JINGLES MAKEN .. met wat voor software

A.V producties

Goeiendag eem !
hallo,

Ik ben eingelijk al een hele tijd bezig met het analoog opnemen van jingles , dit lukt aardig goed en hier heb ik veel klanten mee , nu is het eingelijk het geval dat als ik straks mijn nieuwe rme geluiskaart ga kopen ook graag jingles via de pc wil gaan maken , wat voor software kunnen jullie mij aanraden en wat voor tips kunnen jullie mij geven ??

groetjes,

Arjan

Pfff heb weinig verstand van PC's en de bijhorende kaarten maar ik heb (nu alweer 5 jaar geleden)
altijd jingles gemaakt met een Apple + Protools (888 interface) en dat ging perfect!!!
Voor dat ik daarmee werkte was ik samplers gewend en het daar bijhorende "wave" editing noem ik het maar even,
het knippen en plakken van visuele golfvormen in principe het zelfde als met analoge tape maar dan met het geluid zichtbaar.
Starten op protools was voor mij geen probleem daar de basis knip en plak functies op iedere sampler/audio editor
aanwezig zijn.
Het opnemen in Protools is het zelfde als een analoge tape machine, dus gewoon track selecteren.. REC.. en gaan.
Wat ik vond en nog steeds vindt, dat als je hardware (tapemachines) gewend bent dan is een muis/ het oneindig klikken
van menu's zeg maar kl*te.
Ik had daar dan ook gelukkig de Hui van mackie staan... das een controller die zo'n beetje alle functie's onder een knopje
heeft staan zodat je de muis veel minder nodig hebt en motorized faders! yeah die had ik tot dat moment alleen nog maar
in wisseloord gezien. zoiets moet je ook hebben!

Maar goed wat ik wil zeggen is eigenlijk (liet me even gaan :)

Protools!! das echt wat je nodig hebt, ik heb daar hele vette jingles mee gemaakt zelfs sommige sprekers hadden het thuis!
Ook (toen) een van de betere jingle-studios (prosound almere) had een protools setup... wisseloord... gewoon overal!
dus.

Heb het nu alweer een tijd niet gedaan, was erug leuk!
Veel sucses!!!

Sebas

..

..

en cubase sx dan ? daar werk ik namelijk mee cubase is mij een beetje te duur !
en waar kan ik die effecten weghalen dan , ik heb nu namelijk ook een progammatje gevonen dat heet cool edit en dat wertk volgensmij ook we

groetjes,

Av

Back