ja joh? Das goed nieuws! Hoe doe je dat dan, want volgens mij zit er niet nog een extra aansluitinkje op!?

die filter functie snap ik wel can kenton maar wat bedoelen ze met cv

Nou eigenlijk zit er een aux op die Kenton, die stuurt CV uit, die kan je op een standaard Juno aansluiten op diens filter input, maar je hebt ook mods voor die juno waardoor je bijv. de lfo or whatever kunt aansturen... (als ik het allemaal goed begrijp)

het kastje dat ik heb is niet dat ding uit tjechie, het is weer iets anders.ziet er nog tien keer zo simpel uit.

:::: Goedkope DCB converter voor juno-60 ::::

:::: Goedkope DCB converter voor juno-60 ::::

Ik heb de dcb converter uit tsjechie binnengekregen, en hoewel is erg simpel en zonder toeters of bellen is, werkt-ie geweldig! Het koste me 83 euro inclusief verzendkosten. Het apparaatje is kant en klaar alleen moet je er zelf nog een 9 volt voedingkje bij kopen als je die nog niet hebt.

Wat ik wel mis is iets van midi controllers zoals velocity / volume control of pitch bend / modulatie. Dat kan volgens mij wel met die kenton pro dcb, maar die is 3x zo duur!

Wel grappig: als je de arpeggiator vd juno aanzet stuurt ie ook de losse noten hiervan uit naar midi! Zo kan je dus bijv. ook je andere synths zonder arpeggio toch laten arpeggiaten.

Bottom line: geen geld over voor een kenton, maar toch je juno 60 aansturen via midi, koop dan dit apparaatje! Dubbel en dwars waard!

http://web.telecom.cz/chd/produkty_c.htm

Back