Harde Schijf letter locken

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Maurits Woudenb

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb een probleem.

Ik werk met een desktop (thuis) en met een laptop (onderweg). Ik heb een externe schijf waar ik projecten op opsla zodat ik met beide computers er aan kan werken. Die schijf had de letter G: maar nu heb ik een keer mn ipod aangesloten toen mn hard disk er niet in zat en kreeg mn ipod de letter G: en mn harde schijf daarna H: Ik weet niet hoe ik mn schijf weer G: kan noemen. Nadat ik mn ipod los heb gekoppeld bleef mijn schijf H: heten. Ik krijg het niet veranderd. Heel irritant want nou moet ik cubase steeds vertellen waar hij de desbetreffende sampletjes die ik heb gebruikt kan kan vinden.

Wie kan mij vertellen hoe ik de letter van een station kan kiezen? Dan kies ik Z: zodat ik eerst A: t/m Y: moet aankoppelen wil het kunnen veranderen.

Nog beter zou natuurlijk zijn als de letter van de schijf gelocked zou kunnen worden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet, Maurits

Gebruik je Windows XP? Doe dan het volgende:
Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer

Daar vind je een item Schijfbeheer. In het lijstje rechts zie je dan je verwisselbare schijf staan. Rechtermuisknop -> Stationsletter- en paden wijzigen...
Hier kun je een schijfletter uitkiezen en deze eventueel wijzigen. Succes ermee!

't kan nog sneller, klik rechts op deze computer en kies voor beheren. Daar vind je ook schijfbeheer.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back